1396-03-04 08:56
1746
0
39450
خانواده های معترض آزادشهر عنوان کردند؛

منحل کردن مدارس دولتی آزادشهر برای تقویت مدارس غیر دولتی!/ ما فرزندانمان را به مدرسه نمی فرستیم/ مدیر آموزش و پرورش: پاسخی ندارم

پیش از ظهر دیروز چهارشنبه جمعی از دانش آموزان و خانواده های آنها در جلوی درب فرمانداری آزادشهر تجمع کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ والدین یکی از دانش آموزان درباره این تجمع اعتراضی به خبرنگار ما گفت: آموزش و پرورش آزادشهر یک طرحی را داده است که مدارس امام حسن عسکری (ع)و امام علی(ع) که تعداد دانش آموزان آن ۷۰۰ نفر می شود تجمیع شوند و در مدرسه شهید مطهری در شیفت صبح درس بخوانند.

وی ادامه داد: البته مدرسه برکت و یک مدرسه دیگر نیز اینچنین حالتی پیدا خواهند کرد.

خانواده های معترض با بیان اینکه با این شرایط کیفیت آموزش پایین می آید، افزودند: همین الان که در کلاسهای ۳۰ نفر درس می خوانند معلمین نمی توانند به همه بچه ها رسیدگی کنند چه برسد به شرایطی که ۵۰ ، ۶۰ نفر بخواهند در یک کلاس باشند.
یکی از خانم های معترض بیان کرد: مدرسه شهید مطهری ۳ طبقه است و پله های آن برای بچه های ابتدایی نامناسب است و و امکان آسیب دیدن فرزندان ما خیلی زیاد است.

وی افزود: حیاط مدرسه نیز برای ۷۰۰-۸۰۰ دانش آموز خیلی کوچک است.

SDC14655

مادر دیگری که عضو انجمن اولیا و مربیان مدرسه بود، تصریح کرد: آموزش و پرورش گفته است، آموزش در شیفت صبح بازده بهتری دارد و علت این کار همین است. ولی ما تحقیق کردیم که در مسیر مدرسه امام علی و دبستان برکت، مدرسه غیرانتفاعی است، و مدیر یکی از از این مدارس شخصی است که سال گذشته مدیر مدرسه امام علی(ع) بوده و جوابگوی کیفیت آموزش نبوده، همین مدیر الان جزء کسانی است که این طرح را داده است.

یکی دیگر از والدین معترضان خاطرنشان کرد: ما قشر کارگر نمی توانیم یک میلیون پول مدرسه غیر انتفاعی بدهیم، و بچه های ما از شرایط آموزشی خوبی بهرمند نخواهند شد و بی شواد بار خواهند امد.

خانواده ها ادامه دادند: مدارس دولتی را تا یکی دو سال آینده حذف می کنند و قرار است مدارس غیر انتفاعی شود، اگر الان به این مسئله رسیدگی نشود، ما هیچ یک از بچه هایمان را به مدرسه نخواهیم فرستاد ،انوقت اموزش و پرورش برای چه کسی می خواهد اموزش دهد؟!

جمعی از معترضین بیان کردند: ما مدرسه امام علی را با کمکهای مردمی تجهیز کردیم و سر وسامان دادیم، تخته هوشمند، تجهیز ازمایشگاه، تعمیر میز و صندلی، رنگ و نقاشی دیوار ها و .... ما از مدرسه شهید مطهری بازدید کردیم، آنجا باید دوباره هزینه کنیم تا به شرایط ایده ال برسد.

SDC14656

عضو انجمن مدرسه ادامه داد: دولت که می گوید بودجه ندارد، من چگونه از این خانواده های کارگر دوباره برای تجهیز یک مدرسه دیگر پول جمع کنم. ایام عید که می شود به اموزش و پرورش می گوییم برای خانواده های بی بضاعت کمک کنید، می گویند پول نداریم و ما خودمان از بین خانواده ها برای آنها کمک جمع می کنیم. پول کتاب و برگه ، پول آب ، برق ، گاز و .... هم که بر عهده خانواده ها افتاده، این خانواده های کارگر و بی بضاعت از کجا باید این هزینه ها را تامین کنند.

یکی از مادران معترض عنوان کرد: در جلوی همین مدرسه امام حسن عسکری که عرض خیابان کم و تردد اندک است چند تصادف داشتیم، حال اگر بخواهیم پسران ابتدایی را که حرف گوش نمی کنند هر روز از خیابان ۲۰ متری گذر بدهیم با آن تردد زیاد ماشینها چه اتفاقی خواهد افتاد؟!

SDC14657

جمعی از معترضین اظهار کردند: ما الان اگر جلوی این کار را نگیریم، فردا خدای نکرده اتفاقی برای بچه هایم ما بیفتد مسئولین چه کاری خواهند کرد، آیا هزینه مالی یا ابراز تاسف آنها سلامتی را به کودکان ما باز خواهند گرداند؟!

یکی از خانم های سالخورده گفت: من از دو تا بچه یتیم که پدر و مادر ندارند نگهداری می کنم و کارگر هستم. هزینه رفت و آمد آنها را از کجا بیاورم. مثل بنده خانواده های اینجوری زیادند. ما کارگران چکار باید کنیم.
با مراجعه به آموزش و پرورش و خواستار پاسخگویی رئیس اموزش و پرورش شهرستان شدیم.

مفیدی اعلام کرد: جوابی به شما نمی توانم بدهم، پاسخ خود را در سایت رسمی این اداره اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.