1397-05-03 10:58
1330
0
55527
رئیس مرکز فنی حرفه ای شهرستان آزادشهر:

افرادی که مهارت دارند، بیکار نمی مانند

رئیس مرکز فنی حرفه ای شهرستان آزادشهر گفت: بیکاری در افرادی که فاقد مهارت می باشند دیده می شود، اما افرادی که مهارتی دارند هیچ وقت بیکار نمی شوند و در بدترین شرایط جزء افراد کم کار به حساب می آیند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، نشست خبری رئیس مرکز فنی حرفه ای شهرستان آزادشهر با اصحاب رسانه این شهرستان به مناسبت روز ملی مهارت، در دفتر وی برگزار شد.

روح اله امامی رئیس مرکز فنی حرفه ای شهرستان آزادشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هدف از ایجاد سازمان فنی و حرفه ای در کشور ، آموزش تخصص های عملی برای ورود افراد به بازار کار و مبارزه با بیکاری بوده است.

وی ادامه داد: بیکاری در افرادی که فاقد مهارت می باشند دیده می شود، اما افرادی که مهارتی دارند هیچ وقت بیکار نمی شوند و در بدترین شرایط جزء افراد کم کار به حساب می آیند.

امامی خاطرنشان کرد: در دانشگاه های کشور ۸۵ درصد آموزش علمی می باشد اما در مراکز فنی و حرفه ای ۸۵ درصد آموزش عملی است و افراد مهارت لازم را برای ورود به بازار کار کسب می کنند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای آزادشهر افزود: فنی حرفه ای آزادشهر ۲۳ مرکز آموزشی دارد که از این بین ۲۰ مرکز در آزادشهر، ۲ مرکز در نگین شهر و ۱ مرکز در نوده خاندوز قرار دارد.

وی درخصوص اعتبار مدرک فنی و حرفه ای تصریح کرد: مدارک فنی و حرفه ای بین المللی است و در تمامی کشورهای دنیا ارزشمند است، این در حالی است که خیلی از دانشگاه های ما این امتیاز را ندارند.

امامی در خصوص تعداد افرادی که در سال پیش در شهرستان آزادشهر آموزش دیده اند گفت: سال گذشته ۲۴۷۶ نفر در فنی و حرفه ای شهرستان آزادشهر دوره دیده اند که از این تعداد ۷۲ نفر جذب بازار کار شدند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای آزادشهر ادامه داد: در ۴ ماه اول سال جاری ۹۳۷ نفر در آزادشهر دوره مهارتی خود را به پایان رسانده اند که از این بین ۳۰ نفر شاغل شده اند.

وی در ارتباط با جایگاه فنی و حرفه ای آزادشهر در بین فنی و حرفه ای های استان اعلام کرد: اگر به تناسب جمعیتی بخواهیم بررسی کنیم، فنی و حرفه ای آزادشهر چندین سال است که رتبه اول استان را دارد، اما اگر این تناسب لحاظ نشود، فنی و حرفه ای آزادشهر رتبه سوم استان می باشد.

امامی در تشویق خانواده ها برای هدایت فرزندان خود به فراگیری مهارت در فنی و حرفه ای اذعان کرد: آموزش در مراکز فنی حرفه ای دولتی بصورت رایگان انجام می شود و بهترین فرصت برای خانواده ها است تا اوغات فراقت فرزندانشان را با مهارت آموزی و آماده شدن برای ورود به بازار کار پر کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.