1397-08-15 19:57
1289
0
58534
مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه آزادشهر و رامیان:

بزرگترین باغ یکپارچه موقوفه کشور در آزادشهر به باردهی رسید

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه آزادشهر و رامیان گفت: بزرگترین باغ یکپارچه موقوفه کشور به وسعت ۳۶۴ هکتار در شهرستان آزادشهر به باردهی رسید.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی عصر امروز در نشست خبری اظهارداشت: قبل از سال 92 موقوفه میرسعدالله با بنیاد علوی مشترک بوده و درآمدزایی چندانی نداشت. همان سال با مکاتبات انجام شده 364 هکتار موقوفه مورد نظر از 700 هکتار اراضی تجمیعی این منطقه در قالب طرح اشتغال‌زایی مورداستفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سال 93 طرح اقتصادی احداث باغ در این اراضی تهیه شد، گفت: اکنون این موقوفه بزرگترین باغ یکپارچه کشوری است. این باغ امسال برای نخستین سال به باردهی رسید و محصولات آن به صورت سردرختی به فروش رفت.

موسوی ادامه داد: 9 کارگر دائمی در این باغ مشغول به کار هستند و بیش از 200 نفر در این موقوفه اشتغال‌زایی شده است. درآمد این موقوفه در اجرای نیت واقف صرف حوزه علیمه سعدیه رامیان می‌شود.

وی با اشاره به موقوفات این شهرستان‌ها گفت: 266 مسجد شیعه و سنی، 22 حسینیه، 18 تکیه، 26 زینبیه و 36 فاطمیه در این شهرستان‌ها قرار دارد.

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه آزادشهر و رامیان یادآور شد: در شهرستان‌های رامیان و آزادشهر 17 بقعه وجود دارد که 7 بقعه درآمدزا و مابقی انتفاعی هستند. 250 میلیون تومان کمک‎های جمع‌آوری شده از محل نذورات صرف فعالیت‌های عمرانی، مدیریتی و فرهنگی این 7 بقعه شده است.

وی گفت: 150 میلیون تومان در اجرای نیات واقفین در 3 مکان مذهبی هزینه شده که بیش از 99 درصد نیات واقفین این منطقه، در راستای عزاداری سیدالشهدا (ع) است.

موسوی اضافه کرد: اراضی موقوفه در حوزه شهرستان‌های رامیان و آزادشهر در حال شناسایی است تا این اراضی مستعد را به کشت گلخانه‌ای و گیاهان دارویی تغییر کاربری داده تا ضمن درآمدزایی، ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: اطراف گُل‌رامیان 14 هکتار اراضی موقوفه قرار دارد که 3 هکتار آن قابل کشت نیست و با رایزنی‌های انجام شده قرار است توسط بخش خصوصی به دهکده توریستی تفریحی ورزشی تبدیل شود و مابقی اراضی مستعد نیز درختان مثمر به ویژه گلابی کشت شود.

وی افزود: در روستای پاقلعه رامیان بیش از 10 هکتار اراضی مستعد موقوفی قرار دارد که ما آمادگی واگذاری آن در قالب قرارداد اجاره‌ای به بخش خصوصی و یا جوانان جویای کار برای اشتغالزایی داریم.

مسئول دفتر نمایندگی شهرستان‌های آزادشهر و رامیان بیان داشت: تکمیل شبستان حسنیه، تکمیل و تجهیز پارک کودک و ایجاد 2 باب مغازه در امامزادگان آق‌امام با اعتبار حدود 300 میلیون تومان از جمله فعالیت‌های عمرانی اوقاف است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.