1401-01-16 08:54
772
0
79384
دبیر فدراسیون بازی های بومی محلی خبرداد؛

ثبت ملی ورزش مورد علاقه سردار سلیمانی/ تنها یک پنجم بازی های بومی ثبت ملی شده اند

نژاد فصیحی گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای ثبت بازی‌های بومی و محلی انجام شد، ثبت بازی "قَلِه جیق" بود که این بازی مورد علاقه سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی بود، بطوری که هر وقت به روستایشان می‌رفت با مردم آنجا این‌ بازی را انجام می‌داد.

فرهاد نژادفصیحی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: از مجموع هزار و ۵۰۰‌ بازی و ورزش بومی شناسایی شده در کشور فقط یک پنجم‌ آن ثبت ملی شده است که برای تحقق این مهم در سال جاری برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده است.

دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خاطرنشان کرد: این فدراسیون سالانه براساس تقویم تهیه و تدوین شده پیش از آغاز هر سال برنامه‌های خود را در فصول مختلف و در استان‌ها انجام می‌ دهد که برخی از این آنها استانی، ملی و فراملی هستند.

وی افزود: سال گذشته یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای ثبت بازی‌های بومی و محلی انجام شد، ثبت بازی "قَلِه جیق" بود که این بازی مورد علاقه سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی بود، بطوری که هر وقت به روستایشان می‌رفت با مردم آنجا این‌ بازی را انجام می‌داد.

نژاد فصیحی تصریح کرد: اکنون این فدراسیون ۶۷ هزار بیمه شده ورزشی دارد که پیش از شیوع ویروس کرونا، این آمار براساس کارت بیمه ورزشی چندین برابر بود.

وی یادآور شد: رشته‌های فوتوالی و چوب‌کشی از رشته‌های زیرمجموعه این فدراسیون هستند که مسابقات جهانی دارند و به همین دلیل از سال گذشته رقابت‌های لیگ این رشته‌ها را آغاز کرده ایم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.