1397-02-31 17:59
885
0
53599
فروشندگان میوه آزادشهر:

دلالان علت گرانی میوه می باشند/ نماینده اداره تعزیرات باید در میادین حضور داشته باشد

مدتی است که قیمت دلار بالا رفته است و وضعیت برجام نیز ثابت چندانی ندارد، این موضوع باعث شده تا بازار میوه تحت الشعاع قرار بگیرد و دلالان سودجو به بهانه های واهی قیمت میوه را بالا ببرند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، مدتی است که قیمت میوه ها بصورت نامتعارف بالا رفته است، در بررسی علت گرانی میوه با چند میوه فروش گفتگو کردیم و همه‌ی آنها علت اصلی را سودجویی دلالان اعلام کردند.

یکی از میوه فروشان که معروف به سید بود به خبرنگار ما گفت: علت این گرانی ها سودجویی دلالان است. انها میوه ها را با قیمت زیاد به میدان بار می فروشند و در نتیجه میوه فروشان نیز باید میوه را با قیمت گران خریداری کنند و با کمی سود به مردم بفروشند.

سید ادامه داد: وقتی از این دلالان می پرسیم چرا میوه ها اینقدر گران است می گویند؛ دلار گران شده و یا اینکه بخاطر برجام است.

وی افزود: گرانی میوه ها برای میوه فروشان ضرر است، زیرا اگر قیمت میوه بالا باشد خرید مردم کمتر است و میوه ها خراب می شوند و همچنین فروش روزانه ما خیلی پایین آمده و این موضوع باعث کم شدن سود فروش شده است.

یکی دیگر از میوه فروشان بنام آقای سمیعی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: علت گرانی میوه فقط و فقط دلالان هستند. آنها با ادعای گرانی دلار و خروج آمریکا از برجام میوه را گران می فروشند و مغازه دار نیز باید گران بخرد. نتیجه این گرانی می شود ضرر مغازه دار و محروم شدن مردم روزه دار از میوه و ویتامین های مورد نیاز که باید از میوه تامین شود.

سمیعی ادامه داد: دولت باید فکری به حال دلالان و ثبات بازار کند. دلار چه ربطی به محصولات داخلی دارد. برجام چه ربطی به این موضوع دارد. نهایتا اگر دلار بر کرایه تاثیر بگذارد که آن هم مبلغ ناچیزی خواهد بود نه اینکه قیمت میوه ها دو برابر شود.

نتیجه ای که از سخنان فروشنده های میوه می شود گرفت این است، تا وقتی که بحث دلالان مدیریت نشود این تلاطم ها در بازار وجود خواهد داشت. مسئولان باید برای دلالی نیز قوانین وضع کنند و نظارت خود را بر عملکرد آنها بیشتر کنند. همچنین نماینده اداره تعزیرات باید در ماه رمضان و شب عید در میدان ها حضور داشته باشد تا گرانفروشی رخ ندهد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.