1395-11-22 18:03
1889
0
35037
در افتتاح مرکز تخصصی توانبخشی در آزادشهر عنوان شد؛

۱۲ درصد جمعیت آزادشهر تحت پوشش بهزیستی هستند/ نرخ معلولین در آزادشهر یک درصد بیشتر از نرخ کشوری است

امروز ظهر مرکز تخصصی توانبخشی معلولین در شهرستان آزادشهر با حضور معاون توانبخشی بهزیستی کشور افتتاح شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوسنامه٬ مرکز تخصصی توانبخشی توان افروز در شهرستان آزادشهر با حضور حسین نحوی نژاد معاون توانبخشی بهزیستی کشور٬ ابراهیم غفاری مدیرکل بهزیستی استان گلستان و امام جمعه و مسئولین شهرستان آزادشهر افتتاح شد.

در این مرکز توانبخشی خدمات فیزیوتراپی٬ کار درمانی٬ گفتار درمانی٬ روانپزشکی و مراقبتهای پرستاری انجام می شود.

به گفته محمد قره خانی مدیر مرکز توانبخشی توان افروز٬ ظرفیت مرکز این ۵۰ نفر می باشد و معلولین جسمی حرکتی با هزینه ای بسیار پایین تحت درمان قرار خواهند گرفت.

قره خانی در رابطه با تفاوت این مرکز با مراکز خصوصی گفت: معلولینی که توسط بهزیستی به این مرکز معرفی می شوند هزینه اندکی را خواهند پرداخت که حق مشارکت آنها کمتر از ۲۰۰ هزار تومان در ماه است. اگر این عزیزان بخواهند در مراکز خصوصی درمان شوند باید ماهانه مبلغی حدود ۲ میلیون هزینه کنند.

مدیر مرکز توانبخشی ادامه داد: یک مزیت دیگر این مرکز٬ کار گروهی متخصصان است که در بهبود معلول تاثیر زیادی خواهد داشت. برای معلولین در بدو ورود ۴ پرونده فیزیوتراپی٬ کاردرمانی٬ روانپزشکی و پرستاری تشکیل خواهد شد و در صورت نیاز گفتار درمانی نیز روی آنها انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: عزیزانی که توان پرداخت حق مشارکت را ندارند به مددکار این مرکز معرفی می شوند و درمان آنها رایگان خواهد بود.

1

محمد شایسته سرپرست بهزیستی آزادشهر در این مراسم در گزارشی به معاون توانبخشی کشور٬ اظهار کرد: در شهرستان آزادشهر ۱۲ درصد مردم تحت پوشش بهزیستی هستند که از این مقدار ۲/۴ درصد یعنی ۲۴۰۰ نفر آنها معلول هستند که درصد معلولین این شهر  نسبت به نرخ کشوری یک درصد بیشتر است.

شایسته ادامه داد: در این شهرستان ۴ مرکز توانمندی وجود دارد. یک مرکز شبانه روزی معلولین ذهنی دختران بالای ۱۶ سال٬ یک مرکز آموزش توانمندی دختران زیر ۱۶ سال٬ مرکز توانبخشی سالمندان و این مرکز که افتتاح شد، از شنبه پذیرای معلولین شهرستان می باشد.

سرپرست بهزیستی آزادشهر ادامه داد: در شهرستان آزادشهر ۳۶۸ خانوار مستمری بگیر از اداره بهزیستی وجود دارد و ۳۰۰ خانوار نیز در نوبت اضافه شدن به مستمری بگیران هستند. از این ۳۰۰ خانوار در نوبت ۱۱۰ خانوار آنها برای هزینه های اولیه درمان خودشان مشکل جدی دارند.

2

3

4

6

7

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.