1396-06-28 15:02
1106
0
44253
یکی از مسئولین هیئت مذهبی انصار المهدی آزادشهر:

بنای هیئت انصار المهدی بر پرورش نیروهای انقلابی و موفق می باشد

با نزدیک شدن به ماه محرم مصاحبه ای با یکی از مسئولان هیئت انصار المهدی آزادشهر داشتیم و وی از اهداف تشکیل هیئت مذهبی انصار وفعالیتهای آن سخن گفت.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیترآزاد، مجتبی کاظمی یکی از مسئولین هیئت انصار المهدی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: هیئت انصار المهدی از تابستان سال ۱۳۶۸ کار خود را آغاز کرده است. بانیان این هیئت همه طلبه بودند و با نگاهی پرورشی این هیئت را تاسیس کرده اند. همچنین در کنار کارهای تربیتی رسیدگی به خانواده های نیازمند و کارهای خیر جزء اهداف این هیئت بوده است.

کاظمی ادامه داد: افرادی که در زمان ان بزرگواران در این هیئت عضو شده بودند و فعالیت می کردند اکثرا به حوزه علاقه پیدا کردند و طلبه شدند و ما بقی انها نیز افراد بسیار موفقی در زندگی هستند و در پستهای مهم اداری، جایگاه های خوب علمی می باشند. عده ای از اعضای هیئت که به سمت بازار گرایش داشتند، اکنون به بازاریان موفق و خوشنام تبدیل شده اند. 

مسئول هیئت انصار المهدی آزادشهر افزود: بنای هیئت انصار المهدی بر پرورش نیروهای انقلابی و موفق بوده است و ما در این هیئت علاوه بر شور حسینی به پرورش شعور حسینی نیز می پردازیم. سعی ما بر این است که سرباز امام زمان تربیت کنیم و افرادی انقلابی و موفق به جامعه تحویل بدهیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به سنتی که از موسسان هیئت برای ما به یادگار مانده است، در تمام جلسات هیئت با دعوت از علما، سخنرانی داریم و در آن فضایل ائمه اطهار، تفسیر قرآن و ادعیه ، بیانات امام خمینی و خامنه ای، و مسائل روز اسلام و ایران بیان می شود.

کاظمی در خصوص نحوه عزاداری در این هیئت و برنامه هیئت برای محرم امسال اعلام کرد: چند هفته ای است که در حال آماده سازی هیئت برای عزداری محرم هستیم. از کچ کاری و موزاییک ساختمان هیئت گرفته تا شستن فرشها و ... . در هیئت ما عزاداری به روش سنتی انجام می شود و ما تنها با سینه زنی و مالیدن تربت امام حسین به لباسها عزاداری می کنیم و علم هیئت نیز یک علم سنتی می باشد. علم ما یک چوبی است که پارچه ای به آن متصل شده است.

مسئول هیئت انصار المهدی آزادشهر ادامه داد: در هیئت ما هیچگاه طبل و زنجیر زنی وجود نداشته است و ما سعی کرده ایم که طبق نظر علمای دین ، عزاداری کنیم. امسال هم مثل سالهای پیش عزاداری خواهیم کرد و تمرکز هیئت به ایجاد شعور حسینی است و ایجاد شوری که با شعور هیچگاه از ولایت جدا نشود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.