1399-04-21 13:24
2286
0
69357
غفلت،سهل انگاری یا..؟

ازدحام مردم و مسافرین، شب گذشته در هزارپیچ گرگان / فرمانداری تصمیم قاطع بگیرد

آیا فرمانداری گرگان نمی داند که باید هزارپیچ هم به عنوان یکی از انتخاب های مردم گرگان در زمان اوج ویروس کرونا تعطیل شود تا شاهد این تجمعات مردمی در این تفرجگاه ها نباشیم؟

به گزارش گلستان ما، در روزهایی که کشور ما به آغوش کرونا بازگشت محدودیت ها بار دیگر رخ نشان دادند تا بازهم این موضوع نشان داده شود این ویروس منحوس چقدر می تواند ابعاد مختلف زندگی بشر را تحت تاثیر قرار دهد.

استان گلستان در یک یا دوماه گذشته وضعیت ثبات در کنترل این ویروس را داشت اما متاسفانه برخی سهل انگاری ها در جدی گرفتن این ویروس باعث شد تا رنگ پیراهن گلستان به قرمز تغییر پیدا کند.

با اعلام مسوولان، استان گلستان در شرایط قرمز قرار گرفت و حتی خبرهایی از آماده باش دوباره بیمارستان صیاد گرگان به گوش رسید، اما این پایان کار نبود چرا که در این دوره علاوه بر افزایش فوتی ها در آمار کشوری آمار افزایش مبتلایان در میان کودکان نیز به چشم می خورد.

در روزهایی که کرونا در گلستان به ثبات رسیده بود اماکن تفریحی استان و تالارها به خصوص در شهرهای بزرگ استان باعث تا تجمعات بازهم صورت گیرد و مردم بی محابا تر از گذشته به اماکن تفریحی و تالارهای عروسی روانه شوند.

تصمیمات قرنطینه و بازگشت محدودیت ها در شرایط کرونایی عمدتا توسط ستادملی کرونا گرفته می شود اما در برخی موارد این موضوع نیز به استان ها واگذار شده است.

روزهای گذشته ستاد مبارزه با کرونا گلستان تصمیم گرفت تا تفرجگاه های اصلی شهر گرگان که از شهرهای اطراف در روزهای آخر هفته به آن ها می رفتند را تعطیل کند.

النگدره و ناهارخوران جهت حفظ سلامت و جلوگیری از تجمع ها بسته شدند اما موضوعی که شاید تعجب ها را بیشتر بر می انگیزد نسبت به تفرجگاه دیگر گرگان تصمیم گرفته نشده است.

تفرجگاه هزارپیج در روزهایی که ناهارخوران و النگدره میزبان مردم باشد آنچنان که باید مورد استقبال مردم قرار نمی گیرد اما شاید همه می دانند انتخاب سوم مردم گرگان برای تفریح در کنار خانواده بام گرگان یا همان هزارپیچ است.

حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی دو جنبه دولتی و مردمی دارد جنبه دولتی ان اعمال همین مقررات بهداشتی و همین تصمیمات است و جنبه مردمی آن احترام به پروتکل ها و نگه داشتن شرایط بهداشتی در زمان هایی که بیماری ها سلامت جامعه و خود افراد را در معرض خطر قرار داده است.

متاسفانه روز گذشته این موضوع مشاهده شد پس از اینکه استانداری و فرمانداری تصمیم به بستن ناهارخوران و جنگل النگدره گرفتند تفرجگاه هزارپیچ همچنان باز بود سیل گسترده مردم بدون درنظر گرفتن شرایط بهداشتی روانه هزارپیچ شده بود.

موضوعی که مشخص است مردم نیز در مهار بیماری باید دست در دست یکدیگر دهند تاهم سلامت خود و جامعه را حفظ کنند اما آیا فرمانداری گرگان نمی داند که باید هزارپیچ هم بعنوان یکی از انتخاب های مردم گرگان در زمان اوج ویروس کرونا تعطیل شود تا شاهد این تجمعات مردمی در این تفرجگاه ها نباشیم؟

هرچند در کنار تفرجگاه هزارپیچ این روزها مناطق دیگری هستند که مردم در آن ها برای بازی والیبال یا دیگر بازی های خیابانی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی جمع می شوند و شاید این افراد در معرض بیماری بیشتر قرار بگیرند لذا این موضوع ها بیانگر این است فرمانداری گرگان در موضوع اعمال محدودیت ها باید حساس تر عمل کند.

صبح امروز نیز خبری منتشر شد نسبت به اینکه تالارهای عروسی در گرگان مجوز برگزاری مراسم را ندارند سوال اینجاست آیا سامانه ای اطلاع رسانی شده که مردم این مسائل را گزارش کنند یا فقط باید منتظر باشیم برخورد از طریق نهادهای مربوط صورت پذیرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.