1394-08-17 08:05
1241
0
23216
عضو فراکسیون ورزش مجلس تاکید کرد:

لزوم ثبت روز ملی کشتی در راستای ترویج ورزش قهرمانی و پهلوانی

عضو فراکسیون ورزش مجلس معتقد است نامگذاری روزی تحت عنوان روز ملی کشتی در ایران ضروری به نظر می رسد تا توجه بیشتری نسبت به این ورزش از سوی مسئولان و جامعه صورت گیرد.

به گزارش گلستان ما ؛ رحمت‌الله نوروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سابقه ورزش کشتی در کشورمان گفت: ورزش کشتی در سبک‌های مختلف سنتی از دیرباز در کشورمان رواج داشته و در دوران‌های مختلف باستان تاکنون این ورزش جزو محبوب‌ترین ورزش‌ها میان ایرانیان بوده است.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: درحال حاضر نیز ورزش کشتی در سطح استان‌های کشور به سبک‌های سنتی وجود دارد و در سطح ملی نیز کشتی فرنگی و کشتی آزاد از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و جزو ورزش‌های مدال آور محسوب می شود.

وی با اشاره به قهرمانان و پهلوانان زیادی که در عرصه کشتی فعالیت کرده اند، گفت: امام(ره) و مقام معظم رهبری نیز بارها به حفظ این ورزش و تربیت ورزشکارانی نظیر جهان پهلوان تختی تأکید داشته اند لذا نامگذاری روزی تحت عنوان کشتی ملی می تواند به این فرهنگسازی کمک کرده و راهی برای تشویق مردم برای روی آوردن به سمت این ورزش باشد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از بعد از انقلاب تا کنون تمرکز مسئولان صرفا بر ورزش فوتبال بوده است، لذا باید توجه کنند حوزه های دیگری از ورزش مثل ورزش های قهرمانی و پهلوانی که مدال آور نیز هستند و همچنین ورزش بانوان در حاشیه نماند.

به گزارش خانه ملت، پس از اینکه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سه‌شنبه گذشته، ثبت روز پنجم شهریورماه به عنوان "روز کشتی ، ورزش ملی ایران" مسکوت ماند، جامعه کشتی کشور نامه‌ای برای بررسی مجدد این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی به رئیس جمهور نوشت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.