1401-05-15 12:32
693
0
81091
امام جمعه اهل سنت شهر فراغی:

حب اهل بیت پیامبر(ص) در دل اهل سنت زنده است/ امام حسین(ع) برای اقامه عدل قیام کرد

محمد امین آخوند صفری گفت: حب اهل بیت پیامبر(ص) در دل و جان اهل سنت نهادینه است و زنده خواهد ماند.

محمد امین آخوند صفری امام جمعه اهل سنت شهر فراغی شهرستان کلاله در گفتگو با گلستان ما اظهار کرد: عوامل مختلفی برای قیام امام حسین(ع) برشمرده می شود که می توان نهادینه کردن و اقامه عدل را یکی از این فیش ها عنوان کرد.

وی افزود: ایستادگی امام حسین(ع)؛ عامل جلوگیری از انحراف و حفظ اسلام بود و اگر این ایستادگی نبود؛ شاهد انحرافات و جهالت در جامعه اسلامی و مخاطرات بعدی آن بودیم.

امام جمعه اهل سنت شهر فراغی تاکید کرد: تحلیل نکردن وقایع از سوی مسلمین یکی دیگر از عوامل قیام بود؛ چرا که در آن زمان بی تفاوتی مسلمین نسبت به وقایع و اتفاقات اطراف و در نتیجه خلافت کسی که خلاف اصول پیامبرعظیم شان اسلام حرکت می کرد؛ را می توان یکی دیگر از علل این قیام دانست.

آخوند صفری تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر، مهمترین عاملی است که تمامی عوامل را در خود می گنجاند و با توجه به جهالت آن زمان، امر به معروف و نهی از منکر یکی از ضروریات جامعه اسلامی بود که امام حسین را به قیام وا داشت.

امام جمعه اهل سنت فراغی گفت: قیام امام حسین، اسلام را زنده نگه داشت و با توجه به اینکه دین اسلام خط قرمز مسلیمن است؛ این قیام در نگرش اهل سنت نیز قیامی تاثیرگذار در سرنوشت جامعه اسلامی قلمداد می شود.

وی در پایان اظهار داشت: اهل بیت پیامبر عظیم شان اسلام در بین مسلمین به خصوص اهل سنت جایگاه والایی دارند و در همین راستا در منطقه ما در ایام محرم شاهد برگزاری مراسمات و تهیه و پخش نذر و نذورات از سوی مردم اهل سنت هستیم و این اقدامات به واسطه حب اهل بیت در دل اهل سنت است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.