1403-01-13 00:35
217
0
89370
 سخنران مراسم شب قدر در گرگان:

 «شب‌های قدر» فرصت‌های طلایی برای تغییر و تحول هستند

 سخنران مراسم شب بیست و یکم ماه رمضان در حسینیه عاشقان ثارالله (ع) گرگان گفت: برای رشد و تعالی باید پای موعظه نشست، «شب‌های قدر» فرصت‌های طلایی برای تغییر و تحول هستند.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، حجت‌الاسلام سید سجاد حسینی در مراسم شب بیست و یکم ماه رمضان در حسینیه عاشقان ثارالله (ع) گرگان اظهار کرد: کاری که باعث رشد انسان می‌شود شکر نعمت‌های خداوند است فراموش نکنیم که نعمت‌های بی‌شمارش را قدر بدانیم و زبان شکرگزاری داشته باشیم.

 وی افزود: یکی از کارهایی که امشب خیلی سفارش شده و انسان را بالا می‌برد سلام بر سیدالشهدا است و در شبی که مقدرات انسان تعیین می‌شود بهترین دعا و نیایش همین است.

 سخنران مراسم شب بیست و یکم ماه رمضان در حسینیه عاشقان ثارالله (ع) گرگان ادامه داد: اعمال زیادی برای شب قدر سفارش شده است یکی از اعمال خواندن دعای جوشن کبیر است، قرآن به سر گرفتن هم از دیگر اعمال این شب است، سینه‌زنی و روضه، خواندن نمازهای صد رکعتی هم ثواب زیادی دارد؛ اما مباحثه علمی جزو افضل اعمال در این شب باعظمت است.

 حسینی با تأکید بر اینکه عظمت شب قدر برابر هزار ماه است، توضیح داد: برای رشد و تعالی باید پای موعظه نشست خیلی افراد در این شب‌ها خواب هستند اگر می‌خواهیم از خواب غفلت بیدار شویم باید موعظه شویم گاهی یک جمله و نصیحت زندگی انسان را عوض می‌کند.

 وی با بیان اینکه امشب شب بیدار شدن است، گفت: موعظه انسان را از خواب غفلت بیدار می‌کند قدر به معنای اندازه است خداوند در شب قدر سرنوشت بندگانش را تعیین می‌کند.

 سخنران مراسم شب بیست و یکم ماه رمضان در حسینیه عاشقان ثارالله (ع) گرگان بیان کرد: امشب شب عجیب و با عظمتی است با خدا حرف بزنید، دعا کنید و از خدا بهترین مقدرات را بخواهید.

 حسینی در پاسخ به این سؤال که آیا تمام دعاها مستجاب می‌شود، گفت: برخی دعاها حبس شده و بالا نمی‌رود امشب دو رکعت نماز دارد یک حمد و هفت بار توحید و در رکعت دوم همین را تکرار کنید در شب قدر همین نماز را بخواند هنوز از جای بلند نشده دعایش به درگاه خدا قبول می‌شود.

 وی توضیح داد: کسی که حق‌الناس بر گردن دارد دعایش برآورده نمی‌شود در قیامت پیچی است و کسانی که حقوقی بر گردن دیگران دارند از آنجا رد نمی‌شود.

 سخنران مراسم شب بیست و یکم ماه رمضان در حسینیه عاشقان ثارالله (ع) گرگان افزود: کسانی که در این مملکت اختلاس می‌کنند بدبخت هستند بدانید دنیادار مکافات است

 هر چه انسان قدرت، پول و پارتی داشته باشد فکر نکند همه چیز را به دست آورده است روزی باید به درگاه خدا پاسخگو باشد.

 حسینی گفت: فقط برای دنیای خودتان دعا نکنید برای آخرت خودتان هم دعا کنید و در این شب‌ها بهترین سرنوشت را بخواهید برای مردم مظلوم غزه هم بسیار دعا کنید.

 وی افزود: برای فرج امام‌زمان (عج) هم بسیار دعا کنید کاش در مقدرات شب‌های قدر بنویسند که امسال سال ظهور است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.