1398-08-27 09:24
1123
0
66318
یادداشت؛

چرا رهبری از افزایش قیمت بنزین حمایت کردند؟

به احتمال زیاد در ذهن شما این سؤال پیش آمده است که چرا رهبری از افزایش قیمت بنزین حمایت کردند در حالیکه اکثر مردم ناراضی هستند!؟

به گزارش گلستان ما، به احتمال زیاد در ذهن شما این سؤال پیش آمده است که چرا رهبری از افزایش قیمت بنزین حمایت کردند در حالیکه اکثر مردم ناراضی هستند!؟

اولا امام خامنه ای در طول سی سال گذشته بیش از هر فردی در سطوح بالای نظام اسلامی هم عملا ملتزم به قانون بودند و هم از فعالیت های قانونی حمایت کرده و می کنند، بنابراین قانون مداری اقتضاء میکند تا در این جایگاه از اصل تصمیم سران کشور که در چارچوب قانون اتفاق افتاده حمایت کنند ولو در برخی زمینه ها و جزئیات اشکال داشته باشد که دارد!

ثانیا اگر تصور کنیم که رهبری باید بصورت دستوری تصمیم سران کشور در زمینه اصلاح قیمت بنزین را ملغی کنند حداقل سه پیامد خواهد داشت:

1- همان دیکتاتوری خواهد شد که سالها شبکه های رسانه ای بیگانه آرزوی آن را به سر میبرند تا بتوانند موج سواری کرده و اثبات کنند که کشور بر اساس دموکراسی و انتخاب مردم مدیریت نمی شود، بلکه همان دیکتاتوری هست که ما سالها میگفتیم و شما نمی پذیرفتید،حتی امروز بعد از سخنان رهبری مبنی بر حمایت از اصل تصمیم، ملغی کردن طرح های دو و سه فوریتی را به سخنان رهبری منتسب کردند در حالیکه سخنان ایشان در این زمینه نبود بلکه فرمودند بنده در این زمینه تخصص ندارم ولی از تصمیمات سران کشور حمایت میکنم نه اینکه این تصمیم هیچ مشکلی ندارد و هیچ اقدامی در جهت تدبیر بهتر تصمیم نباید صورت بگیرد!

2- این اقدام بر خلاف لوازم دموکراسی و مردم سالاری است چون رهبری نباید تصمیمات مسئولینی که با رأی مردم انتخاب شده اند را ملغی کنند، بلکه قانون همین کشور راهکارهای منطقی برای رفع این مشکلات طراحی کرده مثل نظارت و دخالت مجلس در وضع قوانین بازدارنده یا اصلاحی، مگر اینکه این تصمیم جهت گیری های کلی نظام را هدف گرفته باشد که در اینجا لازم است رهبری دخالت کرده و تصمیمات را ملغی اعلام کنند!

3- موجب باب شدن بنای غلطی خواهد شد مبنی بر اینکه هرگاه مسئولین تصمیمی گرفتند و عده ای مخالف بودند با یک اغتشاش و ایجاد ناامنی اجتماعی تصمیم تغییر خواهد کرد!

ثالثا رهبر انقلاب نسبت به جزئیات این طرح نظری نداده اند بلکه کلیت تصمیم را تأیید کردند، اتفاقا فرمودند این طرح اشکالاتی دارد و مسئولان هرچه می توانند از مشکلات این کار کم کنند چون الان گرانی هست، بنا باشد باز اضافه بشود برای مردم خیلی مشکلات درست میکند، این سخن یعنی طرح اشکالاتی دارد که باید تدبیر شود!

رابعا اگر برخی تا این حد توقع دارند که رهبری در جزئیات مسائل کشور ورود و دخالت کنند چرا در ایام انتخابات به فرمایشات ایشان توجه نمیکنند و در انتخاب های خود دقت نمیکنند که طبق ملاک های ایشان باشد؟! در سال 94 چقدر توصیه کردند که به لیستی که شبکه رسانه ای انگلیس خبیث تأیید کرده رأی ندهید چرا اکثریت توجه نکردند؟! عاقلانه است که ما با انتخاب اشتباه خود برای کشور مشکل درست کنیم بعد رهبری را مسئول حل مشکلات بدانیم و توقع داشته باشیم ایشان مشکلات را حل کنند؟!

خامسا ایشان از افزایش قیمت بنزین حمایت نکردند، بلکه از تصمیم اصلاح قیمت سوخت حمایت کردند که افزایش قیمت سوخت یکی از این تصمیم هاست و اجزاء دیگری مانند اصلاح یارانه حاصل از درآمد این افزایش و نحوه پرداخت آن به اقشار کمتر برخوردار و... دارد که لازم است مسئولین نسبت به اجراء آن دقت بیشتری اعمال کنند تا با حداقل آسیب به سرانجام برسد!

 حجت الاسلام قدیری 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.