1401-12-05 22:05
1000
0
83755
امام جمعه گالیکش؛

فرهنگ پاسداری، ریشه در دین و معنویت است

امام جمعه گالیکش، گفت: سپاه بازوی توانمند ولی فقیه است؛ نه فقط ولی فقیه؛ بلکه سپاه در شهرستان ها و استان ها هم همانطوری که بوده و هست باید بازوی توانمند نماینده ولی فقیه باشد.

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد دلبری امام جمعه شهرستان گالیکش در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته،گفت: اگر ما انسان ها در عمل به امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی کنیم گرفتار خواهیم شد و پیامد های آن را در زندگی خود مشاهده خواهیم کرد.

وی از جمله پیامدهای فردی کوتاهی در امر به معروف و نهی از منکر را انحطاط شخصیت، تضعیف ایمان، محرومیت از قرب الهی، شرکت در گناه دیگران و محکومیت به لعن و نفرین خدا دانست.

دلبری افزود: کسی که امر به معروف و نهی از منکر نمی کند ایمانش ضعیف شده و با آن جماعتی که نسبت به آن بی تفاوت هستند همرنگ می شود.

امام جمعه گالیکش امام حسین علیهم السلام را عنصر اندیشه و تدبیر دانست و یادآور شد: ما وظیفه داریم به جای شعارهای احساسی با تدبیر و اندیشه ی حسینی آشنا شویم و ببینیم ایشان در مقابل ظالمان زمان خود چکار کرده است و به جهانیان و بشریت چه درس هایی داده است و در این مسیر حرکت کنیم.

حجت الاسلام دلبری با بیان اینکه پاسداری؛ فرهنگی قوی است که ریشه در دین و معنویت دارد، از مهم ترین شاخصه های فرهنگ پاسداری را پاسداری و معنویت گرایی، پاسداری و ولایتمداری، پاسداری و روحیه جهادی و انقلابی، پاسداری و آمادگی نظامی، پاسداری و دفاع از ارزش ها، پاسداری و ایثار و فداکاری، پاسداری و توجه به علم و دانش و فناوری، پاسداری و حفظ منزلت پاسداری برشمرد.

خطیب جمعه گالیکش گفت: سپاه بازوی توانمند ولی فقیه است، نه فقط ولی فقیه؛ بلکه سپاه در شهرستان ها و استان ها هم همانطوری که بوده و هست باید بازوی توانمند نماینده ولی فقیه باشد.

سید محمد دلبری ضمن توصیه ای به مسئولین اظهار داشت: بیایند پای کار و دست شجره طیبه صالحین بسیج را بگیرند، آن چیزی که کشور را نجات می دهد همین شجره طیبه صالحین است که نوجوانان و جوانان بسیجی ما هستند که با حضور به موقع خودشون در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشت محکمی بر دهان دشمنان کوبیدند.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در حالی وارد ۴۵ سالگی خود شد که اقتدار مردمی را به رخ جهانیان کشانید، مردم ما آمدند و سنگ تمام گذاشتند، مشکلات زیادی را در کشور داریم، حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی که هیچ کاری برای مردم نکردند و کشور را به انواع و اقسام بدبختی ها مبتلا کردند و امروزه هر چه شما پیشرفت مشاهده می کنید در این ۴۴ سال عمر مقدس انقلاب اسلامی گذشته است.

حجت الاسلام دلبری اذعان داشت: مردم ما با اینکه ضعف ها و مشکلاتی بوده و هست پای کار انقلاب بوده و هستند و امیدوارند مشکلات برطرف شود و راهکار بر طرف شدن مشکلات ما این است که از ولی فقیه حرف شنوی داشته باشیم دست به دست هم دهیم و پای کار بیاییم، نا امید نشویم، مدیریت جهادی داشته باشیم، از نیروهای انقلابی استفاده کنیم.

امام جمعه گالیکش توصیه کرد: ما باید بصیرت داشته باشیم، فریب دشمنان را نخوریم، این دولت انقلابی را که سر کار آمده و در مسیر خدمت صحیح قرار گرفته است را دست دولتمردانش را بگیریم تا انشالله بتوانیم مشکلات را از بین ببریم.

وی ضمن تبریک انتصاب مجدد آیت الله جنتی به عنوان رییس مجلس خبرگان رهبری؛ مجلس خبرگان را نماد حقیقی مردم سالاری دینی دانست و افزود: اینها را برای نوجوانان تبیین کنید، دشمنی با خبرگان از جنس دشمنی با نظام اسلامی است، از جهاد تبیین استفاده کنید و علما در مدارس و دانشگاه ها و مراکز علمی با جوانان دیدار داشته باشند و سوالات آنها را جواب دهند، چون سیاست دشمن یاس آفرینی است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.