1400-08-17 21:36
2969
0
76945
استاد دانشگاه گلستان؛

آمریکا جز بدعهدی درحق ملت کاری نکرده است

استاد دانشگاه گلستان گفت: باید قدرت و انسجام درونی و مقاومت را افزایش داد تا استمرار دهنده جمهوری اسلامی و حافظ خون شهدا باشیم و باید به امریکا درس دهیم تا از روحیه استکبار گری فاصله بگیرد و در غیر این صورت نمیتواند با ملت ایران رابطه داشته باشد.

مصیب عباسی؛ استاد دانشگاه گلستان در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: یکی از وقایع بسیار مهم و تاثیر گذار در مناسبتهای منطقه ای و بین الملی واقعه 13 ابان 58 سال بود.

وی با توجه سالروز گرامیداشت 13 آبان  اینکه در تاریخ ایران 13 ابان معرف سه واقعه مهم است اظهار کرد: تبعید امام در 13 آبان سال 43 به ترکیه به  دلیل مخالفت با سیاست استبدادی رژیم پهلوی  در مخالفت با لایحه کاپیتولاسیون و واقعه دوم کشتار دانش اموزان انقلابی در 13 ابان 57 روبروی درب دانشگاه تهران در اعتراض به  جنایت رژیم پهلوی و واقعه سوم تسخیر لانه جاسوسی به همت دانشجویان پیرو خط امام در سال 58 بود.

عباسی افزود: آنچه دانشجویان را وادار به تسخیر سفارت آمریکا کرد جاسوسی و دخالت و روحیه مداخله جویانه آمریکا در سیاستهای داخلی کشورمان بوده است.

وی ادامه داد: امریکا به عنوان یک کشور سلطه گرا و استکبارگر با روحیه استکبارگری تمام تلاشش این است که در معادلات جهانی  تمام وقایع با نظر سیاست او پیش رود و تلاش دارد خود را به عنوان کشور اثر گذارا معرفی کند.

وی گفت: متاسفانه امریکا به خود حق می دهد در تمام معادلات دخالت مستقیم و غیر مستقیم داشته باشد. و آن عاملی که با این تفکر مبارزه کرد انقلاب اسلامی بوده است که نشات گرفته از ارمانهای امام بوده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: سفارت امریکا به جای اینکه کارهای دیپلماتیک را انجام دهد دست به کارهای جاسوسی زده که با هوشمندی جوانان دانشجو این کانون تصرف شد و با تایید امام این اقدام ، انقلاب دوم نام گرفت.

عباسی بیان کرد: رفتار آمریکا قبل از انقلاب، سرنگونی و کودتا دولت قانونی، دیکته شدن مواضع آمریکا توسط رژیم پهلوی، همه باعث شد مردم ما به این دولت استکباری بدبین باشند.و در طول 42 سال انچه شاهد بودیم همین رفتار زورگویانه و طلبکارانه است ولی دولت مردان ایرانی به امریکا یاد داد باید تغییر رویه داشته باشد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: انچه باعث تحقیر امریکا شد و عصبانیت امریکا را به همراه داشت همگرایی مردم و مسئولین با ارمانهای انقلاب اسلامی بوده است.

وی برجام را نمونه دیگر بدعهدی و خوی استکباری امریکا خواند و ادامه داد:  باید قدرت و انسجام درونی و مقاومت را افزایش داد تا استمرار دهنده جمهوری اسلامی و حافظ خون شهدا باشیم و باید به امریکا درس دهیم تا از روحیه استکبار گری فاصله بگیرد و در غیر این صورت نمیتواند با ملت ایران رابطه داشته باشد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.