1393-07-27 07:59
8084
0
4509
با شرکت بالغ بر 80 هزار دانش آموز انجام شد ؛

آغاز المپیاد های درون مدرسه ای در مدارس گلستان + تصاویر

المپیاد های درون مدرسه ای در مدارس استان گلستان با شرکت بالغ بر80 هزار دانش آموزدر گلستان آغاز به کار کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ، روز گذشته همزمان با سراسر کشور افتتاحیه متمرکز المپیاد های درون مدرسه ای با حضور مقیسه نماینده وزارت آموزش و پرورش، وطنی مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ، سیفی مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان ، شجاعی معاون ادره کل ورزش و جوانان استان ، فراهی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی گلستان، حسینی رییس سازمان دانش آموزی استان ، کشیری مدیر آموزش و پرورش گرگان ، دیگر مسئولین استانی و شهرستان ، اولیای دانش آموزان و حضور پرشور دانش آموزان در دبستان شاهد گرگان برگزارشد.

*المپیادهای درون مدرسه ای زمینه ساز کشف استعداد ورزش قهرمانی است

مقیسه نماینده معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش درمراسم افتتاحیه المپیاد های ورزشی در دبستان شاهد گرگان درگفتگو با خبرنگار ما گفت : هدف ازاجرای اولین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در کشورعملی کردن منویات رهبر معظم انقلاب و محقق شدن برنامه های سند تحول بنیادین است.

وی افزود :۱۲ میلیون دانش آموز در کشور مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد بیش از سه میلیون دانش آموز در ۱۰۵ هزار مدرسه دررقابت های درون مدرسه ای شرکت می کنند.

مقیسه با بیان اینکه ورزش در مسائل اجتماعی و ارتقای شخصیت دانش آموزان موثر است، افزود : هدف از برگزاری المپیاد درون مدرسه‌ای ، توسعه آمادگی جسمانی و ارتقای سلامت روحی ، روانی  و مهارتی دانش آموزان ، ایجاد نشاط و شادابی در مدارس و ترویج سیاست مدرسه محوری می باشد.

المپیاد ورزشی با توجه به امکانات و شرایط اقلیمی در رشته های آموزشگاهی 

نماینده وزارت آموزش و پرورش  مشارکت اولیا ی دانش آموزان درروزهای اجرای رقابت های ورزشی  یکی دیگر ازسیاست های این طرح عنوان کرد، بیان نمود : افزایش مشارکت دانش آموزان و اولیای مدرسه در فعالیت های ورزشی ، کادر سازی و ارتقای کار گروهی و داوطلبی ، افزایش دوستی ها  از دیگر اهداف این طرح ملی است.

وی المپیاد های درون مدرسه ای را موجب انس بیشتر دانش‌آموزان به مدرسه، نشاط فضاهای آموزشی وکشف استعداد ها برای ورزش قهرمانی بیان کرد.

این مقام مسئول در پایان  بیان کرد : المپیادهای درون مدرسه ای با توجه به امکانات و شرایط اقلیمی هر استان در رشته های مجاز آموزشگاهی انجام می شود.

*المپیادهای ورزشی جایی برای یادگیری قانونمندی است

محمدرضا وطنی در افتتاحیه المپیاد های درون مدرسه ای در دبستان شاهد گرگان اظهار کرد : تربیت بدنی فعالیت های مفید برای پرورش جسم و روان است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر افزود : ورزش بهترین و موثر ترین وسیله رشد و توسعه است.

وطنی با بیان اینکه ورزش موجب رشد جسم و روح  می شود خاطر نشان کرد : شادی و نشاط روحی ، سلامتی دستگاه گوارش ، اعصاب و تنومندی و رشد تمام  اعضای بدن با ورزش و تربیت بدنی میسر است.

فعالیت ورزشی اهداف اجتماعی را دنبال می کند

وی در ادامه اهداف اجتماعی فعالیت های ورزشی را یادگیری کارگروهی برای رسیدن به یک هدف مشترک ،هدفمندی ، با هم بودن  نه فقط درکنار هم بودن ، تعاون وصداقت برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد : المپیاد های ورزشی جایی برای اجرای قوانین و مقررات است که دانش آموز طی انجام مسابقه موظف به رعایت ارزش ها و مقررات آن می شود و قانونمندی ، نظم و انضباط را فرا می گیرد.

معلمان زنگ ورزش را جدی بگیرند

وطنی با تاکید براینکه دانش آموزان در این فعالیت ها شکست ها و پیروزی ها را تجربه می کنند خاطرنشان کرد : هردانش آموز با شکست خود تلاش خواهد کرد که دلایل شکست خود را دریابد و سعی در جبران آن کند و این مهم  به ارتقای روانی او منجر می شود.

وی با بیان اینکه معلمان زنگ ورزش را جدی بگیرند بیان داشت : تبدیل زنگ ورزش به کلاس های دروس دیگر و فعالیت های متفرقه ، آسیب بزرگ به اهداف بزرگ تربیتی "ورزش "برای دانش آموزان خواهد بود.

همزمان با سراسر کشورمراسم نمادین افتتاحییه المپیادهای درون مدرسه ای با حضور مسئولان کشوری ، استانی و شهرستانی  و با شرکت بالغ بر۸۰ هزار دانش آموز در استان گلستان آغاز به کار کرد.

این مراسم با رژه تیم‌های شرکت کننده و قرائت سوگندنامه از سوی شرکت کنندگان و داوران ، برافراشتن پرچم المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای ، اجرای حرکات ورزشی طناورز وژیمناستیک ازسوی دانش آموزان ، اجرای مسابقات پاک سازی زمین ، طناب کشی  و معرفی دانش آموزان مدال آور پایان یافت.

تصاویر تهیه شده توسط عکاس پایگاه خبری تحلیلی کلاس بیست  از مراسم افتتاحیه این المپیاد را در ادامه ببینبد.

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad11

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

olampiyad 1

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.