1398-05-26 13:02
1171
0
65007
رئیس شورای شهر آزادشهر:

بوی تعفن «سایت زباله» آزادشهر مردم این شهر را آزار می‌دهد

رئیس شورای شهر آزادشهر گفت: متاسفانه «سایت زباله» شهرستان در حریم قانونی شهر واقع بوده و بوی تعفن آن سبب آزار یک سوم جمعیت شهری است.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، حمید کوهساری رئیس شورای شهر آزادشهر در نشست خبری اظهار کرد: هیچ مصوبه‌ی برای جایگاه سایت زباله در شورای شهر آزادشهر وجود ندارد و این سایت در حریم قانونی شهر واقع شده است که بوی تعفن آن سبب آزار مردم است.

وی مهمترین دغدغه شورای شهر آزادشهر را عدم رعاینت نکات بهداشتی و تعیین وضعیت آن دانست و افزود: مشکلات سایت زباله از حوزه‌های مختلف مانند محیط زیست، دادگستری، بهداشت و غیره پیگیری شده و هنوز به نتیجه نرسیده است.

*سازمان پسماند استان گلستان به تعهد خود در خصوص دفن زباله عمل نکرد

رئیس شورای شهر آزادشهر تصریح کرد: طی جلسه‌ی که با مدیر سازمان پسماند استان گلستان و شرکت اتریشی در صحن شورا شهر داشتیم قرار شد این شرکت اتریشی هیچ زباله‌ی را دفن نکرده و آن را بازیابت کند ضمن اینکه شیرابه این زباله‌ها برای کارخانه «سیمان پیوند گالیکش» تبدیل به گاز شود و این شرکت هر سال یک پروژه عمرانی در شهرستان ایجاد کند که متاسفانه تاکنون به تعهد خود عمل نکردند.
وی درباره وضعیت غسالخانه آزادشهر خاطرنشان کرد: در زمان سرپرستی شهرداری وقت آقای آهنگری این غسالخانه تعمیرات اساسی شد ولی با توجه به مشکلات آب شرب شهرستان آزادشهر در حال حاضر این غسالخانه فعال نیست و مردم اموات خود را برای غسل دادن به شهرستان‌های رامیان و گنبدکاووس می‌برند.

کوهساری ادامه داد: قرار است منبع آبی در این غسالخانه برای تامین آب موردنیاز تعبیه شود تا مشکل شهروندان حل شود.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری در دو سال  اخیر دو برابر رشد داشته است، خاطر نشان کرد: بودجه شهرداری در سال گذشته بیش از 12 میلیارد تومان بوده که با متمم به 14 میلیارد و 200 میلیون تومان افزایش یافت و بودجه امسال را نیز 15 میلیارد تومان در نظر گرفتیم و شهردار قول دادند تا پایان سال مالی این بودجه را به 20 میلیارد تومان افزایش دهند.

* برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و لایروبی کانال‌ها یک میلیارد و 500 میلیون تومان تخصیص یافت

مسئول کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر آزادشهر در این نشست گفت: در سال‌های گذشته و دوره چهارم شورای شهر طرحی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و لایروبی کانال‌ها شهر آزادشهر از سوی وزارت کشور با همکاری نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی مبلغ 3 میلیارد تومان مصوب شد و 50 درصد آن محقق شد.

رضا هاشم زایی افزود: با پیگیری‌های  انجام شده و تلاش‌های استاندار گلستان آقای حق‌شناس در هفته دولت امسال مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای لایروبی کانال‌ها، انهار و جمع‌آوری آب‌های سطحی تخصیص می‌یابد.

وی ادامه داد: در شهرستان آزادشهر چهار رودخانه وجود دارد که می‌تواند به لنوان یک فرصت تلقی شود اما متاسبانه عدم تخصیص اعتبار در این حوزه و به طبع عدم لایروبی، عدم تعیین حریم رودخانه‌ها توسط امور منابع آب و عدم فرهنگ صحیح مردم در استفاده از این منبع طبیعی و رها کردن زباله در رودخانه سبب شده تا این فرصت به تهدید تبدیل شود.

مسوول کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر آزادشهر تصریح کرد: در راستا توسعه فضای سبز در کمربندی شهید کوهساری پارکی به وسعت 16 هزار متر مربع تعبیه شده و قرار است به عنوان پارک مدرن تجهیز و احداث شود تا ماندگاری مسافران در شهر نیز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.