1396-11-26 05:10
1167
0
50530
فرماندار شهرستان آق قلا خبر داد؛

خبرهای خوش اقتصادی برای شهرستان آق قلا/ نهایی شدن اخذ مجوز شهرک صنعتی مُبل

فرماندار شهرستان آق قلا از اتفاقات خوش اقتصادی برای این شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ امانگلدی ضمیر، فرماندار شهرستان آق قلا، در جمع خبرنگاران، به طور اجمالی به معرفی این شهرستان پرداخت و گفت: شهرستان آق قلا با 76 روستا و دو شهر، 134هزار نفر جمعیت دارد که از این میان 70 درصد جمعیت روستایی و 30درصد جمعیت شهری هستند.

وی افزود: 82درصد ترکیب جمعیتی شهرستان آق قلا را ترکمن های اهل سنت، 2درصد را بلوچ اهل سنت و 15 تا 16 درصد را سیستانی ها و غیرترکمن ها در بخش وشمگیر تشکیل می دهند.

ضمیر به ارائه اخبار اقتصادی این شهرستان پرداخت و ابراز کرد: بزرگترین شهرک صنعتی استان گلستان در آق قلا فعال است که 197 واحد در آن ثبت شده که از این میان 152 واحد فعال و برخی نیز نیمه فعال و تعدادی نیز غیرفعال هستند.

فرماندار آق قلا همچنین با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی مصوب در شهرستان داریم، خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی هزار هکتاری اترک را در شمال آق قلا داریم که اعتبار خوبی را در سال جاری برای زیرساخت های آن گذاشتیم.

وی همچنین افزود: روستاهای بخش مرکزی شهرستان آق قلا در صنعت مبل سازی بسیار فعال هستند بویژه روستای عطاآباد که به عنوان پایتخت مبل ایران شناخته شده و جزو روستاهای بدون بیکار کشور است و می توان گفت اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی با حضور و شور و شوق مردم در آن دیده می شود؛ بر مبنای همین فعالیت ها، فرصت مجوزی شهرک صنعتی بخش خصوصی مبل را گرفتیم که تا پایان سال عملیاتی می شود.

ضمیر در خصوص پل تاریخی آق قلا نیز متذکر شد: مشکل تردد پل در فاز اول ترمیم و در دهه فجر حل شد اما مرمت و زیباسازی آن ادامه دارد و حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار برای فضاسازی آن لازم است.

فرماندار آق قلا یک خبر خوش اقتصادی دیگر داد و گفت: مجوز بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان آق قلا صادر شده که جانمایی آن هنوز قطعی نشده است اما دو سه نمونه زمین خیرین اعلام کردند تا نهایی شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.