1399-06-04 13:27
860
0
70069
در بازدید از امام زاده روشن آباد گرگان عنوان شد؛

شرایط حضور خیران در مجتمع های فرهنگی مذهبی فراهم شود/ نمایندگان مجلس برای کمک به امامزادگان استان پیشقدم می شوند

نمایندگان گرگان و آق قلا در بازدید از امامزاده روشن آباد کردکوی بر اطلاع رسانی و فراهم کردن شرایط حضور خیران در مجتمع های فرهنگی مذهبی تاکید کردند.

به گزارش گلستان ما؛ غلامرضا منتظری ظهر امروزدر بازدید از مجتمع فرهنگی مذهبی امامزاده روشن آباد استان، اظهار کرد: برای توسعه مکان های مذهبی باید ابتدا اهداف و انتظارات را مشخص کردهو به تناسب اهداف تعیین شده حرکت کنیم.

وی با تاکید بر رشد متوازن  امکانات در استان، ادامه داد: برای مساعدت و کمک برای شکل گیری یک مجموعه فرهنگی و مذهبی در امامزاده روشن آباد باید چشم اندازی را برای همه دستگاه ترسیم کنیم تا در کنار کمک های مردمی بتوان به توسعه امید داشت.

نماینده مردم گرگان و آق قلا تاکید کرد: چند ماه تا پایان دوره فعالیت دولت، به لحاظ وضعیت اقتصادی وضعیت خوبی نیست و مطلع هستید که هم دولت تلاش می کند تا بتواند نیازهای  ضروری و هزینه های اجتناب ناپذیر را تامین کند و حتی استاندار نیز گفته است که اضافه کار و ماموریتی تا پایان اسفند برای کارمندان نخواهند داشت لذا باید از ظرفیت مردمی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دولت هم اعتبارات را برای پروژه های نیمه تمام گذاشته است و عاقلانه و هوشمند انه هم هست لذا نمی توان از دولت نقشه راهی انتظار داشت  و ماهم در چهار سال پیش رو برای پیشرفت این مجموعه مذهبی و امامزاده شریف خدمت خواهیم کرد.

منتظری تصریح کرد: ما نباید این مکان ها را با اتکا به دولت پیش ببریم اگر این مکان ها دولتی شود دچار فراز و فرود می شوند. تجربه تمدن اسلامی اسلامی نشان داده حوزه های علمیه  و مکان های علمی و مذهبی هرگاه متکی به دولت باشد. دچار فراز نشیب می شوند .ما باید مردم را در این طرح سهیم کنیم و نگذاریم این توفیق از مردم سلب شود.

رمضانعلی سنگدوینی هم با اشاره به سه مجموعه بزرگ فرهنگی مذهبی در امام زادگان قرن آباد و رشن آیاد  یحیی بن زید (ع) اظهار کرد: امام زاده روشن آباد قدمت زیادی دارد و با توجه به درمسیر بودن  توسعه  آن به صورت یک مجموعه ضروری است هرچند در این سالها این پیشرفت قابل لمس است اما باید بیش پیش باشد.

وی با بیان اینکه باید زمینه حضور خیر در این حوزه بیشتر شود، گفت: برنامه 50 ساله داریم و این حلئز اهمیت است، باید شرایطی فراهم شود که هم حوزه معنوی و تفریحی و گردشگری ان توسعه یابد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در خاتمه اطلاع رسانی را رکن مهم حضور خیران دانست و گفت: مردم  برای بازسازی و توسعه این مکان ها رغبت زیادی دارند و دولت هم نباید این رغبت را از خود دور کند .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.