1396-01-28 14:59
920
0
37918
رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر:

متاسفانه در بخش بزرگی از آموزش‎و‎پرورش بر روی پرورش کار نمی‎شود

رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر گفت: در کشورهای پیشرفته مدارس تقریبا بگونه ای می باشند که در ۲-۳ سال اول روی شخصیت کودک کار می کنند، چون به این نتیجه رسیده اند که هر چیزی را در کودکی در ذهن افراد وارد کنند ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، سید مهدی حسینی رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با چرایی تمرکز دشمنان در تاثیرگذاری برافکار کودکان ما و راه مقابله با آن اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته مدارس تقریبا بگونه ای می باشند که در ۲-۳ سال اول روی شخصیت کودک کار می کنند، چون به این نتیجه رسیده اند که هر چیزی را در کودکی در ذهن افراد وارد کنند ماندگاری بیشتری خواهد داشت. برای همین است که آنها سعی می کنند با ساخت فیلم های انیمیشن و بازی های مجازی سیاستهای خود را در ذهن کودکان ما القا کنند تا در آینده جامعه ایرانی همسو با خود را داشته باشند.

حسینی ادامه داد: در انگلستان که جامعه ای طبقاتی دارد، مدارسی که می خواهند سیاستمدار یا آدمهای بزرگ تربیت کنند متفاوت است. آدمهای بزرگ را که غالبا از خانواده های ثروتمند می باشند در این مدارس آموزش داده و به آن سمت و سویی که می خواهند می برند و برای جهت دهی فکری آنها از کودکی برنامه ریزی می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر افزود: سایر مدارس در انگلستان ، مدارس مذهبی است. در مدارس مذهبی دختر و پسر از هم تفکیک شده اند و سطح آموزش خیلی پایین تر از مدارس ویژه آنهاست. اکثر افراد کشورهای غربی که از گذشته و امروز به طالبان ، القاعده و داعش پیوسته اند بخاطر تبعیض نژادی و مذهبی غرب است. آنها به این تبعیض معترض بودند و شاید زمینه ای برای اعتراض نداشتند و آمدند تحت تاثیر تبلیغات داعش، بدون اینکه توجه کنند داعش زاده سازمان سیاه، موساد و ام آی سیکس است به این تشکیلات وابسته شده اند و در مسیری رفتند که پایانش برای خودشان و برای امنیت عمومی و برای مسلمانان خوشایند نبوده است.

وی در خصوص آموزش و پرورش در ایران تصریح کرد: در ایران، متاسفانه در بخش بزرگی از آموزش و پرورش بر روی پرورش کار نمی شود. هر چند دربخش آموزش خیلی عالی می باشیم و مثلا در درسهایی همچون ریاضی، فیزیک، شیمی و.... که تئوری می باشند وقتی به خارج کشور بروید و خودمان را با آنها مقایسه کنیم خیلی از آنها جلوتر می باشیم.

حسینی ادامه داد: ما در بحث شخصیتی در بحث کار تیمی و ... و بسیار ضعیفیم و متاسفانه به این موضوعات توجه کمتری شده است .

رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر در خصوص وظیفه دانشگاه در این خصوص بیان کرد: دانشگاه یک جزء از یک مجموعه بسیار بزرگ است، آنقدر با توسعه فضای مجازی مسائل فرهنگی پیچیده تر و حساس تر شده که کار را بسیار تخصصی کرده است، ولی ما بطور حتم در دانشگاه به اندازه توان خودمان کارهایی انجام داده و خواهیم داد.

وی ادامه داد: در دانشگاه یکی از چیزهایی که ما به جد پیگیر آن می باشیم و برنامه ریزی های بلند مدت روی آن داریم، علاوه بر اینکه به مسائل مذهبی توجه ویژه ای داریم، بحث فضای مجازی است. سعی ما بر این است تا سمینار های مختلفی را داشته باشیم و بتوانیم آسیبهایی را که وجود دارد و خانواده ها ممکن است دچار آن شوند را مشخص کرده و برای آن چاره اندیشی کنیم.

حسینی در پایان سخنانش گفت: ما در این زمینه برنامه های مختلفی پیش بینی کرده ایم و انشا ا... آخر سال یک دیگر را ببینیم و بررسی کنیم که چقدر از این برنامه ها محقق شده است.

* دکتر مهدی حسینی در کشورهای آمریکا، انگلستان، کانادا ، ایتالیا و ... زندگی کرده است و در آنجا مسئول پروژهای عمرانی بوده است.*

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.