1400-05-09 14:00
1298
0
75569
یک کارشناس ارتباطات؛

نگرانی کاسبان فیلترینگ

آنهایی که به طرح صیانت از فضای مجازی حمله می کنند اصلا این طرح را نخواندند.

به گزارش گلستان ما؛ اساسا آنهایی که به طرح صیانت از فضای مجازی حمله می کنند اصلا این طرح را نخواندند.

چون این عده با ساماندهی هرچیزی در کشور مخالفند، از ساماندهی در بخش قاچاق و کالا و ارز و ... گرفته تا ساماندهی در حوزه فضای مجازی، چرا؟ چون سود این افراد در این نابسامانی نهفته ، کاسبان فیلترینگ می دانند با اجرای این طرح دیگر فیلتر نخواهیم داشت که با آن کاسبی کنند و علیه نظام هجمه سازی کنند لذا طرح صیانت از فضای مجازی را وارونه نشان می دهند .

این طرح می گوید فیلترینگ از تلگرام و توییتر برداشته می شود و از این به بعد هر پیج یا صفحه ای یا کانال و گروهی در شبکه اجتماعی صاحب داشته باشد و مالک آن مشخص باشد .

همچنین اینستاگرام، واتساپ ، تلگرام در تهران نمایندگی داشته باشند تا مسولان و مردم هر وقت مشکلی داشتند به آن مراجعه کنند، نمی شود فلان شبکه در کشور جولان بدهد اما حاکمیت نتواند حتی یک تذکر شفاهی به مدیر آن بدهد ، همین روزهای اخیر پیج های زیادی توسط اینستاگرام حدف شد ، پیج هایی که شغل و کسب و کار بسیاری از جوانان کشور بودند اما دستمان به هیچ جا بند نیست و احدی هم پاسخگو نیست.

آیا همین منتقدین برای اینکه خانواده خود را به روش صحیح هدایت ، مدیریت و تربیت کنند آیا از روش های کنترلی استفاده نمی کنند ، حال چطور به مسولین کشور ایراد می گیریم که چرا نگران حکمرانی فضای مجازی و ۸۰ میلیون ایرانی هستند ، آیا نباید مسولان فکری برای تبعات منفی فضای مجازی خصوصا نسل جوان نمایند.

اما عده ای نمی خواهند این فضا سامان بگیرد   آنها می خواهند همچنان در این فضا از آب گل آلود ماهی بگیرند، چون نان آنها در این فضای شلم شورباست.

در حال حاضر فضای مجازی اصلی ترین جایی است که بیشترین استرس را به مردم وارد می کند جون منشا برخی از این صفحات اصلا مشخص نیست ولی در طرح صیانت این افراد لو خواهند رفت و منشا بسیاری از صفحات فیک و دروغگو مشخص می شود.

تصور کنید شما به عنوان مخاطب می خواهید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید ابتدا وارد صفحه ای می شوید که مشغول فروش سلاح و تحریک مردم برای اقدامات خشن است ، به صفحه بعدی می روید از کودک ربایی می گوید و شما را نگران فرزندتان می کند ، صفحه دیگر سیل و بدبختی یک شهر را نشان می دهد،  صفحه ای نیز تجاوز به کودک و دهها ناهنجاری دیگر ، یعنی مخاطب بعد از نیم ساعت دور زدن در شبکه اجتماعی با انبوهی از داده های واقعی و فیک بدون صاحب و بدون منبع روبرو شده و بعد از یک نتیجه گیری متناقض با چند تا فحش گوشی خود را می بندد.

متاسفانه سواد رسانه ای نیز در کشور پایین است و اکثر ما فکر می کنیم چون گوشی مدل بالا داریم یا دانشگاه درس خواندیم ، بیشتر می فهمیم در حالی که فضای مجازی دقیقا مثل فضای حقیقی تخصصی است اما به دلیل تازه بودن و تحولات سریع، نه در حوزه مدیریتی و نه در حوزه مردمی، نتوانستیم این فضا را با قابلیت مناسبتری به جامعه عرضه کنیم.

یادداشت: مصطفی رضایی کارشناس ارتباطات

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.