1400-09-21 11:31
1320
0
77491
یادداشت؛

روند کند تغییرات مدیریتی و اما و اگرهای استمرار مدیریتهای گذشته در گلستان نگران کننده است

هرچند مدت اندکی است که در استان گلستان علی محمد زنگانه استاندار ولایی و انقلابی به عنوان مدیر ارشد دولت سیزدهم فعالیت خویش را آغاز نموده است ولی روند کند تغییرات مدیریتی در بدنه ستادی و دستگاه های اجرایی و اما و اگرهای استمرار مدیریتهای گذشته، مردم را با نگرانی همراه کرده است.

به گزارش گلستان ما؛ هرچند مدت اندکی است که در استان گلستان علی محمد زنگانه استاندار ولایی و انقلابی به عنوان مدیر ارشد دولت سیزدهم فعالیت خویش را آغاز نموده است ولی روند کند تغییرات مدیریتی در بدنه ستادی و دستگاه های اجرایی و اما و اگرهای استمرار مدیریتهای گذشته، مردم را با نگرانی همراه کرده است.

این روند کند، نگرانیهای زیادی را در بین دغدغه مندان به تفکر جهادی و انقلابی بوجود آورده است که لازم است در این زمینه، روند کار تغییر مدیریتها، شتاب بیشتری بگیرد تا مردم تغییر را احساس کنند.

این وضعیت در شرایطی است که مدیران دولت قبل که در راس مدیریت قرار دارند بلاتکلیف هستند و بعضا انگیزه کار وخدمت ندارند. هرچند در میان آنها کسانی هستند که با تغییر دولت‌ها مواضع خود را تغییر می دهند و برای ماندن در پست مدیریت از ظرفیت دیپلماسی ارتباطی و فامیلی بهره می جویند تا شاید بتوانند چند صباحی دیگر صندلی مدیریت خویش را حفظ کنند لیکن نباید به اینگونه افراد که صرفا در تلاش برای حفظ جایگاه استمرار مدیریتی ناکارآمد خود هستند فرصت داد .

امروز وقت آن فرا رسیده است که استاندار فهیم و فرهیخته دولت مردمی ایران قوی، از هجمه ها وحاشیه سازیها و کشمکش های این روزهای رسانه ها و برخی احزاب و سهم خواهان، عبور و با به کار گماشتن نیروهای متعهد، متخصص، جهادی و تحول آفرین، قطار توسعه استان گلستان را شتاب بیشتری بخشد .

امروز زمان آن فرا رسیده است که نیروهای نخبه و جوان، خوشنام و با انگیزه در مسند مدیریت دستگاههای اجرایی قرار گیرند تا بتوانند با روحیه جهادی و انقلابی و کار شبانه روزی امید، نشاط و اعتماد را به جامعه برگردانند.

شواهد و قراین نشان می دهد که استاندار در اغلب جاها، هوشمندانه، فراجناحی و فراحزبی و به معنای واقعی کلمه، انقلابی عمل می کند و برمبنای اصولی که اعتقاد دارد کار را پیش می برد و این نوع نگاه در عرصه مدیریت اسلامی قابل تحسین و از حسنات به شمار می آید.

البته این نقد را بر ایشان واردند که اگر در اتاق های فکر مشاوران و تیم تصمیم گیرندگان استاندار یک فضای گفتمان منطقی فراهم می شد شاید وضعیت ایشان و روند تغییرات مدیریتی استان بهتر از وضعیت فعلی که هست، می شد.

علی ایحال تحول و تغییر امری بدیهی، اجتناب ناپذیر و حتمی است چه بهتر که امروز را طوری معماری کنیم و بسازیم که فردای ما روشن و شکوهمند و بالواقع تاریخ از ما و مدیریت عملکردی ما به نیکی یاد کند.

در تغییرات پیش رو که معمولا به جهت هدایت منابع و استراتژی توسعه همه جانبه انجام می گیرد می بایست خارج از اعمال سلیقه ها و سیاست ها عمل شود و شایسته سالاری و لیاقت تنها مبنای آن تغییرات قرار گیرد و نیز منتخبان و منتصبان دولت مردمی با کار و تلاش مضاعف و رسیدگی به وضع معیشت و رفاه مردم می توانند حلاوت و شیرینی را به ولی نعمتان بچشانند و به یقین خیر دنیا و آخرت هم در همین است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.