1393-08-30 13:34
2627
0
6062
در آزادشهر برگزار شد ؛

گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های شرق گلستان + تصویر

گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستانهای شرق استان گلستان که به میزبانی شهرستان آزادشهر و در نوده خاندوز برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، در این گردهمایی بر توسعه مشارکتهای مردمی و نیز توجه به مدارس عشایری تأکید شد.

رایجی رئیس اداره مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان در این گردهمایی با بیان اینکه برنامه ریزی،رهبری،کنترل و سازماندهی از اهم وظایف مدیران است اظهار داشت: بهره گیری از تمامی ظرفیتهای موجود در جهت افزایش توسعه مشارکتهای مردمی نقش مهمی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش دارد و بهره گیری از بازرسین توانمند و متخصص، تأثیر بسزایی در موفقیت مدارس غیردولتی می تواند داشته باشد.

وی افزود: در سال ۹۲، ۷ درصد مدارس به بخش غیردولتی واگذازر شده بود که این رقم در سال ۹۳ به ۱۱/۶ درصد رسیده است.

آنگاه رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری استان گلستان بابیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۱۴ هزارو ۵۰۰ دانش آموز عشایری در استان گلستان مشغول به تحصیل می باشند اذعان داشت: از ۲۱ استان دارای مدارس عشایری کشور، استان ما رتبه سوم را بعد از آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان دارا می باشد.

یازرلو از اختصاص کارشناسی امور عشایری به شهرستانهای دارای ۵ روستای کوهستانی که شغل اغلب ساکنین آن دامداری می باشد خبر داد و افزود: شهرستانهای آزادشهر،گالیکش،مینودشت،علی آباد و رامیان هرکدام با داشتن ۵ روستا،شرایط راه اندازی مدرسه عشایری را دارند.

وی در ادامه به اعتبارات مدارس عشایری استان در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و تصریح کرد: از ۶۰۰میلیون تومان اعتبار اختصاصی به مدارس عشایری استان، ۲۰۰میلیون تومان آن جذب و ۴۰۰میلیون تومان هم به زودی جذب خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری استان در ادامه از هوشمندسازی کلاسهای درس عشایری استان خبر داد و گفت: ۶۰درصد کلاسهای عشایری هوشمندسازی شده است و بقیه هم به زودی هوشمندسازی خواهند شد.

در پایان این گردهمایی هریک از مدیران آموزش و پرورش شهرستانهای شرق استان به ارائه نقطه نظرات خود درخصوص دستورکارجلسه پرداختند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.