1397-01-24 08:02
1691
0
52541
در دیدار هنرمندان با فرماندار آزادشهر مطرح شد؛

کارمندان به تماشای فیلم به وقت شام می روند/ چرا تابلوی شهدا اینقدر کوچک است!/ شهرداری طلب ما را نمی دهد

هنرمندان شهرستان آزادشهر با فرماندار این شهرستان دیدار کردند و مشکلات و مسائل هنری شهرستان را با وی در میان گذاشتند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، روز گذشته هنرمندان شهرستان آزادشهر با سید رسول حسینی فرماندار این شهرستان دیدار کردند.

حسینی ضمن خوش آمد گویی به هنرمندان اظهار کرد: من فکر می کنم، در شناسایی شهرستان آزادشهر به مردم شهرستان، استان و کشور خیلی کم کاری انجام شده است و ما باید تمام تلاش خود را برای این معرفی این شهرستان انجام دهیم و هنرمندان پتانسیل خوبی برای این موضوع می باشند.

وی ادامه داد: شهرستان آزادشهر در بحث فعالیتهای دینی و مذهبی در استان و حتی در کشور با فاصله ای زیاد فوق العاده عمل می کند، اما در بحث مسائل ملی کم کاری داریم. فعالیتهای هنری ما حتما دارای یک چارچوب می باشد و حتما باید در همان چارچوب انجام شود، اما در آزادشهر کار آنچنانی انجام نشده که بگوییم در چارچوب بوده است یا خیر.

فرماندار آزادشهر افزود: مهمترین مشکل امروز کشور، مشکل آسیب های اجتماعی است و هنرمندان ما باید در این زمینه ورود پیدا کنند و با مسائل سیاسی و جناحی هم کاری نداشته باشند زیرا همه ی ما باید برای تقویت نظام تلاش کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: هر فردی از یک موضوعی لذت می برد، مثلا بنده با دعا، دوستی با قرآن، یک دیگر با موسیقی یا فیلم و ... ، اما وظیفه من به عنوان فرماندار، مدیریت همه ی زمینه ها است و باید در همه ی زمینه ها کار کنیم.

IMG 3741

وی خطاب به رئیس شورای شهر گفت: چندی پیش از خانه هنرمندان بازدید کردم و بخاطر مکان این خانه واقعا خجالت کشیدم،  زیرا آن خانه در شان هنرمندان شهرستان نیست. حتما یک خانه فرهنگ در محیطی مناسب برای هنرمندان شهر ساخته شود تا هنرمندان ما جایی برای جمع شدن و فعالیتهای خود داشته باشند.

فرماندار آزادشهر در خصوص تاثیر هنر بر مردم گفت: هنر تاثیر زیادی بر افراد دارد. بنده یک فیلم ۱۵ دقیقه ای درباره جنگ عراق  کویت نگاه کردم که توسط آمریکایی ها درست شده بود، در این فیلم بدون آنکه اشاره مستقیمی به نام آمریکا شود، با نشان دادن پرچم آمریکا در هر چند دقیقه، به انسان القا می شد که آمریکا مردم کویت را از دست صدام نجات داده است. اگر در کشور ما هم فیلم فاخری که روی آن تفکر شده باشد، ساخته شود حتما مورد استقبال قرار می گیرد و تاثیرگذار خواهد بود.

حسینی بیان داشت: فیلم به وقت شام، یک فیلم فاخر و خوبی است که انسان از دیدن آن لذت می برد و همینجا از خانم رجنی، رئیس اداره ارشاد درخواست می کنم، قبل از اینکه فیلم به وقت شام از روی پرده سینمای آزادشهر برداشته شود، کارکنان ادارات را برای دیدن این فیلم ببرند. هزینه آن را فرمانداری متقبل خواهد شد.

وی اعلام کرد: ما به دنبال فروش محصولات تولیدی هنرمندان شهرستان هستیم و در اولین قدم دستور داده ایم که اگر قرار است هدیه ای در ادارات به فردی داده شود، حتما از محصولات هنرمندان آزادشهری باشد. در همین خصوص در جشنی که برای روز معلم خواهیم گرفت، ۱۵۰ هدیه نفیس از تولیدات هنرمندان شهرستان را کادو خواهیم داد.

 بعد از سخنان فرماندار، هنرمندان به طرح مشکلات و مسائل خود پرداختند.

raswl abadi

محمد علی رسول آبادی، مسئول انجمن فیلم و عکس آزادشهر خطاب به فرماندار گفت: مسئولین شهرستان باید به رشته های هنری هم توجه کنند. در آزادشهر نگاه مسئولین تنها به مسائل مذهبی است و از هنر غافل شده اند. نباید بگذاریم بین هنر و مذهب فاصله بیفتد.

mirarab

سید محمد میرعرب رضی، یکی از کارگردان موفق عرصه تئاتر شهرستان آزادشهر ضمن ارائه چندین طرح فرهنگی و هنری ، اظهار کرد: مسئولین شهرستان از هنرمندان حمایت نمی کنند و علاوه بر این، به وعده هایی که داه اند نیز عمل نمی کنند. 

میرعرب ادامه داد: برای پیشرفت هنر شهرستان باید وسعت نگاه خود را افزایش دهیم. نباید فکر کنیم که آزادشهر یک شهر کوچک است و نمی شود مانند تهران یا شهرهای بزرگ دیگر کارهای بزرگ در آن انجام داد. من دوسال در تهران فعالیت کرده ام و باور کنید که آسمان آنجا نیز مانند آسمان آزادشهر است و بیشتر گروه های هنری آنها هم با همین امکانات ابتدایی کار می کنند.

وی افزود: شهرستان آزادشهر نیاز به یک سن نمایشی دارد تا هنرمندان بتوانند در آن برنامه اجرا کنند.  ( فرماندار از رئیس شورا خواست تا این مکان را در کمتر از یک هفته برای اجرای برنامه های هنری بسازند و رئیس شورا هم قبول کرد)

این کارگردان تئاتر آزادشهر خاطرنشان کرد:در سال ۱۳۹۵ مبلغ ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان بودجه از کانال اداره کل فرهنگ و ارشاد کشور برای شهرستانهای آزادشهر و رامیان آمده است که در اختیار نماینده قرار گرفته است. تمام شهرستانها این پول را در اختیار اداره ارشاد قرار داده اند، اما در ازادشهر ما هیچ پولی ندیده ایم. من که هنوز نماینده را ندیده ام تا بتوانم از وی سوال کن، لطفا شما پیگیر باشید. ( فرماندار: انشا ا... بزودی مبلغی بیشتر را از نماینده برای کارهای فرهنگی خواهیم گرفت)

hosini vaez

سید محمد حسینی واعظ، مسئول موسسه قرآن و حدیث آزادشهر( موفق ترین موسسه قرآنی استان گلستان ) خطاب به فرماندار شهرستان آزادشهر اعلام کرد: پرداختن به مسائل هنری هنوز جایگاهی در بین مردم ندارد و باید تلاش شود تا این احساس را در جامعه ایجاد کنیم. همانگونه که خانواده ها برای کلاس زبان انگلیسی فرزندانشان هزینه های زیادی می کنند، اگر این موضوع هم در جامعه جا بیفتد، حتما مردم برای هنر آموزی آنها نیز هزینه خواهند کرد.

وی افزود: باید کاری ریشه ای انجام دهیم و بنده اعلام آمادگی می کنم تا در این خصوص همفکری نموده و هر کاری که از دستم بر می آید انجام دهم.

shariati

غلامرضا شریعتی از خوشنویسان آزادشهر نیز خطاب به فرماندار بیان کرد: ما از مسئولین شهری تقاضا داریم تا از هنرمندان برای مسائل هنری شهر استفاده کنند. 

وی در گلایه به کوچک بودن تابلوی شهدا گفت: در شهر کوچک نگین شهر و روستای ازدارتپه تابلوهای بزرگ و زیبایی از شهدا در سر کوچه ها تعبیه شده است اما در شهر آزادشهر تابلوی شهدا در ابعاد ۱۰ سانت در ۱۰ سانت آن هم بصورت لوزی در روی تابلوهای برق نصب شده است. همه می دانند که شهدا افتخارات هر شهر هستند. همه ی کشورهای جهان برای جانباختگان جنگ خود احترام قائل هستند و از آنها تندیس می سازند، اما برخورد ما چگونه است! 

shikh visi

ابراهیم شیخ ویسی از نویسندگان شهرستان آزادشهر خطاب به فرماندار آزادشهر بیان داشت: من یک سوال از مسئولین شهرستان دارم، چرا از کتابهای نویسندگان آزادشهر رونمایی نمی کنید؟!

farahmand

فرهمند بهاردوست، از مربیان ساز و سرود آزادشهر، خطاب به فرماندار گفت: چرا از هنرمندان در مسائل هنری شهر استفاده نمی کنید. هر کاری که بخواهیم درست انجام شود باید به اهل آن بسپاریم، پس بهتر است در کارهای هنری از هنرمندان مشاوره بگیریم. ( فرماندار: از این به بعد حتما استفاده خواهد شد) 

وی ادامه داد: ادارات برای برگزاری جشن ها و مراسمات خود از هنرمندان شهرهای دیگر استفاده می کنند، در حالیکه ما در آزادشهر گروه هایی داریم که در استان همواره رتبه های برتر را کسب می کنند. ( فرماندار: حتما تذکر داده خواهد شد.)

hamid

حمید بهاردوست، فعال هنری آزادشهر خطاب به فرماندار اظهار کرد: در آزادشهر، مسئولین همه ی مسائل را سیاسی می کنند. در یک کلام بگویم، آزادشهر بخاطر سیاسی کاری های مسئولین عقب مانده است. ما در کنسرتی که به تازگی برگزار کردیم، به خواسته مسئولین شهرداری و شورا، هزینه هایی را اضافه بر هزینه مراسم متقبل شدیم که قرار شد شهرداری آن هزینه اضافه را بپردازند، اما متاسفانه تاکنون هیچ پولی پرداخت نشده است.

وی در پایان گفت: یکی از اعضای شورا می گوید، چون نام برخی از ما را در روی سن نیاوردید، ما هم با پرداخت پول موافقت نمی کنیم!

IMG 3774

didgah

gharakhani

gholami

IMG 3767

IMG 3768

miri

naeimi

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.