1395-12-24 14:36
1270
0
36578
در گفتگو با چند فروشنده آزادشهری مطرح شد؛

قدرت خرید مردم پایین آمده است/ از تولید داخلی حمایت کنیم

با توجه به نزدیک شدن سال ۹۶ و خرید سال نو، بازار شهرستان آزادشهر پویا تر از ماه های قبل شده است و دستفروشان بسیاری برای کسب در آمد در اطراف میدان مرکزی شهر تجمع کرده اند. در همین خصوص چند مصاحبه با دستفروشان و یکی از کسبه شهرستان انجام داده ایم.

به گزارش گلستان ما به نقل از  تیتر آزاد، با توجه به نزدیک شدن سال ۹۶ و خرید سال نو، بازار شهرستان آزادشهر پویا تر از ماه های قبل شده است  و دستفروشان بسیاری برای کسب در آمد در اطراف میدان مرکزی شهر تجمع کرده اند. در همین خصوص چند مصاحبه با دستفروشان و یکی از کسبه شهرستان انجام داده ایم.

دو فروشنده دست فروش دور میدان مرکزی شهر در گفتگو با ما عنوان کردند، بیشتر مردم  تنها از ما قیمت میگیرند و خرید وسایل نسبت به سال پیش خیلی کمتر شده است و به قول انگلیسی ها آنها window shopping انجام می دهند. دست فروش دیگری تقریبا راضی بود و می گفت فروش او نسبت به سال پیش ۱۰ درصد کاهش داشته است.

a5

 علی شهبازی فروشنده کیف و کفش که در اطراف میدان مرکزی شهرستان آزادشهر مغازه دارد در گفتگو با خبرنگارما در خصوص اوضاع این روزهای بازار شهرستان اظهار کرد: به شکر خدا بازاراین روزها از ماه های قبل خیلی بهتر شده است، اما اگر بخواهیم فروش امسال خود را با سال گذشته قیاس کنیم می شود گفت، میزان فروش و در آمد امسال ما به یک سوم سال پیش تنزل کرده است و این مسئله به خاطر این است که قدرت خرید مردم پایین آمده است.

شهبازی ادامه داد: همشهریان به مغازه می آیند و دنبال جنس ارزان قیمت می گردند و از ما راهنمایی می خواهند تا جنس ارزان و با کیفیت به آنها معرفی کنیم.

این فروشنده آزادشهر در خصوص مارک اجناس درون مغازه خود اعلام کرد: همان گونه که مشاهده می کنید تمام جنس های مغازه من ایرانی می باشند و من این مطلب را با افتخار بر روی در مغازه نصب کرده ام زیرا بر این باوریم که اینکار در راستای اقتصاد مقاومتی است و مردم شهرستان نیز از این موضوع استقبال کرده اند. 

a3

وی افزود: اگر می خواهیم اشتغال در کشور ما رشد منفی نداشته باشد و انشا ا... به سمت رشد مثبت پیش برود باید از تولید ملی حمایت کنیم. مسئولین کشور باید از ورود محصولاتی که در کشور نمونه با کیفیت آن وجود دارد جلوگیری کنند. 

شهبازی ادامه داد: در خصوص حمایت از تولید ملی نقش کسبه و مردم از مسئولین پررنگتر و موثر تر است، اگر مردم جنس خارجی نخرند و مغازه دار نیز جنس ایرانی بفروشد حتی اگر مسئولین هم جلوی واردات را نگیرند و یا اینکه جنس خارجی به کشور قاچاق شود باز هم اقتصاد کشور ضربه نخواهد نخورد. تا تقاضا نباشد عرضه ای در کار نخواهد بود.

فروشنده کیف وکفش ایرانی در رابطه با کیفیت و قیمت اجناس ایرانی گفت: این که می گویند جنس چینی ارزانتر است مطلب درستی نیست. اگر بخواهیم جنس چینی را با کیفیت جنس ایرانی بخریم مطمئن باشید گرانتر خواهد بود. متاسفانه عده ای از مردم فقط به قیمتها نگاه می کنند و کیفیت ها را در نظر نمی گیرند.

وی ادامه داد: من اگر بخواهم مثالی در راستای شغل خود بزنم باید بگویم،  تولید کیف و کفش چرم در کشور ما به نقطه مطلوبی رسیده و از کیفیت بالایی برخوردار است اما ما در تولید کفش ورزشی هنوز با استاندارد های دنیا فاصله داریم. در نتیجه وارد کردن کیف و کفش چرم کار اشتباهی است، اگر بخواهد وارداتی انجام دهیم باید در کفش ورزشی باشد. 

شهبازی در خصوص دستفروشان جلوی مغازه اش گفت: این بندگان خدا هم از بیکاری رو به دست فروشی آورده اند، ولی بهتر است شهرداری آنها را ساماندهی کند.

a4

فروشنده آزادشهری در رابطه با بالا بودن اجاره مغازه ها خاطرنشان کرد: تا قبل از اینکه بانکها و موسسات گسترش یابند ، اجاره مغازه ها هم در سطح معقولی بود اما با افزایش تعداد بانکها و موسسات و توجه به این موضوع که آنها برای بدست آوردن نقاط پرتردد شهر حاظر به پرداخت اجازه های آنچنانی بودند، قیمت اجاره مغازه بصورت نجومی افزایش یافت. دلیل اصلی این افزایش قیمت ها عدم نظارت صحیح است. اگر نظارت مسئولین بود اجاره ها سر به فلک نمی کشید.

وی در رابطه با کارکنان این فروشگاه تصریح کرد: بنده که صاحب این مغازه می باشم فوق لیسانس روانشناسی بالینی دارم و به علت اینکه کار پیدا نکردم این مغازه را دایر کردم. یکی از فروشندگان این مغازه پسر عمویم است که لیسانس عمران دارد و در کل فروشندگان ما تحصیلات دانشگاهی دارند.

شهبازی ادامه داد: بیکاری علت اصلی بیشتر معضلات اجتماعی است و مسئولین باید بفکر اشتغال جوانان باشند. متاسفانه برخی از مسئولین نه تنها برای اشتغال ما جوانان تلاشی نمی کنند بلکه ما را از انجام کار دلسرد می کنند.

a2

این فروشنده اجناس ایرانی در خصوص نرخ سود بر اجناس اظهار کرد: متاسفانه درصد سود اعلام شده توسط اصناف کارشناسی شده نیست. هموطنان ما عادت به تخفیف گرفتن دارند و اگر تخفیف ندهی دیگر از شما خرید نمی کنند. بعلاوه آنها ۲۰ درصد سود را بر قیمت خرید اجناس می کشند در حالی که قیمت تمام شده اجناس باید با احتساب کرایه بار، کرایه مغازه، حقوق فروشندگان و هزینه های آب، برق و گاز محاسبه شود.

وی در پایان گفت: هموطنان عزیز دست به دست هم برای پیشرفت کشور و مقابله با تحریم ها و توطئه دشمنان از جنس ایرانی حمایت کنیم و تولید کنندگان داخلی نیز سعی کنند به حمایت مردم احترام بگذارند و در تولید اجناس باکیفیت تلاش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.