1403-04-31 11:30
343
0
90767
گلستانی‌ها نگران انتصابات آینده؛

«سهم‌خواهی» آب شوری که اصلاحات را سیرآب نمی‌کند

سهم‌خواهی و فرصت‌طلبی جریان اصلاحات در آخرین روزهای دولت سیزدهم کماکان ادامه دارد و به نظر می‌رسد که این جریان سیاسی راهبرد شاخصی برای سیاست‌گذاری گلستان ندارند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ با وجود اینکه حزب اصلاحات اعلام کرده در دولت چهاردهم به دنبال سهم‌خواهی نیست؛ اما فضای سیاسی در استان گلستان به‌گونه‌ای دیگر در حال رقم‌خوردن است.

میتینگ‌ها و نشست‌های سیاسی برای سهم‌خواهی همچنان ادامه دارد و با وجود دلسوزی‌های نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان که تاکنون با مسئولان ستاد پزشکیان و دست‌اندرکاران آنها دو جلسه را ترتیب داده هم گویا مؤثر واقع نشده و هر یک از گروه‌های زیر مجموعه این طیف سیاسی در حال کوک‌کردن ساز خود هستند.

این در حالی است که در آخرین اظهارنظر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب که عنوان کرده کشور را نمی‌توان با دعوا اداره کرد؛ ولی به نظر می‌رسد که در استان گلستان دعوای قدرت مثل آتشی زیر خاکستر در گروه‌های مختلف سیاسی زبانه می‌کشد و همه منتظر هستند که دولت گزینه‌ای را معرفی کند تا این آتش زیر خاکستر زبانه بکشد، چرا که همگان واقف هستند که دولت نمی‌تواند همه دست‌اندرکاران ستاد انتخابات را به منصب مختلف بگمارد.

یکی از حامیان پزشکیان در چنین بستری به انتصابات سیاسی دوره استانداری حسن صادقلو اشاره می‌کند و تأکید می‌کند که با رویکرد جوان‌گرایی، پیرمردهای پرحاشیه سیاسی را دولت پزشکیان کنار بگذارد و از دولت پزشکیان درخواست کرده از انتصاب پیرمردهای بازنشسته در دوره گذشته که برای استان گلستان هیچ دستاوردی به جز عقب‌ماندگی و انتصاب سیاسی برای منطقه نداشته دست بردارند.

نظر نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان نیز بر این مسئله استوار است همان‌طور که مسعود پزشکیان در شروط انتصابات خود اعلام کرد برای دستیابی به توسعه کشور صرف‌نظر از گرایش‌های جناحی، قومی و مذهبی افراد باید تخصص‌گرایی شایسته‌گزینی و کار تخصصی و کارشناسی مدنظر قرار گیرد.

گرچه رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی اصلاح‌طلب با بیان مسائل پیش و پا افتاده مثل موضوعات موج انتصابات در انتهای دولت سیزدهم که از واقعیت به‌دور است در تلاش هستند که فشار سیاسی گروه‌های مختلف برای فضای سیاسی استان در پساانتخاباتی را کاهش دهند؛ اما واقعیت ماجرا این است که این گروه‌های سیاسی اسب مسئولیت خود را برای استان زین کردند و همه منتظر یک حرکت از سوی شورای راهبردی و مرکز هستند.

آن چیزی که برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب تندرو خواستار آن هستند ایجاد موج تحول است و لذا هر آسمان ریسمانی را برای تحقق این هدف به کار می‌برند و حتی با متهم‌کردن جریان‌های رسانه‌ای انقلاب و واکنش به نقدهای سازنده نسبت به دولت در تلاش هستند که مسعود پزشکیان را رئیس‌جمهور جریان اصلاحات معرفی کنند و این در حالی است که پزشکیان برای‌ آنکه بتواند دولت چهاردهم را در آرامش مستقر کند نیازمند رویکردشناسی متفاوتی نسبت به جریان اصلاح‌طلب استان گلستان است.

سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان حتی به امورات صنفی نهادهای مستقل مثل خانه مطبوعات نیز دامن زده و از آنجا که فضا را برای مهندسی‌کردن این شرایط سخت می‌بینند از مسئولان می‌خواهند آن را به دولت چهاردهم موکول کنند تا آن معجزه‌ای که فکر می‌کنند اتفاق بیفتد.

در حالی‌که این روزها جریان اصلاحات در استان خود را پیروز انتخابات معرفی می‌کنند که رفتار آنها نشان از یک باخت پیش از رقابت و آغاز دارد.

نگرانی مردم گلستان این است که مسیر انتصابات در روند درست خود پیگیری نشود و آن چیزی که تاکنون از فشارهای گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب استان مشاهده می‌شود این است که خرد جمعی در استان و نمایندگان ولی‌فقیه، خبرگان رهبری، مجلس برای شایسته‌گزینی کار سختی در برابر این فشارهای سیاسی و سهم‌خواهی افراد دارند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.