1396-11-26 09:01
1279
0
50546
در نشست خبری مهمانی لاله ها مطرح شد؛

بعد از جنگ تاکنون ۵۶۰ یادواره شهدا در آزادشهر برگزار شده است/ الگوسازی برای جوانان اهمیت بسیار زیادی دارد/ علم و معنویت در کنار هم، تعالی بخش خواهند بود

رئیس دانشگاه آزاد واحد آزادشهر گفت: به دلیل اهمیتی که دانشگاه در بحث مسائل آموزشی و فرهنگی بخصوص در نسل جوان دارد، بحث الگو سازی برای جوانان اهمیت بسیار بسیار زیادی دارد. جوانان باید بدانند افرادی هم سن و سال خودشان جانانه رشادت کردند و جانشان را برای کشور و ایمانشان فدا کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، نشست خبری با محوریت مهمانی لاله ها، آیین استقبال، تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر با حضور فرمانده سپاه، رئیس دانشگاه و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آزادشهر برگزارشد.

سرهنگ محمود علیخانی فرمانده سپاه آزادشهر، عصر امروز در نشست خبری ای که به مناسبت میزبانی از شهدای گمنام در اتاق جلسات رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر برگزار شد، اظهار کرد: به فرموده امام خامنه ای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و سعادت ما در این است که یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و الحمد ا... این برنامه هم برای نکوداشت دو شهید خوشنام است.

علیخانی با بیان پیشینه شهدا، جانبازان، ایثارگران و مراسمات یادواره شهدای شهرستان آزادشهر خاطرنشان کرد: شهرستان آزادشهر ۲۳۶ شهید دارد و ۱۳ شهید گمنام نیز در این شهرستان دفن هستند که با این دو شهید گمنام تعداد آنها به ۱۵ شهید خوشنام می رسند. شهید احمد غلامی تنها شهید مدافع حرم این شهر است که افتخار دیگری برای این شهرستان می باشد.

( ۵ شهید گمنام در زائر سرای امام هشتم، ۵ شهید گمنام در پارک شهید چمران، یک شهید در گلزار شهدا، یک شهید در پادگان نوده و یک شهد هم در تپه نورالشهدا شهر نوده تدفین شده اند و انشا ا... ۲ شهید گمنام دیگر نیز در دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر تدفین می شوند)

s1

فرمانده سپاه آزادشهر ادامه داد: ۲۵۰۰ رزمنده بسیجی در دوران دفاع مقدس بصورت داوطلبانه از این شهرستان اعزام شدند و افتخار ما این است که ۱۰۰ آزاده در این شهرستان داریم. مردم شهرستانهای آزادشهر و رامیان در ۸ سال دفاع مقدس بصورت مشترک، ۴۹۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند و چون مرکزیت اعزام رزمندگان با آزادشهر بود ، استقبال، همواره تکریم و تشییع شهدا با یک شکوه خاصی در آزادشهر انجام می شد.

وی افزود: سپاه شهرستان آزادشهر بعد از دفاع مقدس در بحث زنده نگهداشتن یاد شهدا، هر سال بصورت میانگین ۲۰ یادواره شهدا برگزار کرده است. ازبعد از سال ۶۸ ما ۵۶۰ یادمان، یادواره و شهید آبروی محله برگزار کرده ایم و مردم ولایتمدار این شهرستان همواره حضور پرشور و همیشگی داشتنه اند.

سرهنگ علیخانی در خصوص مراسم استقبال از شهدای گمنام گفت: در روز شنبه ۲۸ بهمن ماه، ساعت ۱۶ مردم آزادشهر، از مقابل بیست متری نوری به استقبال شهدای گمنام می‌روند و سپس به همراه نماز مغرب و عشا، مراسم وداع با شهدا در مسجد جامع با سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه مازندران انجام می‌شود.

فرمانده سپاه آزادشهر ادامه داد: مراسم تشیع این ۲ شهید گمنام نیز در روز یکشنبه ساعت ۹ صبح از میدان ولی‌عصر به سمت دانشگاه آزاد برگزار و این 2 شهید خوشنام در جنب مسجد دانشگاه تدفین خواهند شد.

s5

وی تصریح کرد: این ۲ شهید مربوط به ۲ عملیات مختلف می باشند. یکی از این شهدا مربوط به عملیات بیت‌المقدس ۵ در ۲۲ فروردین سال ۶۷ در مکان پنجوین عراق و دارای ۲۵ سن است.

علیخانی ادامه داد: شهید دیگر دارای ۲۶ سال سن است و محل شهادت وی در هویزه و عملیات بدر که در ۱۹ اسفند ۶۳ انجام شده می باشد.

فرمانده سپاه آزادشهر در ادامه بیان کرد: کمیته ۷ گانه، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، فرهنگی، هنری،تشریفات، امنیت، فنی و عنرانی و مالی و پشتیبانی و اجرایی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم تشکیل شده است.

بعد از سرهنگ علیخانی ، سید مهدی حسینی، رئیس دانشگاه آزاد واحد آزادشهر هم در این جلسه اظهار کرد: بنده از ابتدای ورودم و حدودا از بهمن ماه سال گذشته پی‌گیر حضور شهدای گمنام در دانشگاه آزاد آزادشهر بودیم و 16 بهمن سال جاری این امر محقق شد.

s2

حسینی ادامه داد: به دلیل اهمیتی که دانشگاه در بحث مسائل آموزشی و فرهنگی بخصوص در نسل جوان دارد، بحث الگو سازی برای جوانان اهمیت بسیار بسیار زیادی دارد. جوانان باید بدانند افرادی هم سن و سال خودشان جانانه رشادت کردند و جانشان را برای کشور و ایمانشان فدا کردند.

رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر افزود: کمیته شهدای گمنام در محل دانشگاه تشکیل شده و قرار است، همه برنامه‌های فرهنگی دانشگاه با محوریت شهدای گمنام برای الگوسازی جوانان اجرا شود.

وی در پایان گفت: در حال رایزنی با حراست کل هستیم تا مردم هم بتوانند به مزار شهدای گمنام برای زیارت بیایند.

در پایان نشست، حجت الاسلام دیلمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آزادشهر خطاب به خبرنگاران گفت: الحمد ا... خیلی از خبرنگاران با دغدغه دنبال مباحث تعالی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف هستند. از شما تشکر می کنم.

حجت الاسلام دیلمی ادامه داد: همانطور که شما می دانید، انقلاب ما یک انقلاب عاشورایی، فاطمی و علوی است. ما سخن از شخصیتی بنام علی (ع) می کنیم که شخصیتی بی بدیل دارد و این شخصیت بی بدیل می فرماید: خدایا به علی مقام شهادت بده. مقام شهدات مقام بزرگی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آزادشهر افزود: شهدا عنصری را در حوزه مباحث اخلاقی و ارزشی خودشان پیش گرفتند و توانستند با استفاده از این عنصر بسیار با ارزش ، به ان مقام و درجه رفیع یعنی رضایت الهی برسند. این عناصر شاخصه هایی دارد و یکی از این شاخصه ها خلوص نیت بود.

وی تصریح کرد: امروز می بینیم که انقلاب در آستانه ۴۰ سالگی است و مقام معظم رهبری چفیه ای بر گردن دارد که نشان از یک گفتمان است. گفتمان ایثار و شهادت. رمز ثبات انقلاب اسلامی، یکی از مولفه هایش همین فرهنگ ایثار و شهادت است. یعنی اگر ما عزت، افتخار و آبرویی داریم، بخش عمده ای از آن بخاطر فرهنگ ایثار و شهادت است.

s3


حجت الاسلام دیلمی ادامه داد: در فرهنگ ایثار و شهادت دشمن شناسی را می بینیم. در عرصه ولایتمداری شهدا همیشه طلایه دار بودند و در وصیتنامه های خود این موضوع را ذکر کرده اند که در صحنه ولایت فقیه را تنها نگذارید.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آزادشهر افزود: دشمن امروز به دنبال این است که مردم را از ولایت جدا بکند. در فتنه های اخیر این بحث را کاملا همگی ما دیدم. در بحث استکبار ستیزی شهدا طلایه دار بودند.

وی در خصوص مردم ازادشهر گفت: مردم آزادشهر که حقا در حوزه تکریم و برگزاری شعائر اسلامی و دینی، جزء شهرهای طلایه دار استان بودند و هستند. این شهر در زمان انقلاب جزء شهرهایی انقلابی بوده است و افرادی همچون شهید کامیاب ها در این شهر برای انقلاب تلاش می کردند.

حجت الاسلام دیلمی در پایان گفت: امروز دانشگاه آزاد آزادشهر باید به خود ببالد که میزبان دو شهید گمنام است. اگر علم و معنویت در کنار هم جمع شوند، تعالی بخش خواهد بود.

s4

s6

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.