1400-09-10 08:45
633
0
77330

حواشی اثر گذاری شورا و شهرداری در معاملات زمین/ آیا رییس شورا از معامله 9 هزار متری خبر دارد؟

در یکی از معاملات این گروه اقدام به خریداری یک قطعه زمین با کاربری ورزشی به متراژ 2 هزار متر می کنند و در معامله ای دیگر اقدام به خرید یک قطعه زمین کشاورزی به متراژ 7 هزار متر می کنند که هردو زمین متلق به یک خانم مسن بومی منطقه است.

به گزارش گلستان ما، مسئله نظارت برشهرداری ها و عملکرد آن ها از جمله وظایف شوراهای شهر است که اگر به وظایف خود به خوبی عمل کنند می توانند باعث توسعه همه جانبه شهر شوند.

در برخی از شهرها متاسفانه مسئله همکاری های ساختگی شورا و شهرداری لطمه هایی را به حوزه توسعه مدیریتی رسانده که موجب بی اعتمادی مردم منطقه به وظیفه نظارتی اعضای شورای شهر شده است.

یکی از شهرهای استان که دارای بافت مناسب برای پیشرفت و آبادانی است متاسفانه چندی است درگیر برخی از حواشی نظارتی، دخل و تصرف اعضای شورا در خرید و فروش زمین های کشاورزی و ورزشی شده که موجب نارضایتی مردم منطقه از عملکرد اعضای شورا شده است.

مطابق گفت و گوها و بازدید های میدانی خبرنگار گلستان ما متوجه این موضوع شدیم که ریاست شورای شهر و یکی از کارکنان شهرداری در خرید و فروش های زمین در منطقه اثر گذاری بسیاری دارند و با دست به دست کردن چند باره زمین ها با تغییر کاربری یا خریداری از افرادی که اطلاعات کافی را ندارند شائبه کسب مال نامشروع را برای خود ایجاد کرده اند.

مطابق اطلاعات به دست آمده رییس شورای شهر به همراه فرد شاغل در شهرداری زمین های کشاورزی و ورزشی که کاربری آن ها در شهرداری به ثبت رسیده را توسط فرد سومی که خود معرفی کرده را با همکاری گروهی از معامله گران با استفاده از عدم آگاهی مالکان با قیمتی بسیار نازل خریداری می کنند.

برای مثال در یکی از معاملات این گروه اقدام به خریداری یک قطعه زمین با کاربری ورزشی به متراژ 2 هزار متر می کنند و در معامله ای دیگر اقدام به خرید یک قطعه زمین کشاورزی به متراژ 7 هزار متر می کنند که هردو زمین متعلق به یک خانم مسن بومی منطقه است.

پس از این دو معامله و معامله های دیگر توسط افراد شاغل در شهرداری و شورای شهر مردم منطقه که متوجه دریافت 400 متر زمین توسط این افراد به عنوان حق معرفی می شوند اقدام به نامه نگاری به مراجع ذی صلاح نظارتی برای اقدام و اثر گذاری می کنند.

بحث عملکرد نظارتی شوراهای شهر از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اگر این ناظران نتوانند به هر دلیلی اعم از ناآگاهی یا دست داشتن در امور به وظیفه خود عمل کنند علاوه بر جلوگیری از توسعه منطقه باعث افزایش بی اعتمادی مردم به دستگاه های اجرایی می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.