1396-05-27 17:12
3178
0
42885

گفتگو با آزاده گلستانی که همنشین رنج و گنج بود

زندگی اسرای عزیز ایرانی در اردوگاه های عراقی با تمام ماجراهایش شروع قصه هایی است که یکی از آموزه هایش ساخته شدن در سختی ها و استقامت ورزیدن در بحرانهای زندگی است.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ زندگی اسرای عزیز ایرانی در اردوگاه های عراقی با تمام ماجراهایش شروع قصه هایی است که یکی از آموزه هایش ساخته شدن در سختی ها و استقامت ورزیدن در بحرانهای زندگی است.

گفت و گو با آزاده ای که چندسال اسارت در مقابل چند دهه عمر؛ از نظر زمانی خیلی به چشم نیاید، اما عمق تاثیر گذاری این اتفاق تا همیشه با آزادگان است.

تاثیری که از آنان مردانی قوی و نستوه ساخته است و اینک الگوی صبوری برای جوانان و فرزندان این سرزمین به شمار می آیند.

در میدان بلا؛ دلیران ایران زمین هر کدام آزمونی متفاوت دادند و اسارت آزمون شکستن و تحقیر برای خداست. ذره ذره طعم مرگ را چشیدن است.

سید مهدی حسینی آزاده سرافراز روستای بالاجاده شهرستان از فضای معنوی این آزمون اینگونه میگوید:

ماه رمضان بسیار سخت میگرفتند، همان تکه غذای نامطلوب را هم به زور میدادند اما هر طور که بود روزه مان را میگرفتیم.

سید مهدی از فرهنگ اثر گذار عاشورا بر اسرای ایرانی میگوید:
همه عشق ما این بود که محرم را برای حسین مشکی بپوشیم و گریه کنیم اما سیاه دلان حسین ستیز، داغ عزای حسین را به دلمان میگذاشتند. دو لباس داشتیم یکی آبی رنگ و تیره و دیگری سفید.

سید فاضل موسوی ارشد و مرد دوست داشتنی گروه میگفت حالا که اینطور است با لباس سیاه و تیره به عزای حسین بنشینیم اما آن مزدوران این موضوع را متوجه شدند و دستور دادند همه اسرا لباس سفید بپوشند اما سید فاضل کوتاه نیامد؛ برهنه و شکنجه شدن را به جان خرید و با چسباندن تکه پارچه مشکی رنگ به سینه اش غم حسین را به سوگ نشست.

سید مهدی ادامه داد :
چون نام ما در فهرست اسرا نبوده است جزء مفقودالاثر محسوب میشدیم به شدت به ما سخت میگرفتند؛ وضعیت بهداشتی ما افتضاح بود حمامی وجود نداشت؛ برای استحمام از آب سرد استفاده میکردیم. دستشویی نداشت. حوضچه ای بود که بچه ها در آن قضاء حاحت میکردند.

از دارو و درمان هم خبری نبود اگر کسی بیمار میشد باید خود به خود خوب میشد.

سید مهدی از زمستانهای سرد و بی بخاری و تابستانهای سوزناک و خفه کننده بدون وسایل سرمایش میگفت و آزار و اذیت بعثیها که به عمد درب و پنجره را در زمستان باز میگذاشتند و تا سرمای بیشتری را تحمل کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی رادکانا؛ ضمن گرامیداشت این روز، تلاشها و خدمات ارزنده معنوی این آزاده عزیز و همه آزادگان سرفراز را ارج نهاده و آرزوی صحت و سلامتی این برادر فرهنگی و شایسته و همه آزادگان عزیز را از درگاه حضرت حق مسئلت دارد.

بخشی از مطالب فوق از ویژه نامه چهاردهمین یادواره شهدای روستای بالاجاده (یاد یاران) اقتباس شده است که شایسته است از تنظیم کنندگان این بسته فرهنگی و ارزشی مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام نماییم.

عبدالرسول جوادی بالاجاده

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.