1402-10-12 16:38
650
0
88199
فیلم؛

گزارش مردمی از یک قهرمان

چهار سال در میان ما نیست اما هنوز ذره‌ای از مهر و محبتش در دل گرگانی‌ها کم نشده است.



به گزارش خبرنگار «گلستان ما»، چهار سال در میان ما نیست اما هنوز ذره‌ای از مهر و محبتش در دل گرگانی‌ها کم نشده است.

سرداری که حاکم دل‌های ایرانیان است و پس از شهادتش هنوز بر قلبها فرماندهی می‌کند و یاد و خاطراتش بر روی زبانهاست و هرگز فراموش نمی‌شود بزرگمردی که در مردمداری و مردمیاری زبانزد بود.

تصمیم گرفتیم در کنار ساختمانی که به نام سردار شهید سلیمانی مزین شده و تمثال شهید نیز زینت بخش مکان شده است حضور یابیم میدان شهرداری گرگان که به میدان وحدت نامیده شده مزین به تمثال مردی است که باعث وحدت همه مردم با هر سبک و سلیقه‌ای شده است همه سردار سلیمانی را با جان و دل دوست دارند و اورا قهرمان ملی خود میدانند

چهار سال از شهادت سردار گذشت امده‌ایم تا در سالگرد آن حادثه تلخ از مردم مصاحبه بگیریم و احساساتشان را ببینیم اینکه وقتی خبر شهادت سردار را شنیدند چه حسی داشتند

مردم با ظاهرهای مختلف مخاطب ما بودند همه آنها به اتفاق سردار را دوست داشتند و او را امید خود می‌دانستند کسی که مجاهدانه برای امنیت کشور تلاش کرد

به راستی شهرمان حال و هوای دیگری پیدا کرده است و گرگان همانند دیگر شهرهای کشورمان برای تجلیل از سردار رشید اسلام آماده شده است، هر کسی سعی می‌کند عشق و ارادت خویش را به این قهرمان ملی که خود را همواره خادم مردم می‌دانست نشان دهد.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی، نذرهایی به عشق حاج قاسم، تکثیر کار خوب به عشق قهرمان ملی گوشه‌هایی از ارادت مردمی به این سردار جبهه مقاومت است که حکایت از آن دارد سردار حاج قاسم سلیمانی هنوز بین مردم زنده است.

این سردار رشید اسلام در هر بخشی که وارد شده بود آنقدر بااخلاص کار کرد که مردم حالا فتح‌الفتوح‌هایش را برای یکدیگر جهاد تبیین می‌کنند.

* هزاران سلیمانی هستند که بخواهند راه او را ادامه دهند

از مردم خواستیم نسبت به عکس سردار سلیمانی هر آنچه به ذهن‌شان می‌آید بیان کنند، مردم تا عکس سردار را می‌دیدند اشک از چشمانشان سرازیر می‌شد و هر کدام با زبان و گویش خاص خودشان ابراز محبت می‌کرد یکی می‌گفت ما هر چه داریم از این مرد بزرگ داریم.

شهید سلیمانی در کلمات نمی‌گنجد، واقعا جایش خالی است، او فردی خاص و استثنائی است، دیگری می‌گفت هنوز هم هزاران سلیمانی هستند که بخواهند راه او را ادامه دهند.

مثل کسی که عزیزترین‌مان را از دست دادیم دلمان از داغ شهید سلیمانی خون است و باید انتقام سخت از دشمنان گرفته شود تا زمانی که او بود خیالمان از لحاظ امنیت راحت بود.

داغ سردار سلیمانی هرگز سرد نمی‌شود، یک ایران و یک حاج قاسم ...

خانمی می‌گفت اینکه با خیال راحت امروز با امنیت در خیابان‌ها راه می‌رویم همه را مدیون خون شهدا و سردار سلیمانی هستیم که از همه چیزشان گذشتند تا مردم در آرامش باشند.

دیگری می‌گفت داغ سردار سلیمانی هرگز سرد نمی‌شود، یک ایران و یک حاج قاسم، هر چه درباره این سردار رشید اسلام بگوییم باز هم کم است، وقتی خبر شهادتش را شنیدم حس بدی پیدا کردم در اینکه پشتمان خالی شد.

* آروزی جوان افغانی برای داشتن سرداری همچون سلیمانی

یک جوان افغان هم تا وقتی عکس سردار را دید گفت‌ ای کاش ما هم در کشورمان چنین قهرمانانی داشتیم تا امنیت را در کشورمان برقرار می‌کرد، و سایه جنگ را از کشورمان برمی‌داشت و مردم از بدبختی و ناامنی نجات پیدا کنند تا کشورمان به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کند، شهید سلیمانی یک الگوی تمام عیار است که هیچ وقت از یاد و خاطره مردم پاک نمی‌شود.

خانمی دیگر هم که از کنار دوربین گلستان ما عبور می‌کرد با دیدن عکس سردار گفت که شهید سلیمانی هیچ وقت از ذهن ما پاک نمی‌شود، واقعا از او سپاسگذاریم که امنیت را در کشورمان بیشتر کرد امیدوارم روح بلندش شاد باشد و ما هم بتوانیم راه او را به درستی درک کنیم و پیش ببریم از رهبر عزیزمان هم تشکر می‌کنم که امنیت و اقتدار کشورمان را مدیون ایشان هستیم.

* شهید سلیمانی خودش را وقت انقلاب اسلامی کرد

شهروند دیگری هم از احساسات پاکش در وصف سردار دل‌ها و زمانی که خبر شهادت ایشان را شنید برایمان گفت: راستش را بخواهید وقتی خبر شهادت سردار سلیمانی را از تلوزیون پخش کردند اصلا باور نمی‌کردم احساسم این بود که شاید خبر واقعیت نداشته باشد، واقعا تمام وجودم را استرس گرفت خیلی گریه کردم همش دعا می‌کردم کاش خبر تکذیب شود.

این دختر جوان ادامه داد: دشمن با رذالت تمام سردارمان را در کشوری دیگر به شهادت رسانده بود، کار دشمن همیشه از پشت خنجر زدن است همه این را میدانند، تا زمانی که سردار را داشتیم دشمن جرات حتی چپ نگاه کردن به کشورمان را نداشت، او واقعا یک از خودگذشته بود و خودش را وقت انقلاب اسلامی کرد.

سرداری که فاتح قلب‌ها بود

مگر می‌شود آدم قهرمان ملی خودش را فراموش کند دوست داشتن شهید سلیمانی بزرگ و کوچک نمی‌شناسد او چهره استانی و کشوری نبود یک چهره بین‌المللی بود، دشمن به خیال خودش خواست او را نابود کند تا مردم خدماتش و خودش را فراموش کنند غافل از اینکه با شهادتش عزیزتر شد.

اینکه سردار سلیمانی در دل همگان جای دارد و هنوز نام و یادش بعد از چهار سال در ذهن و قلبها جای دارد به خاطر این است که شهید زنده و ناظر بر اعمال ما است، قبل از آنکه به درجه شهادت برسد مسلک و راه خود را شبیه شهدا کرده بود و مردم با تمام وجود این مسئله را حش کرده بودند.

شهید سلیمانی عزیز عکس‌های پر از لبخندت که بر در و دیوار شهرمان نقش بسته نشان از آن دارد که تو فقط فتح‌الفتوح نکردی بلکه فاتح قلب‌ها بودی و صحت این ادعا را می‌توان از حرفها و گفتار مردم شنید.

* به قله نزدیک شده‌ایم و دیگر خستگی معنا ندارد

خیلی از مردم که شاید حتی یک بار هم حاج قاسم سلیمانی را از نزدیک ندیده‌اند اما چنان او را دوست داشتند که گویی چندین سال است که او را می‌شناختند و با او زندگی می‌کردند.

امروز همه ما رسالت بزرگی بر گردن داریم و به قول حضرت آقا به قله نزدیک شده‌ایم و دیگر خستگی معنا ندارد و باید همه تلاش خودمان را به کار بگیریم که پیروز میدان باشیم، بسیاری از کشورهای جهان چشم امیدشان به انقلاب اسلامی ایران است و ما باید در هر جایی که قرار داریم آنجا را مرکز دنیا بدانیم و برای پیشرفت کشور عزیزمان تلاش کنیم راهی که خوب نشانمان دادی و باید تا جان در بدن داریم در این مسیر ثابت قدم بمانیم.

 

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.