1396-01-20 14:06
1476
0
37594
گزارش؛

مسئولین شهری یا چوپانان!/ مقصر اصلی تخریب فضاهای سبز آزادشهر کیست؟ + تصاویر

 

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، با توجه به چندین تماس دریافتی از همشهریان عزیز مبنی بر تخریب فضای سبز شهر توسط گله گوسفندان خبرنگار ما به بررسی این موضوع پرداخته است.

در تحقیقات میدانی متوجه شدیم که در دو تا دور حومه شهر، گله های گوسفندی در حال چرا هستند که بیشتر آنها شبها در همان محل نگهداری می شوند.

SDC13720

از این بین، برخی از چوپانها گوسفندان خود را به داخل می آورند و گوسفندان آنها از علفهای روئیده شده در زمینهای خالی و ساخته نشده درون شهر تغذیه می شوند.

متاسفانه دیده شده که برخی از این چوپانها نسبت به فضاهای سبز شهر بی توجه می باشند و هنگامی که گله آنها در حال چریدن فضای سبز شهر می باشند واکنشی نشان نمی دهند.

SDC13712

یکی از همشهریان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بنده به این چوپانها گوش زد کردم که بزهای شما نهالهای تازه کاشته شده شهرداری را می خورند و این بار سوم است که شهرداری اینجا نهال کاشته و دام های گله های شما آنها را خورده اند اما آنها در جواب من گفتند که به شما چه مربوط است، این درختان با پول عوارضی که از ما گرفته شده کاشته شده اند و گوسفندان ما سهم خودمان را می خورند.

SDC13711

این همشهری ادامه داد: این گله ها از جلوی آپارتمان ما رد می شوند و محیط اطراف منزل ما را پر از کک کرده اند به گونه ای که ما برای خلاص شدن از دست این کک ها مجبوریم خانه و محیط اطراف را سم پاشی کنیم.

وی افزود: من نمی دانم که از دست این افراد به کجا باید شکایت ببرم و اگر شکایت کنم آیا تاثیری خواهد داشت یا نه، اما تصمیم گرفتم این موضوع را رسانه ای کنم تا مسئول مربوطه واکنش نشان دهد. البته مسئولین خود هر روزه حضور گوسفندان در شهر را می بینند ولی واکنشی نسبت به آن نشان نمی دهند. یکی از جاهایی که تمام مسئولین شهر حد اقل هفته ای یک بار به آنجا می روند فرمانداری است و در نزدیکی فرمانداری گوسفندان در حال چرا می باشند و در ابتدای جاده خاندوز که ۱۰۰ متر بیشتر با فرمانداری فاصله ندارد چوپانها برای نگهداری دام هایشان طویله درست کرده اند.

این شهروند آزادشهر در سخنان خود به کنایه گفت : نمی دانیم آیا اشکال از ما همشهریان است که با چوپانها برخورد نمی کنیم، یا اشکال از مسئولین است. شاید هم اشکال از خود خواهی برخی از هموطنان ما می باشد که گوسفندان را به داخل شهر می آورند. در هر حال من مطمئن هستم که تصیر با گوسفندان و بزها نیست.

SDC13718

وی در پایان گفت: مسئولین باید برای این معضل چاره اندیشی کنند و نباید برای جلب رضایت چند دامدار، قانون را نادیده گرفته و حق شهروندان دیگران را پایمال کنند. اگر حقوق شهروندی و حقوق بشر را قبول ندارند، نگذارند حق الناس که جزء آموزه های دینی ما می باشد و رعایت آن تمام حقوق های بین المللی ای که برای حمایت از انسانیت تصویب شده است را در بر می گیرد، پایمال شود.

با توجه به سخنان این همشهری عزیز و مشکلاتی که گله های گوسفندان برای شهر ایجاد می کنند آیا نباید مسئولین به این معضل توجه ای داشته باشند. معمولا نگهداری دام در حومه شهر و در دامداریهای محصور انجام می پذیرد و برای احداث این دامداری نیز فاصله قانونی در نظر گرفته می شود تا از انتقال بیماری مشترک بین انسان و دام خوداری شود.

3

بر اساس بند 20 ماده 55 و ماده 100 شهرداری‌ها و 688 قانون مجازات اسلامی نگهداری دام در شهر ممنوع بوده و کار غیر قانونی محسوب می‌شود و مسئولان باید ضمن توجه به حقوق دامداران و شهروندان و تعیین مکانی در محدوده مناسب خارج از شهر، به دنبال رفع این معضل باشند.

1

از آنجا که چوپانها مانع عکس گرفتن ما از گله ها و طویله های آنها شدند، ما چند عکس را برای نمونه از تخریب فضای سبز آزادشهر به نمایش گذاشتیم تا ادعای خود و همشهریان معترض خود را مستند کرده باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.