1399-06-03 11:30
1448
0
70042
یادداشت؛

دولتی که مبنایش جهاد و شهادت نبود !/ راز فرصت سه تا صد روز  به اضافه یک شصت و پنج روز رهبری به روحانی

اگر بدنبال تحول اقتصادی یا همان گشایش اقتصادی نیستی باز هم براساس اظهارات ۶آذر ۱۳۹۲ ، نه ۱۰۰ روز  بلکه سه تا صد روز به اضافه ی یک ۶۵ روز برای گزارش عملکرد دولت البته جامع و صادقانه فرصت دارید.

به گزارش گلستان ما، امام خامنه ای دیروز به مناسبت هفته دولت در ارتباط تصویری با روحانی و اعضای دولتش، سال آخر فعالیت دولت دوازدهم را فرصتی خوب برای افزایش خدمات در حوزه های مختلف خواندند و با بیان نکاتی درباره مسائل مهم اقتصادی همچون تولید، سرمایه گذاری، ارزش پول ملی ، فضای مجازی و نیز با اشاره به مصادف شدن هفته دولت با دهه اول محرم افزودند: مبنای هفته دولت نیز جهاد و شهادت است چرا که رجایی و باهنر با مجاهدت مستمر، سختکوشی و تلاش در هنگام هجوم و محاصره مشکلات، خودداری کامل از پیگیری منافع شخصی و پرهیز از چهره سازی برای جذب نظر مردم، خود را شایسته پاداش بزرگ الهی یعنی شهادت ساختند.

ایشان با اشاره به گزارش های روحانی افزودند: هفته دولت فرصت مناسبی برای تبیین و اطلاع رسانی خدمات اعضای دولت و نقد نقاط قوت و ضعف است که دولت باید بیش و پیش از دیگران به نقد درونی بپردازد.

معظم له به دولتمردان توصیه کردند: در گزارشهایی جامع و صادقانه، آنچه توانستید و آنچه قرار بود اما نتوانستید برای مردم بیان کنید که مردم از این گونه گزارشهای صادقانه، خرسند و امیدوار می شوند.

 

رهبر انقلاب سال آخر فعالیت دولت را فرصتی قابل توجه و از جهات مختلف بسیار مهم برشمردند و گفتند: "از امروز سال آخر دولت شروع میشود؛ سال آخر از جهات مختلفی مهم است.
یک اهمیت سال آخر دولت این است که  آخرین فرصت شما برای کار کردن برای ملت، کشور، خدا و اسلام است. این‌جور نباید تصور کرد که یکسال چیزی نیست، نه یکسال خیلی زمان است. یکسال سه‌تا صد روز به اضافه‌ی یک شصت و پنج روز است، یعنی بنابراین زمان کمی برای کار نیست. "

بر کسی پوشیده نیست که مبنای دولت روحانی در ۷سال گذشته جهاد و شهادت نبود بلکه مذاکره و سازشی بود که جز خسارت محض برای ملت ایران در بر نداشت و آثار آن تا سالهای سال بر این کشور باقی خواهند ماند.

اما آیا این یکسال باقی مانده از دولت روحانی بعنوان آخرین فرصت ، زمان معقولی برای اقدامات برشمرده شده است ؟چرا رهبر معظم انقلاب اسلامی از  عبارت سه تا صد روز استفاده کردند ؟

این واژگان حداقل برای روحانی و دولت او معنای خاصی دارد چراکه حسن روحانی سال ۹۲ و در جریان تبلیغات انتخاباتی درباره وعده صد روزه جهت حل مشکلات کشور گفته بود:«راه‌حل‌های کوتاه مدت یک ماه و ۱۰۰ روزه برای حل مشکلات ومعضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی در دولت تدبیر و ا مید پیش بینی شده است که با این برنامه ما می‌توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم.»وی در ادامه افزوده بود :‌ «با ایجاد یک دوره تنفس به کارخانه‌ها و مراکز تولیدی که مشکل دارند، مشکلات آن‌ها را در یک مدت کوتاه حل و فصل کنند.»

اما روحانی در ۶ آذر ۱۳۹۲ در ارائه گزارش ۱۰۰ روزه خود به مردم گفت:‌ «من در ایام تبلیغات انتخاباتی، به مردم بزرگ ایران وعده داده بودم که علاوه بر برنامه چهارساله دولت تدبیر و امید، برنامه کوتاهی هم برای یک دوره ۱۰۰ روزه داشته باشم و در پایان ۱۰۰ روز کار دولت، عملکرد دولت را در طول آن ۱۰۰ روز، به ملت عزیز گزارش دهم.»

این یادآوری رهبری به روحانی بعد از ۷سال براساس وعده های انتخاباتی او ؛دو معنا :

اولا اگر حقیقتا بدنبال تحول اقتصادی (گشایش اقتصادی! ) هستید؛ نه ۱۰۰ روز بلکه سه تا صد روز به اضافه ی یک ۶۵ روز فرصت دارید

اگر بدنبال تحول اقتصادی یا همان گشایش اقتصادی نیستی باز هم براساس اظهارات ۶آذر ۱۳۹۲ ، نه ۱۰۰ روز  بلکه سه تا صد روز به اضافه ی یک ۶۵ روز برای گزارش عملکرد دولت البته جامع و صادقانه فرصت دارید.

ضمن اینکه با این مهلت معقول و عقلانی سه تا صد روز بعلاوه یک ۶۵روز ؛روحانی از بند تکذیبه چهار سال بعدش در خصوص وعده ۱۰۰ روزش رهایی می یابد که گفته بود:‌ «من نگفتم مشکلات را صد روزه حل می‌کنم!، من گفتم اگر به دولت برسم گزارش صد روزه‌ای از کارهایی که کردم به مردم ارائه می‌دهم. من چهارسال منتظر این سؤال بودم که این دروغ را آشکار کنم.مگر کسی عقل نداشته باشد که بگوید ۱۰۰ روزه مشکلات را حل می‌کنم. این دروغ بزرگی است که برخی آدم‌های مخرب آن را تکرار می‌کنند.»

اما روحانی همین چند هفته پیش بود که گفته بود که با یک تصمیم در هفته بعد(نهایت ۷روز !!!) گشایش اقتصادی در کشور ایجاد می کنم.

در واقع معظم له به آقای روحانی یکبار دیگر وعده های تکذیب شده به ناحق او را در این دیدار یادآور شد و به او فهماند که نه آن ۱۰۰ روزی که تکذیب کردی و نه این ۷ روزی که مدعی شدی ؛ تو اگر مبنای دولتت را جهاد و شهادت بگذاری ، سه تا صد و بعلاوه یک ۶۵ روز فرصت داری !

و البته اینکه باید تا آخر بمانی و مسئولیت ۸سال عملکرد خودت را برعهده بگیری

به قلم حسن بیارجمندی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.