1397-06-08 19:27
4234
0
56551
در جلسه شورای شهر با خبرنگاران مطرح شد؛

ما با کسی عهد اخوت نبستیم/ هر کس برای مردم کار نکند به او می گوییم خداحافظ/ جابجایی ها در شهرداری یک امر طبیعی است

یکی از اعضای شورا شهر آزادشهر گفت: انتخاب ما از روی صحیح و خطا نیست، اما اگر شهرداری بیاید و کار نکند، به نظر شما ما باید چکار کنیم. مثلا در بازگشایی خیابان نواب، مصوب شده بود که تا ۳۰ خرداد این کار انجام شود و منابع مالی هم مشخص بود، اما شهردار وظیفه خود را انجام نداد. ما با کسی عهد اخوت نبستیم و هر کس برای مردم کار نکند به او می گوییم خدا حافظ.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، جلسه پرسش و پاسخ شورای شهر با خبرنگاران آزادشهر عصر روز گذشته در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

پیمان گنجی رئیس شورای شهر در جواب سوال معیار انتخاب شهردار و چرایی استیضاح شهرام سعیدی اظهار کرد: انتخاب شهردار براساس صداقت ، توانمندی، تجربه ، انرژی، بومی بودن و اقتدار در مدیریت است. زمانی که یک شهردار در کار می آید ما او را می سنجیم و در خصوص آقای سعیدی ما چیز دیگری فکر می کردیم و چیز دیگری شد.

خبرنگار ما: چرا دو شهردار را بعد از ۱۱ ماه خدمت عوض کردید؟! آیا انتخاب شهردار بر اساس آزمون و خطاست؟!

گنجی: شهردار تا کار نکند ما متوجه توانایی وی نمی شویم. و هرگاه احساس کنیم یک شهردار نمی تواند خدمت کند وی را استیضاح می کنیم.

وی ادامه داد: علت جنب و جوش شورا، گذر سریع زمان خدمت است. ما بر این عقیده‌ایم که باید در کمترین زمان بیشترین پروژه به بهره برداری برسد. شهردار استیضاح شده اقتدار کامل در مدیریت را نداشت، بین اعضای شورا و فرمانداری اختلاف افکنی می کرد، شفاف سازی نمی کرد و با شورای شهر تعامل نداشت.

در پاسخ به همین سوالات، رضا هاشم زایی یکی از اعضای شورا بیان کرد: علت استیضاح شهردار ، انجام ندادن مصوبات شورا در زمان تعیین شده بود. با اینکه منابع مالی انجام پروژه ها نیز مشخص شده بود. هر شهرداری هم بیاید و کار را درست انجام ندهد وی را عوض می کنیم.

2

وی افزود: انتخاب ما از روی صحیح و خطا نیست، اما اگر شهرداری بیاید و کار نکند، به نظر شما ما باید چکار کنیم. مثلا در بازگشایی خیابان نواب، مصوب شده بود که تا ۳۰ خرداد این کار انجام شود و منابع مالی هم مشخص بود، اما شهردار وظیفه خود را انجام نداد. ما با کسی عهد اخوت نبستیم و هر کس برای مردم کار نکند به او می گوییم خدا حافظ.

حمید کوهساری یکی دیگر از اعضای شورای شهر درپاسخ به این سوالات گفت: شما سوالات زیادی در خصوص مشکلات شهر از ما می پرسید، چرا با خود نمی اندیشید که شاید علت استیضاح شهردار همین سوالات باشد. مردم گلایه زیاد داشتند و اگر کارد به استخوان نمی رسید ما شهردار را استیضاح نمی کردیم.

وی ادامه داد: برخی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای، فعالیتهای روتین شهرداری را با عنوان خدمت جهادی معرفی و از شهردار به عنوان مدیر جهادی یاد می کردند. برخی از کارها جزء وظیفه ذاتی ادارات و شهرداری ها است و با نبود مدیر نیز انجام می شود و نباید بخاطر انجام آنها، افراد را مدیر جهادی بخوانیم.

علی رضا رجنی یکی دیگر از اعضای شورای شهر در پاسخ به این سوالات گفت: مدیران تا قبل از گرفتن سمت اعلام می کنند که ما کشور یا استان یا شهر را گلستان می کنیم، اما واقتی پشت میز می رسند جور دیگر عمل می کنند. آیا اینگونه نیست؟! آیا شما به مدیریتها نمره ۲۰ می دهید؟! پس نپرسید چرا شهردار را عوض کردید، شاید شهردار توانایی لازم برای انجام مسئولیتها را نداشته است.

وی افزود: ما هیچ طرح پیشنهادی از شهردار در مدت خدمتش ندیدیم و وی تنها به اجرای ۲۳ برنامه شورا مشغول بود.

رجنی ادامه داد: در بحث شورا و شهرداری نباید نگاه حزبی داشت. اما شهردار ما اعلام کرد که من اصلاح طلبم!

این عضو شورا خاطرنشان کرد: اگر برادر بنده هم شهردار باشد باید در مسیر توسعه شهر قدم بردارد، در غیر اینصورت باید برود. یک شهردار در ۳ ماهه اول نشان می دهد که توانایی کار را دارد یا خیر. باید بگویم که سرپرست جدید در مدت کوتاه سرپرستی نشان داده که در مسیر پیشرفت قرار دارد.

3

وی در خصوص انتخاب رئیس جدید شورا نیز اعلام کرد: آقای گنجی فرد فعال و دلسوزی است، اما تغییر وی بخاطر تعاملی است که بین اعضای شورا وجود دارد. انتخاب رئیس شورای جدید در کمتر از یک ساعت انجام شد و آقای کوهساری انتخاب شد.

رجنی در پایان سخنانش گفت: خبرنگاران پیشنهادات خود را به شورا بدهند. البته ما از اینکه ما را نقد کنند خوشحال می شویم. بنده خودم اعلام می کنم که خبرنگاران دوربین ها را برداشته و به سطح شهر بروند و ایرادات ما را اعلام کنند تا ما بتوانیم بهتر به مردم خدمت کنیم.

پیمان گنجی رئیس شورای شهر آزادشهر درخصوص سئوال خبرنگار صداوسیما مبنی بر برنامه های شورا جهت تبدیل آزادشهر از معبر گردشگران به مقصد آنان گفت: باهدف رونق پارک زیتون از دو سرمایه گذار دعوت به همکاری شده که بزودی طرح های گردشگری خود را در این پارک عملیاتی خواهند کرد.

وی افزود: عدم ارائه نقشه یو تی ام در زمان آغاز طرح گردشگری پارک زیتون موجب کندی روند پیشرفت این پروژه شده بود.

گنجی ادامه داد: اختلاف ما با امور اراضی در خصوص پارک زیتون بر سر تغییر کاربری است والا سند این زمین بنام شهرداری می باشد.

رئیس شورای شهر در خصوص علت توقف دیوار سازی رودخانه آزادشهر بیان کرد: در زمان دکتر صابری برای جمع آوری آبهای سطحی و مدیریت سیللابها، این طرح با بودجه ۳ میلیارد تومانی تصویب شد. در زمان شهرداری مرحوم باقری یک ونیم میلیارد آن وصول شد و طرح اجرا شد. اما به دلیل انتخابات و مسائل دیگر کشور، بقیه بودجه به شهرستان داده نشد و ما پیگیریم تا با تامین بودجه از منابع مختلف این طرح را به پایان برسانیم.

جواد عجم یکی دیگر از اعضای شورای شهر در خصوص چرایی حذف دور برگردان کمربندی آزادشهر اظهار کرد: دور برگردان برای ساماندهی کمربندی آزادشهر انجام شد. ما در کمربندی پمپ cng داریم و مردم برای گاز زدن و برگشتن به شهر باید تا دور برگردان زینب آباد می رفتند.

وی ادامه داد: این دور برگردان نوشته شد و تمام تاییدیه های لازم را گرفت و کاملا قانونی انجام شد. حتی از لحاظ زیر ساختی نیز آزمایشات لازم را گذراند و تاییدیه گرفت. حددو ۶۰۰ میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شد، اما نمی دانیم چرا دستور به حذف آن دادند. این سوال و چرایی حذف دور برگردان را باید از فرمانداری پرسید!

این جلسه یک سوال حاشیه ای نیز داشت. یکی از خبرنگاران از سرپرست شهرداری پرسید، چرا با روی کار آمدن شما روابط عمومی قبلی به کشتارگاه برای نگهبانی فرستاده شد، آیا دلیل اختلافات شخصی بوده است؟!

رضا آهنگری سرپرست شهرداری در جواب به این سوال گفت: خیر، دلیل شخصی ای در کار نیست. جابجایی ها در شهرداری یک امر طبیعی است. این بنده خدا کاری انجام داده بود که شایسته اخراج بود، اما بنده و شورای شهر به وی لطف کردیم. لازم به ذکر است که بگویم وی از ابتدا با سمت نگهبان در شهرداری استخدام شده بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.