1397-12-20 19:03
1526
0
61839
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کردکوی:

گذشت، ایثار و شهادت ارزشهای جامعه ماست/ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف کلان بنیاد شهید است/ اجرای برنامه های متنوع در سالروز شهید در کردکوی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کردکوی با تأکید براینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه خدمات مطلوب از اهداف کلان بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: بنیاد شهید صرفا دستگاهی خدماتی نیست بلکه بنیاد شهید باید بیشتر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کار کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ الهام خان بیکی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان کردکوی که با محوریت 22 اسفند، سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام خمینی (ره) و بزرگداشت روز شهید برگزار شد، رسانه و ارتباط را یکی از عناصر مهم و اساسی انسان عنوان کرد و گفت: نه تنها که یکی از عناصر مهم و اساسی بلکه سنگ بنای جامعه است و هسته اصلی تشکیل دهنده یک ساختمان اجتماعی است.

بدون ارتباط، فرهنگ پدیدار نمی شود

وی با بیان اینکه خوب می دانیم که بدون ارتباط، فرهنگ پدیدار نمی شود و بدون فرهنگ جامعه لباس وجود برتن نمی کرد، افزود: ارتباط به خودی خود شکل نمی گیرد لذا نیازمند یک ابزار است و از دیدگاه بنده بهترین ابزار، رسانه است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کردکوی با اذعان براینکه بدون کمک شما اهالی رسانه توان انتقال پیام ها را به جامعه هدف خود نداریم، اظهار داشت: هر جامعه تحت هر شرایطی می تواند استعدادهای زیادی را شکوفا کند درصورتی که جامعه را جامعه ای آرام بسازیم چراکه اگر جامعه ای آرام نباشد نمی تواند انتقال اخبار درستی داشته باشد لذا این امر در گرو حفظ و پاسداشت ارزشهای حاکم است.

گذشت، ایثار و شهادت ارزشهای جامعه ماست

خان بیکی با بیان اینکه گذشت، ایثار و شهادت ارزشهای جامعه ماست، اذعان کرد: زمانی که می دانیم عدم شناخت و آگاهی مشکل جامعه ماست لذا رسانه ها ابزار درمان عدم آگاهی در جامعه می باشند.

وی تصریح کرد: رسانه بهترین و کارآمدترین روش شناساندن ارزشهاست که می توانیم از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کردکوی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران معتقد است که رسانه ها می توانند به افکار و اندیشه های جامعه کمک کنند و باعث قوت و ضعف سطح فرهنگی و الگوها شوند.

اطلاع رسانی ها و پوشش خبری برنامه ها در روز شهید ضعیف است

خان بیکی با بیان اینکه تمامی دستگاهها تمام تلاش خود را در برگزاری برنامه انجام می دهند، متذکر شد: متأسفانه اطلاع رسانی ها و پوشش خبری برنامه ها در سالروز شهید ضعیف همواره ضعیف می باشد.

وی ابراز کرد: تقاضای من و تمام همکاران من در تمامی شعبه های بنیاد شهید در دیگر شهرستانهای استان گلستان پوشش مناسب خبری مراسمات مربوط به روز شهید است.

بنیاد شهید صرفا دستگاهی خدماتی نیست/ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف کلان بنیاد شهید است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کردکوی با تأکید براینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه خدمات مطلوب از اهداف کلان بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: بنیاد شهید صرفا دستگاهی خدماتی نیست بلکه بنیاد شهید باید بیشتر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کار کند.

خان بیکی با عنوان اینکه ایثار و شهادت پشتوانه انقلاب است، افزود: اگر این تفکر و فرهنگ ناب از مردم ما گرفته شود انقلاب ما به خطر خواهد افتاد.

اجرای برنامه های متنوع در سالروز شهید در کردکوی

وی برگزاری مراسم غبارروبی مزار شهدای گمنام کردکوی در ساعت 8 صبح روز چهارشنبه، دیدار با خانواده های دو شهید شهرستان کردکوی، برگزاری مراسمات فرهنگی توسط آموزش و پرورش، برگزاری تئاتر خیابانی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حضور سخنوران و پیام آوران ایثار در مدارس، دانشگاهها و مساجد، نصب بنر در راستای اطلاع رسانی در جامعه، غرص 259 نهال بنام 259 شهید شهرستان کردکوی در مدرسه ای در روستای یساقی، دیوارنویسی شهری در حوزه ایثار و شهادت توسط شهرداری، برگزاری مراسمات مربوط به روز شهید توسط دهیاری ها در روستاهای شهرستان کردکوی، دیدار فرمانده انتظامی با خانواده های شهدای انتظامی، برگزاری ورزش جانبازان در بنیاد شهید، طرح پایش سلامت و طرح دیدار را از جمله برنامه های بنیاد شهید در روز شهید برشمرد.

در پایان نشست خبری نیز از یکی از کارمندان بنیاد شهید که فرزند یکی از شهدای شهرستان است، بمناسبت این روز تجلیل بعمل آمد.

گفتنی است؛ شهرستان کردکوی دارای 313 شهید، 912 جانباز، 614 جانباز زیر 25 درصد، 298 جانباز بالای 25 درصد و 3 جانباز 70 درصد است که دو جانباز 70 درصد در حال حاضر در قید حیات بوده و یکی از جانبازان 70 درصد به همرزمان شهید خود پیوست.

همچنین شهرستان کردکوی دارای 39 آزاده، 9 خانواده دارای 2 شهید، 63 پدر شهید در قید حیات و 100 مادر شهید در قید حیات هستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.