1395-12-12 19:57
1815
0
36021
رئیس اداره میراث فرهنگی آق قلا:

۱۱ اثر تاریخی آق قلا آماده ثبت در فهرست آثار ملی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آق قلا گفت: ۱۱ اثر تاریخی شهرستان آق قلا به منظور ثبت در فهرست آثار ملی کشور با همکاری بخش خصوصی نقشه برداری شد.

به گزارش گلستان ما، زلیخا قرنجیک اظهار کرد: با توجه به حفظ و نگهداری آثار و بناهای تاریخی به عنوان یادگار و میراث گذشتگان، علمی شدن شیوه های مرمت آثار و جنبه های مختلف گردشگری و سرمایه گذاری در صنعت توریسم در حیطه باستان شناسی، نقشه برداری می تواند به عنوان پایه و بستری مطمئن در تمام جنبه های مذکور راهنما بود.

وی بیان کرد: به تهیه نقشه از بناهای برجای مانده از قرون گذشته نقشه برداری می گویند که علاوه بر مطالعه بر روی آن به بررسی و تحقیق روابط اجزاء باستان شناسی کمک شایانی می کند.

قرنجیک با اشاره به نقشه برداری ۱۱ اثر تاریخی شهرستان آق قلا خاطر نشان کرد: ۱۱ اثر تاریخی شهرستان آق قلا که شامل تپه ها است در محدوده روستاهای اونق یلقی- قربان آباد و روستای پیرواش این شهرستان واقع شده است جهت نقشه برداری و تکمیل پرونده ثبت در فهرست آثار ملی شناسایی و توسط بخش خصوصی از این ۱۱ اثر ارزشمند تاریخی نقشه برداری شد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آق قلا یادآور شد: بررسی و شناسایی آثار تاریخی این شهرستان تا ثبت کامل آثار همچنان ادامه خواهد داد.

گفتنی است پرونده این تپه‌ها با انضمام نقشه‌های مذکور به پرونده‌های ثبتی، جهت طی مراحل اداری به شورای ثبت استان ارسال خواهد شد./مهر

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.