1402-07-09 07:14
623
0
86700
معاون سابق فرماندار بندرگز:

وحدت مسلمانان حرکت در مسیر سیره نبوی است

معاون سابق سیاسی، امنیتی فرماندار بندرگز از وحدت به عنوان خنثی‌کننده توطئه دشمن یاد کرد و گفت: وحدت مسلمانان حرکت در مسیر سیره نبوی است.

مجتبی لشکربلوکی با گرامیداشت هفته وحدت و یادآوری وظایف امت در برابر رسول‌الله (ص) در گفتگو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: وحدت و اتحاد مسلمانان می‌تواند جامعه را از گزند آسیب‌های دشمنان مصون نگه دارد، وحدت مسلمانان در حقیقت حرکت در مسیر سیره نبوی است.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۶، آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، هنگامی که در استان سیستان و بلوچستان تبعید بود، به علمای اهل‌سنت آن منطقه پیشنهاد دادند که در فاصله میان ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول مجالس جشن برگزار شود.

معاون سابق سیاسی، امنیتی فرماندار بندرگز بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب امام خمینی(ره) در سخنرانی در تاریخ ۱۳۶۰/۱۰/۰۸ از لفظ هفته وحدت استفاده نمود و بیان داشتند:«ما فریاد می‌زنیم که باید همه با هم باشیم، هفته وحدت داشته باشیم. دین ما یکی است، قرآن ما یکی است، پیغمبر ما یکی است.»

لشکربلوکی با بیان اینکه پیامبر اسلام الگویی نیکو برای ابناء بشر است، گفت: پیامبر گرامی اسلام خود و زندگیش را وقف کرد برای هدایت انسان‌ها و در نهایت توانست راه و روش درست زندگی کردن را از سوی خالق به ما تعلیم دهد و امت اسلامی را تشکیل دهد.

 وی با برشمردن وظیفه امت نسبت به رسول الله (ص) بیان کرد: معرفت و اقرار به مقامات پیامبر یکی از وظایف مهم است، باید به مقاماتی که پیامبر دارد معرفت پیدا کنیم و به آن اقرار بکنیم و این اقرار و اعتراف مطابق با آیات قرآن اثر دارد،  همچون: «خداوند و فرشتگانش بر پیامبر درود می‌فرستند، ای کسانی که ایمان آورده‌اید! بر او درود بفرستید و سلام گویید و تسلیم فرمانش باشید.»

 لشکربلوکی با اشاره به اینکه «پیامبر را بیشتر از همه تعلقاتمان دوست بداریم» افزود: این اولین دستور خدا در قرآن نسبت به رسول الله است، چنانچه خود پیامبر فرمودند: احدی مومن نمی‌شود تا من در نزد او محبوب تر از خودش پدر و مادرش و فرزندش و همه مردم باشم.

وی؛ پیروی از سیره نبوی را از دیگر وظایف امت دانست و گفت: کسب نور، فوز و سعادت ،نیل به تقوا و رسیدن به مقام معیت از جمله آثار اطاعت از پیامبر شمرده شده است، اطاعت از رسول خدا به دو قسمت تقسيم مى‌شود: در امور تعبدی که آیات قرآن کلیات را مطرح و تشريع احكام و تفصيل آنها بر عهده پیامبر گذشته است، مثل دربارۀ نماز و روزه و حجّ و جهاد و زكات و نكاح و قوانين معاملات و... است دیگر اینکه در امور حاکمیتی باید اطاعت از پیامبر را سرلوحه قرار دهیم.

به گفته لشکربلوکی؛ امور حاکمیتی براى برقرارى نظم و اجتماع امّت است و در آنها عنوان تشريع حكم نيست، امور از قبیل  جهاد و نصب قضاة و ائمّه جماعت براى رسيدگى به امور اجتماعى و رفع مرافعات و امور دینی مومنین. همچنین تبعیت از دین خدا از رسالت‌های مهم امت مسلمان است.

وی با اشاره به تفاوت اطاعت و تبعیت بیان کرد: تبعیت میوه محبت و اطاعت میوه عقل و تعقل است به عبارتی دیگر اطاعت  ظاهری است ولی تبعیت درونی و قلبی است،  و این تبعیت را خداوند از محبین خواسته و فرموده:  «بگو (ای پیغمبر): اگر خدا را دوست می‌دارید مرا پیروی کنید تا خدا شما را دوست دارد و گناه شما را ببخشد، و خدا آمرزنده و مهربان است».

لشکربلوکی همچنین پیروی از سنت پیامبر را از دیگر وظایف امت دانست و گفت: پس از قرآن، معتبرترین منبع برای استنباط حکم شرعی، نزد همه فقهای مسلمان، سنت است، پیامبر (ص) آینه اخلاق خداوندی و مظهر اتم و اکمل آن است،  لذا خداوند در آیاتی از قرآن،ما را به آموختن سبک زندگی پیامبر توصیه نموده است: هر آینه برای شما در رسول‌الله سرمشق نیک برای کسانی است که امید به خداوند و روز آخرت دارند و خداوند را بسیار یاد می‌کنند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.