1400-03-22 23:20
1582
0
74965
در نشست خبری عنوان شد؛

هم آورد طلبی لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در مناظرات/ مهم ترین اولویت های نامزدهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گرگان برای شورای شهر

کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در شورای شهر گرگان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان به معرفی فعالیت های کاری خود و تبیین اولویت های کاری خود در صورت ورود به صحن شورای شهر پرداختند.

به گزارش گلستان ما، کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در شورای شهر گرگان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان به معرفی فعالیت های کاری خود و تبیین اولویت های کاری خود در صورت ورود به صحن شورای شهر پرداختند که در ادامه آن ها را می خوانید.

در ابتدای این نشست خبری محمد مهدی ایرجی خاطرنشان کرد: از مهم ترین فعالیت های بنده حضور در ساختمان شهرداری گرگان به عنوان شهردار بوده و افتخار دارم مدتی را در خدمت مردم عزیز گرگان به عنوان شهردار بوده ام.
کاندیدای شورای شهر گرگان اذعان کرد: بنده سابقه فعالیت در استانداری و پست های مختلف مدیریتی در نهادهای مرتبط به وزارت کشور را دارم.

وی افزود: اولویت کاری بنده کنترل ترافیک در نقاط پر تردد شهر، جلوگیری از تجمیع آب های سطحی در مناطق مختلف گرگان است که مردم را با مشکلات متعدد رو به رو کرده است.

ایرجی با اشاره به اینکه برای تحقق بودجه باید بازنگری های جدی شود تا به مردم فشارهای کمتری آورده شود، تصریح کرد: برای تحقق بودجه نباید عوارض را هر روز گران تر کرد و از جیب مردم برای اداره شهر هزینه کرد.

نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در شورای شهر گرگان عنوان کرد: قصد داریم بازنگری جدی در پروژه های شهرداری داشته باشیم تا به نحو دیگری بودجه شهرداری را تامین نماییم.

کاندیدای شورای شهر گرگان یادآورشد: افراد حاضر در این لیست جزو متخصصین شهری هستند که هر کدام در حوزه خود حرف های بسیاری برای گفتن دارند لذا از هر لیستی که مدعی است دعوت می کنم تا با افراد این لیست به مناظره بنشیند.

شهر را باید ارزان تر مدیریت کرد

مهدی باقری نیز به عنوان دیگر کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در شورای شهر گرگان با بیان اینکه بنده نزدیک به سی سال در عرصه های اقتصادی و مدیریت اقتصادی شهرداری گرگان مسئولیت داشته ام، بیان کرد: با برنامه ویژه ای برای جوزه بودجه و درآمد شهرداری آمده ام.

کاندیدای شورای شهر گرگان اذعان کرد: با توجه به اینکه شهرداری ها مراکزی غیر انتفاعی هستند به نوعی شهر را مردم هدایت می کنند اما باید کاری انجام دهیم که مردم برای این هدایت هزینه کمی را پرداخت کنند.

وی با انتقاد از میزان جذب بودجه های تخصیص یافته دولتی برای شهر گرگان در سال های اخیر، عنوان کرد: در سال های اخیر کمتر از یک درصد از سهم خود را از بودجه های دولتی دریافت کرده است بنده برنامه ای خواهم داشت که این میزان ها را بیشتر جذب کنیم.

نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در شورای شهر گرگان اظهار کرد: در برخی از موارد شرایطی پیش آمده که مجبوریم هزینه هدایت شهر را بیشتر از مردم دریافت کنیم که این موضوع باید کمتر اتفاق بیفتد.

گرگان به المان گردشگری نیاز دارد

در بخش دیگری از این نشست علی اکبر بصیرنیا به معرفی خود شامل مشاور عالی مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد گلستان، مدیر هتل های جهانگردی شمال کشور در سه استان شمالی، قائم مقام مدیرکل اسبق میراث فرهنگی گلستان پرداخت.

این کاندیدای شورای شهر گرگان اولویت اصلی خود را گردشگری عنوان و ابراز کرد: یکی از مواردی که باید به آن توجه شود این است که در دوره های گذشته با توجه به ظرفیت های شهر گرگان فردی که تخصص گردشگری داشته باشد وارد این عرصه نشده است.

وی با بیان اینکه گردشگری می تواند تاثیر بسزایی در اقتصاد شهری داشته باشد، افزود: متاسفانه توجه ویژه ای به المان سازی برای گردشگران نداشته ایم و با توجه به این موضوع نمی توانیم انتظار داشته باشیم گردشگر در شهر بماند و ما اقتصاد خود را ارتقا دهیم.

بصیرنیا با بیان اینکه اگر المان سازی گردشگری به خوبی در شهر اتفاق بیفتد می توانیم مسافران را ماندگار کنیم، تصریح کرد: یکی از برنامه های اصلی من تبدیل گرگان از شهری عبوری به شهری مقصد است که می تواند منجر به ایجاد درآمد پایدار برای شهر شود.

نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در شورای شهر یادآورشد: اولویت گرگان اجرای پروژه های سرمایه گذاری است که می تواند منجر به اشتغال زایی برای جوانان گرگان شود و این موضوع هزینه های توسعه شهر را نیز کاهش می دهد.

انتقاد پایین محلی از مبلمان شهری

صفرعلی پایین محلی نیز با بیان اینکه بنده سابقه عضویت در شوری شهر گرگان در دوره گذشته و فعالیت های آموزشی در مدارس گرگان به عنوان فردی فرهنگی را دارم، گفت: متاسفانه عدم مدیریت صحیح مبلمان شهری منجر به ایجاد بار ترافیکی سنگین در نقاط مختلف شهری شده است.

این کاندیدای شورای شهر گرگان با بیان اینکه باید بازنگری جدی در مبلمان شهری شود، اظهار کرد: برای مثال در ضلع شرقی خیابان شالیکوبی با بحران پارکینگ برای کنترل ترافیک رو به رو هستیم که باید توجه ویژه ای به این موضوع شود.

وی با انتقاد از ضربه های برخی ساخت و ساز ها به مسائل محیط زیستی شهری، یادآورشد: امروزه محیط زیست به یکی از ظرفیت های مهم برای جذب گردشگر تبدیل شده اما متاسفانه در گرگان به این موضوع توجهی نشده است.

نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در شورای شهر با بیان اینکه باید جلوی تخریب بیش از حد منابع طبیعی گرفته شود، عنوان کرد: در کنار توجه به همه این مسائل برنامه های جدی برای کنترل آسیب های اجتماعی نیز در دستور کار بنده قرار گرفته است.

گرگان به انرژی جدید نیاز دارد

مختار زرگرانی با بیان اینکه بنده سال ها در حوزه های مختلف شهرداری از جمله آتش نشانی و سازمان تاکسیرانی سابقه مدیریت داشته ام، خاطرنشان کرد: شهر نیاز به یک رویکرد جدید دارد تا بتواند خدمات جدیدی را به مردم ارائه دهد.

نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در شورای شهر تصریح کرد: در حوزه توجه به مسائل ترافیکی نیاز به تزریق انرژی جدید هستیم تا در بافت هایی از شهر که تردد بسیاری شکل می گیرد مردم سردرگم و ناراحت از بار ترافیکی نباشند.

وی ادامه داد: متاسفانه توقف گردشگر در شرایط فعلی بیشتر از 20 ساعت نیست و باید با برنامه ریزی های دقیق و درست در حوزه گردشگری این موضوع را به توقف های بیش از یک روز برسانیم تا گرگان به شهری مقصد گردشگری شود.

این کاندیدای شورای شهر گرگان عنوان کرد: منابع شهری باید به صورت مساوی در مناطق مختلف شهر تقسیم شود چرا که برخی از مناطق شهری نتوانسته اند به صورت عادلانه از منابع مالی و معنوی شهر به خوبی بهره برداری کنند.

ظرفیت های ویژه گرگان در احیای بافت تاریخی

عیسی مهری نیز در این نشست خبری با بیان سابقه مدیریت خود در بخش های مختلف اداره کل راه و شهرسازی گلستان و اداره مسکن گرگان اظهار کرد: شهرهای بسیار کمی در ایران هستند که از نظر جغرافیایی شرایطی مانند گرگان را دارند.

این کاندیدای شورای شهر گرگان تصریح کرد: تنوع اقلیمی و شرایط خاص فرهنگی در گرگان به عنوان ظرفیتی وجود دارد که با توجه به آن ها در کنار احیای 140 هکتار بافت تاریخی ظرفیت های بسیار خوبی را ایجاد کنیم.

وی افزود: با توسعه شهر محلاتی در داخل بافت شهری قرار گرفته اند که نیازمند نگاه ویژه ای هستند تا بتوانیم به آن ها نیز به خوبی خدمات رسانی کنیم.

لزوم احیای نقش مردم در مدیریت شهری

سید غلامرضا موسوی نیز با اشاره به سابقه خود در حوزه قراردادهای شهری و مسائل حقوقی بیان کرد: شهرهای موفق شهرهایی هستند که مردم بتوانند در مدیریت آن ها دخیل باشند و نقش ویژه ای را ایفا کنند.

این کاندیدای شورای شهر گرگان بیان کرد: نباید شرایطی را به جایی برسانیم که شهردارها برای مردم تعیین تکلیف کنند و برای اینکه بتوانند شهر را در اختیار داشته باشند افرادی را به مردم معرفی نمایند.

وی ادامه داد: باید مردم را در حوزه مختلف تصمیم سازی شهری سهیم کنیم چرا که حکمران های اصلی شهری مردم هستند نه اینکه عده ای خاص برای مردم تصمیم گیری کنند.

نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در شورای شهر با بیان اینکه اگر مردم را در امور شهری سهیم کنیم دستاوردهای بسیاری را به دست خواهیم آورد: اگر می خواهیم شهری در تراز شهرهای برتر داشته باشیم باید نقش مردم را پر رنگ تر از قبل کنیم.

گرگان دوباره دارالمومنین شود

محمدرضا عجم با بیان سابقه تدریس خود در دانشگاه گفت: شهر ما در سال های گذشته با عنوان دارالمومنین مطرح بوده اما در این سال ها از این موضوع فاصله گرفته است.

وی افزود: شورا تنها شورای شهر نیست بلکه باید اسلامیت را نیز با فعالیت های پاکدستی به اجرا در آورد و گرگان به دارالمومنین تبدیل کند.
نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در شورای شهر با اشاره به ظرفیت های بافت تاریخی عنوان کرد: باید مباحث اسلامی را با مباحث تاریخی شهر پیوند بزنیم تا ظرفیت های فراموش شده مورد استفاده قرار بگیرد.

خدمات شهرداری هدفمند توزیع شود

حجت مقسم نیز در این نشست خبری با بیان اینکه سابقه کارآفرینی برای بیش از 310 شهروند گرگانی در کارنامه خود دارد و در سال های گذشته به عنوان کار آفرین برتر استان معرفی شده یادآورشد: بنده علاوه بر فعالیت اقتصادی در حوزه ورزشی نیز به صورت حرفه ای فعالیت داشته ام.

 نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در شورای شهر با اشاره به اینکه مدیریت شهری نقش عمده ای در ایجاد رضایت عمومی در جامعه دارد، ابراز کرد: سعی داریم ارتباط عزت مند را بین مردم و مدیریت شهری ایجاد کنیم و در کنار همه این موارد مردم را ناظر بر پروژه های شهری کنیم.

وی ادامه داد: نیاز داریم تا نهادهای محلی را در شهر احیا کنیم تا زیر ساخت های لازم در محلات اجرا شود.

این کاندیدای شورای شهر گرگان با اشاره به اینکه دوره اول مدیریت شهری دوره توجه به مسائل عمرانی نسل دوم دوره توجه به مباحث فرهنگی بوده، اذعان کرد: نیاز داریم تا در نسل سوم مدیریت شهری به شهر هوشمند و شهر خلاق توجه ویژه ای کنیم.

مقسم گفت: نیاز این است تا پروژه های شهری به صورت هدمند در شهر اجرا شود تا همه اقشار در همه نقاط شهری بتوانند از ظرفیت های شهری به صورت عادلانه استفاده کنند.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.