1401-11-10 07:15
454
0
83265
سرخط مهمترین اخبار 9 بهمن؛

گلستان در روزی که گذشت

عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را در گلستان ما بخوانید.

به گزارش گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را در گلستان ما بخوانید.

هلال احمر مصداق کار صادقانه و مردمی است

فارس نوشت: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت: هلال احمر مصداق کار صادقانه و مردمی بوده و با مدیریت حرفه ای جمعیت هلال احمر گلستان، ما شاهد خدمات مطلوب و به موقع به مردم هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید علی مهاجر در حاشیه بازدید از مرکز امداد هوایی، انبار آماده به عملیات و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات(EOC) جمعیت هلال احمر گلستان در جمع  کارکنان ستادی جمعیت اظهار کرد:  کار هلال احمر مصداق کار صادقانه و مردمی است و با مدیریت حرفه ای که در هلال احمر استان وجود دارد خدمات درست و به موقع به مردم ارائه می شود.

وی تصریح کرد: این نهاد مردمی به واسطه آموزش های امدادی به مردم و دور اندیشی نسبت به لزوم آمادگی در حوادث، مجموعه بزرگی را به عنواننیروهای امدادی حرفه ای داشته  و در ماموریت های سخت و پاسخگوبی به حوادث در کنار مردم است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: این روحیه ایثارگرانه و خدا پسندانه ی هلال احمر و انجام امور بشردوستانه با شعار عملیاتی «هر خانواده یک امدادگر داوطلب» و آموزش هایی که در فضاهای مختلف حضور مردمی از قبیل مدارس، مساجد و محلات ارائه می کند، آثار آن در زمان های وقوع حوادث بروز و ظهور می کند همچون زلزله اخیر خوی در آذربایجان غربی به واسطه آموزش های همگانی که ملکه ذهن مردم شده بود، آسیب های کمتری متوجه مردم شد.

صادرات تولیدات لبنی گلستان به کشورهای آسیایی و آمریکای‌شمالی

ایسنا نوشت:  مدیرکل دامپزشکی گلستان از صادرات محصولات لبنی تولیدی استان به کشورهای آسیایی و آمریکای شمالی خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۹۰۳ هزار و ۷۰۷ کیلوگرم محصولات لبنی تولیدی استان به خارج از کشور صادر شده است.

علی کاووسی عصر ک‌شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ در حاشیه بازدید از یک واحد لبنی در شهرستان گرگان با بیان اینکه کشورهای آسیایی و آمریکای شمالی مقصد صادرات محصولات لبنی تولیدی استان هستند، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۹۰۳ هزار و ۷۰۷ کیلوگرم محصولات لبنی تولید شده در یک واحد تولیدی دارای کد IR صادرات استان به کشورهای ارمنستان، روسیه، ترکمنستان، کانادا، آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی گلستان با بیان اینکه محصولات لبنی صادر شده از استان در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۴۲ هزار و ۳۷۹ کیلوگرم بوده است، ادامه داد: پنیر شاخص‌ترین محصول لبنی استان گلستان بوده که طی چند سال اخیر با استفاده از کد صادراتی دامپزشکی به بازار کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، روسیه، ارمنستان، گرجستان و عراق راه یافته است.

۴۰۰ هزار دانش‌آموز گلستانی جشن‌های دهه فجر را برگزار می‌کنند

ایرنا نوشت:    مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به وفادارای نسل جوان به آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی گفت: ۲۵ هزار همکار فرهنگی و ۴۰۰ هزار دانش آموز در ۳ هزار مدرسه آماده برگزاری جشن های دهه فجر هستند.

 سیدرضا نظری روز یکشنبه در نشست خبری افزود: شروع جشن‌های انقلاب مدارس گلستان با نواختن گلبانک انقلاب در ۱۲ بهمن است و پس از آن در همه روزهای ویژه برنامه‌های گرامیداشت این ایام برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: در ۲۲ بهمن هم هزار و ۳۵۷ نفر از دانش آموزان در ۱۰ شهرستان گلستان سرود انقلاب را همخوانی خواهند کرد.

وی اظهار کرد: در ایام دهه فجر با محوریت اتحادیه دانش‌آموزی ۶۶ مدرسه دستاوردهای نظام را به نمایش خواهند گذاشت.

نظری بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآن کریم، افتتاح چهار اتاق درس تربیت بدنی با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی، افتتاح اتاق گفتگو اولیا در ۱۴ شهرستان و ۵۰ مدرسه منتخب برای اولین بار در استان از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش گلستان در دهه فجر امسال است.

معرفی ۲۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در گلستان به بانک‌ها برای عقد قرارداد متمم

باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیرکل بنیادمسکن گلستان از معرفی ۲۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در این استان به بانک‌ها برای عقد قرارداد متمم خبر داد.

یدمحمد حسینی گفت: بانک‌ها قول دادند ظرف یکی دو هفته، قرارداد متمم ۱۰۰ میلیون تومانی تسهیلات مسکن روستایی را منعقد کنند و پرداختی داشته باشند.

او افزود: به استان گلستان به دلیل پیشتازی در عرصه ساخت مسکن در سال ۱۴۰۰، هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد تعلق گرفته است.

حسینی گفت: از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان مخصوص واحد‌هایی است که از تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ با بانک‌ها قرارداد بسته ، اما نیمه تمام باقی مانده اند تخصیص پیدا کرده است.

او افزود: سه هزار واحد شامل این طرح می‌شوند که ۲ هزار و ۵۰۰ واحد به بانک‌ها معرفی شده اند تا تسهیلات صد میلیون تومانی را دریافت کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.