1398-07-25 10:55
976
0
65935
یادداشت؛

روح الله زم و فروپاشی دومینویی اپوزیسیون مدرن/ سازمان اطلاعات راهبردی(سار) هسته اصلی اپوزیسیون مدرن را متلاشی کرده است

وقتی خبر دستگیری روح الله زم بعد از انتقال به ایران و قرار گرفتن در یک موقعیت امن منتشر می شود شبکه اپوزیسیون مدرن و مرتبط با شبکه نفوذ داخل ایران علاوه بر اینکه پل ارتباطی خود را از دست می دهند ، همچون دمینویی دچار فروپاشی می شوند و بزرگترین سرمایه سرویس های اطلاعات کشورهای معاند را که ده سال بر روی آن سرمایه گذاری کردند و به نقطه بهره برداری رساندند را نابود می کند.

به گزارش گلستان ما، خبر دستگیری روح الله زم، هاب یا ترمینال اصلی ارتباطاتی  اطلاعاتی اپوزیسیون خارج و داخل مرتبط با شبکه سرویس های اطلاعاتی دشمن، بقدری از اهمیت برخوردار بوده و هست که هنوز در صدر اخبار و توجهات داخلی و خارجی است و حتی برگزاری دو نشست مهم خبری دکتر روحانی و یک نشست دکتر ظریف و بیان اظهاراتی شاذ نتوانسته است ، موج خبری آن را بشکند و از صدر اخبار داخل  و بین المللی خارج نماید.

گذر زمان مشخص خواهد کرد که این شکار تاریخی آنهم در اوج موج سوم برنامه ریزی ده ساله دشمنان(۸۸ ۹۸) چقدر واجد اهمیت بوده و هست و می تواند بسیاری از معادلات داخلی و خارجی را تغییر و تحولات چشمگیری را رقم بزند.

براساس بعض اخبار  دریافتی، این موضوع برای بعض محافل بقدری اهمیت دارد که درخواست شده است که با رعایت ملاحظات نسبت به تحلیل و ارزیابی آن اقدام و هرگونه موضوع مرتبط با آن را به تهران منعکس نمایند!

در یادداشت های بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت .اما مهمترین سوال این است که اولین و مهمترین اثر دستگیری روح الله زم به غیر از اشراف و اقتدار اطلاعاتی سار چه بوده است که اینگونه اپوزیسیون خارج و داخل را آشفته و سردرگم نموده است ؟

آنچه براساس یک تحلیل پویا می توان گفت این است که بعد از کودتای رنگی ناموفق سال ۱۳۸۸؛ یکی از برنامه های راهبردی سازمان های اطلاعاتی غربی و در راس آنها ایالات متحده آمریکا ، فرانسه و آلمان بازسازی و مدرن نمودن ساختار و تشکیلات و همچنین عناصر اپوزیسیون سنتی جمهوری اسلامی بود.

این مهم با وجود عناصر داخلی دخیل در کودتای یاد شده  که عمدتا به فرانسه و آلمان فرار کرده بودند   کاملا دست یافتنی بود و با مداخله سرویس های اطلاعاتی کشورهای یاد شده و روسای ایستگاه های سیا ، موساد و عناصری از منافقین و سلطنت طلبان در پاریس ،برلین و حتی کلن دنبال و نهایتا به تاسیس شورایی با هدف انتخاباتی آزاد برای رسیدن به دموکراسی در ایران (ایجاد آلترناتیو سکولار دموکراتیک) منجر می شود که تحرکات داخلی این جریان در یکسال گذشته ملموس بوده است

در این میان موسسه رسانه ای روح الله زم و همکارانش نقش یک پل ارتباطی امن در بستر تلگرام را ایفا می نموده اند و به غیر از دریافت گسترده اطلاعات ، ترمینال ارتباطی بین اپوزیسیون مدرن سازی شده خارج از کشور و اپوزیسیون داخلی   که به نفوذ فردی و جمعی گسترده دست یافته بودند  بازی می کردند و این پل ارتباطی با توجه به سطح و ابعاد ارتباطات یاد شده و میزان و طبقه بندی اطلاعات مبادله شده  عملا به یک هسته اصلی تبدیل شده بود.

حالا سپاه قدس و سازمان اطلاعات راهبردی و ... در یک عملیات مشترک تحت راهبرد زنده گرفتن روح الله زم و مرتبطین آن، این پل ارتباطی و ترمینال اصلی یاد شده را در اختیار و در کمتر از 24 ساعت کل شبکه داخلی و خارجی و سرپل های آنان را طی تماس های فنی مبتنی بر فریب، ثبت و ضبط نموده و تامین دلیل نموده اند .

دلایل و مستندات فنی یاد شده بقدری محکم و محکمه پسند هستند که چندان نیازی به اقرار روح الله زم هم نیست و طبیعی است که وقتی خبر دستگیری او بعد از انتقال به ایران و قرار گرفتن در یک موقعیت امن منتشر می شود ، وقایع مهم و بی نظیر ذیل رخ می دهد

1-  اولا شبکه اپوزیسیون مدرن و مرتبط با شبکه نفوذ داخل ایران علاوه بر اینکه پل ارتباطی خود را از دست می دهند ، همچون دمینویی دچار فروپاشی می شوند و بزرگترین سرمایه سرویس های اطلاعات کشورهای معاند را که ده سال بر روی آن سرمایه گذاری کردند و به نقطه بهره برداری رساندند را نابود می کند.

2- ثانیا هسته اصلی ارتباطی و اطلاعاتی اپوزیسیون مدرن متلاشی و به دلیل عدم پیش بینی پل ارتباطی جایگزین در این سالها امکان بازسازی هسته یاد شده در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و خلا آن کاملا احساس می شود و ممکن است تا سالها جبران نشود

3- ثالثا شبکه داخلی نفوذ با توجه به ابهام و نشر اطلاعات قطره چکانی هدفمند در خصوص دستگیری روح الله زم ، بشدت نگران افشای سطح ارتباطات  و همکاری های اطلاعاتی در ماشین جنگی آمدنیوز است تا جایی که در ۴۸ساعت گذشته بی بی سی فارسی با پیگیری های ویژه و برنامه های آموزشی فشرده به کمک آنها آمده است و در حال روحیه دادن و نشان دادن راه از چاه روح الله زم هستند.

همچنانکه در ابتدا بیان داشتیم ،گذر زمان اهمیت این شکار تاریخی را نشان خواهد داد و به تناسب انتشار اخبار و اطلاعات فنی سایبری یاد شده بر عمق و ابعاد آن افزوده خواهد شد. بالاخص اینکه جامعه همچون سریال گاندو دچار عطش و تشنگی بسیار خاصی است .

به قلم حسن بیارجمندی

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.