1398-07-24 05:58
738
0
65905
یادداشت؛

انتخاب تمدن‌ساز

با عنایت به تجربه‌ی چهل ساله‌‌ و جایگاه مهمی که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در معادلات و مناسبات منطقه‌ای و بلکه در تحولات جهانی به خود اختصاص داده است، انتظار می‌رود اولین مجلسی که در آغاز گام دوم انقلاب تشکیل می‌شود، مجلسی در تراز شاخص‌های انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش گلستان ما، یکی از مهم‌ترین افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی، همراه کردن "اسلامیت" و "جمهوریت" به معنای واقعی کلمه در حکومت بوده است.

مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در بیانیه‌ گام دوم انقلاب می‌فرماید: "انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن، از نقطه‌ی صفر آغاز شد" و در بیان دلیل این مطلب به دو نکته اشاره کرده‌اند که دومین آن‌ها از این قرار است:

" هیچ تجربه‌ی پیشینی و راه طی‌شده‌ای در برابر ما وجود نداشت... انقلابیون اسلامی بدون سرمشق و تجربه آغاز کردند و ترکیب جمهوریت و اسلامیت و ابزارهای تشکیل آن، جز با هدایت الهی و قلب نورانی و اندیشه‌ی بزرگ امام خمینی(ره) به دست نیامد. و این نخستین درخشش انقلاب بود."

طبق فرمایش ایشان، ترکیب جمهوریت و اسلامیت، از ابتکارات بدیع امام خمینی(ره) و امتیاز منحصر به فرد انقلاب اسلامی و نقطه‌ی آغاز درخشش این انقلاب در جهان معاصر بود.

این ابتکار هم نظر مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را به خود جلب کرد و هم توانست تمدن پوشالی غرب را که به دروغ مدعی پرچم‌داری دموکراسی بود به چالش بکشد و خلع سلاح نماید.

 نخستین انتخابات در گام دوم انقلاب: 

امسال (سال ۹۸ هجری شمسی) شاهد برگزاری انتخابات یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی هستیم. 

با عنایت به تجربه‌ی چهل ساله‌‌ و جایگاه مهمی که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در معادلات و مناسبات منطقه‌ای و بلکه در تحولات جهانی به خود اختصاص داده است،

انتظار می‌رود اولین مجلسی که در آغاز گام دوم انقلاب تشکیل می‌شود، مجلسی در تراز شاخص‌های انقلاب اسلامی باشد.

در بین قوای سه گانه در شرایط کنونی، این تنها قوه‌ی قضائیه است که به برکت حضور آیت‌الله دکتر رئیسی، حرکت پرشتابی را به سوی تحقق شاخص‌های انقلابی‌گری آغاز کرده است ولیکن دو قوه‌ی مقننه و مجریه فاصله‌ی زیادی با این شاخص‌ها دارند، و البته این به معنای انکار وجود اقلیتی انقلابی و کاردان در بین نمایندگان مجلس و در بخشی از بدنه‌ی دولت نیست.

اساسی‌ترین عامل ناکارآمدی مجلس و دولت فعلی در دو نکته خلاصه می‌شود: 

۱ - وجود افراد ناکارآمد و لیبرالی که دغدغه‌ی درمان دردها و حل مشکلات مردم را ندارند.

۲ - اِعمال سیاست نادرست نگاه به غرب و عدم اعتماد به توان داخلی

از طرف دیگر تجربه نشان داده است که معمولاً بین دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری نوعی تفاعل و تأثیر متقابل وجود داشته است، به گونه‌ای که گرایش غالب در یکی از این دو انتخابات، انتخابات دیگر را تا حدود زیادی تحت تأثیر خود قرار داده است.

توصیه‌ای که اخیراً مقام معظم رهبری به امت حزب‌الله در خصوص روی کار آوردن دولت جوان و انقلابی داشته‌اند، در صورتی سهل‌الوصول خواهد شد که مجلس آینده نیز حداکثر برخورداری از این شاخص‌ها را داشته باشد.

به قلم حجت الاسلام والمسلمین سید محسن طاهری

انتهاي پيام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.