1397-07-14 17:57
837
0
57560
رییس منابع طبیعی آزادشهر خبرداد:

آزادشهر رتبه نخست کشت گیاهان دارویی در گلستان/ نیاز شهرستان به صنایع تبدیلی و بسته بندی با برند آزادشهر

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آزادشهر گفت: آزادشهر رتبه اول را در کشت گیاهان دارویی در سطح استان گلستان دارد که یکی از مهمترین این گیاهان گل گاوزبان است.

به گزارش گلستان ما، «جلال عجم» در گفت و گو با ایسنا-منطقه گلستان با اشاره به اینکه گياه گل گاوزبان به طور خودرو منحصرا در دامنه کوه های البرز به عمل می آيد، اظهار کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آزادشهر با شروع پروژه ترسیب کربن در روستاهای بخش چشمه ساران با استفاده از دانش بومی اقدام به استعدادیابی در زمینه گل گاوزبان کرده و در سال گذشته ۲۰ هکتار از اراضی کم بازده را پوشش داده است که پیش بینی می شود با توجه به استقبال روستاییان امسال این میزان به ۵۰ هکتار برسد.

وی افزود: از لحاظ اشتغال هر هکتار کاشت گل گاوزبان ۴۰ نفر را به مدت دو ماه هر روز در فصل برداشت مشغول به کار می کند. درآمد خالص از هر هکتار بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است.

عجم با اشاره به اینکه زمان برداشت گل گاوزبان فروردین و اردیبهشت است، تصریح کرد: کارشناسان اداره منابع طبیعی از زمان تحویل بذر به کشاورز تا زمان برداشت که تقریبا ۸ ماه طول می کشد، مشاوره رایگان و دوره های آموزشی برگزار می کنند.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری آزادشهر بیان کرد: با توجه به حجم بالای کشت گل گاوزبان، گل محمدی و زعفران در شهرستان، متاسفانه صنایع تبدیلی و بسته بندی این محصولات که بتواند برند آزادشهر را معرفی کند، نداریم و نیازمند سرمایه گذاری در این بخش هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با ورود به کشت گیاهان دارویی توانستیم سه هدف اصلی خود یعنی هدف محلی، اشتغال و توسعه پایدار روستایی، هدف ملی یعنی حفظ و احیای جنگل‌ها و مراتع و همچنین هدف جهانی یعنی کاهش گازهای گلخانه ای را به صورت عملی به اجرا در بیاورد و روستاییان را صاحب شغل و درآمد پایدار کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.