1400-07-27 11:38
1475
0
76606

«وحدت» باطل‌السحر استراتژی «تفرقه بنداز و حکومت کن»

جریان باطل یکی از مهمترین راه های مقابله با جریان حق را بر مبنای استراتژی تفرقه بنا نهاده و در عالم سیاست انگلستان این روباه پیر معرف است به اجرای «تفرقه بیانداز و حکومت کن» در سراسر جهان تا بتواند از این طریق بر دیگر کشورها حکومت نموده آنها را مستعمره خود سازد.

به گزارش گلستان ما، برادران و خواهران اهل سنت معتقد هستند که سالروز میلاد پیامبر اکرم، محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله روز ۱۲ ربیع الاول و برادران و خواهران اهل تشیع ۱۷ همان ماه را روز تولد پیغمبر اسلام می دانند. 

جریان باطل یکی از مهمترین راه های مقابله با جریان حق را بر مبنای استراتژی تفرقه بنا نهاده و در عالم سیاست انگلستان این روباه پیر معرف است به اجرای «تفرقه بیانداز و حکومت کن» در سراسر جهان تا بتواند از این طریق بر دیگر کشورها حکومت نموده آنها را مستعمره خود سازد. 

این استراتژی عبارت است از: به‌دست‌آوری یا نگهداری قدرت «سیاسی و اجتماعی» از راه شکستن یا تجزیه یک قدرت متمرکز به بخش‌های کوچکتری که هر یک از این بخش‌های کوچکتر به تنهایی قدرت کمتری داشته و توان مقابله با دشمن را نداشته باشند.

دشمنان اسلام «جریان باطل»، از قدیم تا کنون این استراتژی را برای ایجاد اختلاف، عدم وحدت، جنگ های داخلی بین اهل تسنن و اهل تشیع در تمام کشورهای اسلامی بکار می بردند و در طول تاریخ علمای اسلام «هم علمای اهل تسنن و هم علمای اهل تشیع» مطابق با آموزه‌های اسلامی سعی در حفظ وحدت و تقریب مذاهب «نزدیک‌ شدن پیروان مذاهب اسلامی با هدف شناخت یکدیگر، بر اساس اصول مسلم و مشترکات اسلامی» داشته اند.

بزرگانی همچون: سید جمال‌الدین اسدآبادی محمد عبدُه محمدحسین کاشف‌الغطاء عبدالمجید سلیم محمود شلتوت محمدتقی قمی آیت‌الله بروجردی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۶، آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، هنگامی که در استان سیستان و بلوچستان تبعید بود، به علمای اهل‌سنت آن منطقه پیشنهاد دادند که در فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول تا ۱۷ربیع‌الاول مجالس جشن برگزار شود. 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی امام خمینی (ره) در سخنرانی در تاریخ ۱۳۶۰/۱۰/۰۸ از لفظ هفته وحدت استفاده نمود و بیان داشتند: «ما فریاد می‌زنیم که باید همه با هم باشیم، هفته وحدت داشته باشیم. دین ما یکی است، قرآن ما یکی است، پیغمبر ما یکی است.» (صحیفه امام ، جلد ۱۵ ، صفحه۴۵۶)

بر این اساس ۴ سال در هفته وحدت به‌منظور همبستگی مسلمانان و همفکری میان علمای هر دو مذهب اسلامی، کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، در ایران برگزار می گردید، که در سال ۱۳۶۹ به دستور مقام معظم رهبری، مجمع جهانی تقریب مذاهب در ایران تشکیل شد که اهداف زیر را پیگیری می کند: ارتقای سطح آشنایی مذاهب اسلامی  آگاهی و تعمیق تفاهم بین پیروان مذاهب اسلامی  تحکیم رشته‌های اخوت اسلامی در بین مسلمانان اما نکته آخر: اختلاف بین مسلمانان به مانند سَمی است که باعث نابودی جهان اسلام می شود و این آرزوی جبهه کفر و جریان باطل است.

مذاهب اسلامی بسیار بیشتر از اختلاف دارای اشتراکات می باشند مثل: خدای واحد، دین مشترک، پیامبر مشترک، قبله مشترک، روز قیامت، حج، روزه  و ...  در حال حاضر نیز از کمک به تشکیل گروه های تکفیری گرفته تا انفجار ها در مساجد و نماز جمعه های مسلمان با هدف عدم وحدت مسلمین و ایجاد اختلاف و جنگ بین مذاهب اسلامی توسط دشمنان دین خدا می باشد و حتی همین نقشه کشاندن ایران به درگیری‌های نظامی افغانستان با همین نیت شوم بوده است.

 لذا طبق حدیث پیامبر اسلام (ص) که فرمودند: مؤمن زيرك و باهوش محتاط است. باید دریابیم که جریان باطل توان مقابله با حدود دو میلیارد مسلمان را در جهان نداشته و از استراتژی تفرقه بیاندازد و حکومت کند سعی در تجزیه، درگیری و نابودی مذاهب اسلامی و زدودن حرف خدا در زمین و سکولار و بی‌ دین کردن ابناء بشر را دارد، و ما باید هوشیار باشیم. 

مجتبی لشکربلوکی

مدرس معارف انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.