1393-09-05 04:47
3150
0
6287
یک فعال فرهنگی اجتماعی شهر گرگان خواستار شد؛

باشگاه فرهنگی ورزشی فجر سپاه گرگان منجی بسکتبال آشفته گرگان شود

هواداران بسکتبال گرگان دوران طلایی ورزش اول شهرشان را فراموش نکرده اند مخصوصا سالهای ۷۵ تا ۷۹ که سپاه ناحیه گرگان مدیریت این تیم را بر عهده داشت ۳ رده چهارمی و ۱ مقام سومی دستاورد مدیریت مسئولیت مدارانه و بومی محور سپاه گرگان بود.

به گزارش گلستان ما ؛ چهارمین شکست پیاپی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در شرایطی رقم خورد که بدنه بازیکنان این تیم اکثرا غیر بومی می باشند. این در حالی است که کادر فنی می توانست بازیکنان بومی را به خدمت بگیرد و همین نتایج و در هر رده جدول حداقل رضایت خیل هواداران را کسب نماید چرا که طبیعی است با میدان دادن به جوانان گرگانی آینده بهتری برای ورزش اول شهر گرگان قابل پیش بینی بود.

اسدالله کبیر با حمایت  جامعه بسکتبال دوست در ترکیب شورای اسلامی شهر گرگان قرار گرفت و انتظار می رفت با توجه به شعارهای انتخاباتی بهار ۹۲ وضعیت بسکتبال گرگان را در یک شیب ملایم به سمت پیشرفت سوق دهد. اما با تثبیت وی در فضای اجتماعی- فرهنگی شهر گرگان گرایش به جذب بازیکنان غیر بومی و عدم اهمیت و توجه به بازیکنان بومی انتقادهای گسترده ای را به همراه داشته است.

مجتبی بنی عقیل، هادی دهقان، آرمین صادقی، کامیار صادق زاده و رهام کبیر به همراه ۱۰ بازیکن غیر بومی ترکیب تیم بسکتبال شهر را البته با کادر فنی کاملا بومی تشکیل داده اند در صورتی که بازیکنان جوان و آینده دار گرگانی که سابقه پوشیدن تیم ملی در رده نوجوانان و جوانان را در کارنامه خود دارند باید سرخورده و نا امید شکست های پیاپی تیم شهرشان را از روی سکوها ورزشگاه به نمایش بنشینند.

حمید مخدومی ، یاسین کلاسنگیانی، مجتبی قنبرنژاد، مبین شیخی و به این استعدادها ، کبیر و صادق زاده اگرچه در ترکیب تیم شهر هستند اما به آنها بازی داده نمی شود، را می توان اضافه کرد . هر چند نباید ستاره گرگانی لیگ دسته یک کشور را از قلم انداخت ، سعید صالحی که با درخشش معنا دار یکی از بازیکنان تاثیر گزار در صعود تیم بسکتبال سولن بهشت هیرکان گرگان به سوپرلیگ بسکتبال کشور شد.

در بخش کادر فنی نیز محمد مهدی ایزدپناه  که سابقه کاپیتانی تیم ملی بسکتبال کشورمان و نیز تجربه سرمربی گری تمام رده های سنی اعم از نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان ملی کشور را در کارنامه درخشان خود دارد کاملا مغفول مانده است.

هواداران بسکتبال گرگان دوران طلایی ورزش اول شهرشان را فراموش نکرده اند مخصوصا سالهای ۷۵ تا ۷۹ که سپاه ناحیه گرگان مدیریت این تیم را بر عهده داشت ۳ رده چهارمی و ۱ مقام سومی دستاورد مدیریت مسئولیت مدارانه و بومی محور سپاه گرگان بود.

بسکتبال گرگان در آن سالها با بدنه کاملا بومی و با تاکید بر میدان دادن به جوانان گرگان، هم در حوزه ورزش و هم در حوزه فرهنگی تاثیر بسزایی در گرایش جوانان به ورزش بویژه بسکتبال داشت در همان سالها کمتر پیش می آمد که در گرگان نتیجه رقابتها واگذار شود و شاهد بودیم در هر محله  از این شهر حلقه های بسکتبال به اهتزاز در می آمد.

حال با توجه به ابلاغیه وزارت کشور به شهرداری ها و همچنین شوراهای شهر ، مبنی بر عدم تیم داری، وضعیت سال آینده بسکتبال شهر گرگان در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و پسندیده است با توجه به ظرفیت های بومی بسکتبال شهر ، سپاه ناحیه گرگان مدیریت  بسکتبال شهر را بر عهده بگیرد تا در راستای فضای عملیاتی جنگ نرم و کارویژه فرهنگی این نهاد انقلابی و ریشه دار شاهد نجات ، شکوفایی ، رونق و بازگشت به سال های طلایی بسکتبال گرگان در قالب باشگاه فرهنگی ورزشی فجر سپاه گرگان باشیم .

 

نویسنده : حامد صمدلویی

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.