1396-12-25 16:56
1123
0
51656
گفتگوی صمیمی با بخشدار مرکزی آق قلا:

درب اتاق بخشدار برای حل مشکلات مردم همیشه باز است/ اتفاقی که بخشدار آق قلا پزشک نشد!

از زمانی که مسئولیت نداشتم و به ادارات و ارگان های مختلف مراجعه میکردم و می دیدم که وارد شدن به اتاق مدیران و مسئولان بسیار سخت و نفس گیر است و باید ساعت ها در انتظار بنشینیم برایم سخت بود.

به گزارش گلستان ما، اسماعیل آرخی بخشدار بخش مرکزی شهرستان آق قلا در گفتگو با خبرنگار راه اسپی دژ، با تبریک فرا رسیدن سال جدید گفت : با توجه به اینکه در آغاز سال 96 مقام معظم رهبری این سال با نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اعلام فرمودند در همین راستا دولت تدبیر و امید نیز بسته های حمایتی را اعلام کردند و تسهیلات ارزان قیمت اشتغال زایی را ارائه نمودند.

وی افزود : ما توانستیم در همین راستا تسهیلاتی را برای جوانان متقاضی کار و اشتغال، برای تولیدگران و صنعت گران داشته باشیم و در سطح شهرستان چندین کارگاه های تولیدی و طرح های اشتغال زایی را دایر کنیم. از این طریق توانستیم دست جوانان را بگیریم و خانواده هایی را که از این طریق توانستند ارتزاق کنند بسیار ما را خوشحال کرند .

آرخی در ادامه گفت : خاطره خوب من از سال 96 این است که با توجه به اینکه بخشداری مرکزی ما در شهرستان آق قلا ساختمان مستقلی را نداشت و ما در بخشی از ساختمان فرمانداری مستقر بودیم و محدودیت های زیادی را از لحاظ فیزیکی داشتیم با حمایت های بی دریغ فرماندار و با کمک خیرین شهرستان و دهیاران محترم و اعضای شورای بخش مرکزی توانستیم ساختمان قدیمی بخشداری را مرمت و بازسازی کنیم و بخشداری مرکزی را مستقل از ساختمان فرمانداری انتقال دهیم. و از این بابت تسهیلات رفت آمدی برای دهیاران و شوراهای عزیز و مراجعین داشته باشیم و امورات و کار های مردم بهتر و آسان تر از قبل انجام می شود خوشحال هستم.

وی در ادامه به چند سوال خبرنگار اسپی دژ نیز پاسخ گفت.

جناب آرخی مردم بخش مرکزی شما را شخصی میدانند که در اتاقتان همیشه به روی مراجعین باز است و پاسخگوی مردم هستید این ویژگی از کجا نشات میگیرد؟

از زمانی که مسئولیت نداشتم و به ادارات و ارگان های مختلف مراجعه میکردم و می دیدم که وارد شدن به اتاق مدیران و مسئولان بسیار سخت و نفس گیر است و باید ساعت ها در انتظار بنشینیم برایم سخت بود. در حال حاظر که در این سمت هستم، خاطرات گذشته را به یاد دارم و می دانم که نباید این اتفاق ها در مدیریت من بیفتد. بحث فلسفه وجودی مدیریت ما نیز همین هست چرا که ما مدیون مردم هستیم.

بحث خدمت رسانی در اولویت کاری مسئولین محترم در جمهوری اسلامی است. من نظرم این است که مردم لحظه ای نباید درب ورودی اتاق مدیران را بسته ببینند در همین راستا خودم مد نظر قرار دارم. همیشه به همکارانمان در دفتر بخشداری می سپارم که بدون دلیل و بدون علت هیچ مراجعه کننده ای در انتظار ملاقات ما نباشد و در دفتر ما به روی مردم همیشه باز است.

حضور شما در تمامی روستا های سطح بخش یک کار ارزشمند است و همین موضوع باعث پیشرفت روستا ها شده است رویکرد شما در این زمینه بر چه اساس بوده است؟

ما باید مسائل و مشکلات مردم را از نزدیک ببینیم و رو در رو با مردم مشکلات را با تمام وجود حس کنیم و در راستای حل مشکل اقدامات لازم را داشته باشیم. در همین راستا است که با همراهی فرماندار محترم همیشه در نظر داریم که در فرصت هایی که پیش می آید در روستا ها حضور داشته باشیم

کار شما در چه حد در زندگی شخصی شما تاثیر گزاشته است؟

از نظر وقت خیلی کم میتوانم در بین اعضای خانواده ام باشم و و از طرفی عدم حضور در بین خانواده باعث حضور بیشترم در بین مردم است بسیار خوشحالم و اعضای خانواده هم این را درک کردند و این مسئله حل شده است و میدانند که در ساعت غیبتم در خانواده، در میان مردم هستم.

شما به عنوان یک فرد موفق که سکان دار بخشداری یک بخش هستید چه حرفی با جوانان دارید ؟

برای جوانان عزیزمان بسیار احترام قائل هستم و اولین توصیه من برای جوانان این است که تا فرصت دارند به کسب علم و دانش بپردازند تاجایی که میتوانند مدارج عالی علمی را طی کنند و بعد از کسب مدارج عالی در دانشگاه ها در پی ایجاد کسب و کار برای خود باشند. آنها منتظر نباشند که دولت برای آن ها شغل ایجاد کند به مشاغل دولتی کمتر توجه کنند و بیشتر به فکر کار های خصوصی و تولیدی باشد.

از دوستان شما شنیده بودیم که شما علاقه زیادی به رشته پزشکی داشتید اما امروز در مسند بخشداری هستید و قبل از آن یک فرهنگی بودید چه اتفاقی افتاد؟

با توجه به این علاقه ای که شما می گویید من خودم را یک فرد احساسی و وابسته به خانواده میدانم. در آن سال مشکل خانوادگی برای من پیش آمد و خواهر من 40 روز مانده به کنکور فوت کردند و من در طی آن 40 روز نتوانستم خودم را آرام کنم. در جلسه کنکور از نظر روانی آمادگی خوبی را نداشتم و نتوانستم قبول بشو.م البته در صورت انتخاب رشته رشته های دارو سازی و دندانپزشکی قبول می شدم اما به دلیل علاقه زیاد به پزشکی نتوانستم که رشته دیگری را انتخاب کنم و پس از آن نیز به خدمت سربازی رفتم و نتوانستم این رشته را دنبال کنم.

از سال 96 چه خاطره بدی دارید؟

این است که با توجه به اینکه تمام روستا های ما عمر طرح هادی شان از 10 سال گذشته است و نیاز به بازنگری دارد و بخش عظیم مردم روستاهای ما به ما مراجعه میکنند به جهت الحاق به بافت قطعه ای از زمین در حد 200 متر تا اینکه بتوانند ساخت و سازی انجام بدهند و سرپناهی برای خودشان و خانواده شان فراهم کنند از این بابت که ما نمیتوانیم برای این مشکل کاری انجام بدهیم و گشایشی در این زمینه حاصل نشده سال 96 برای من از این بابت سال بسیار تلخی بود و تقاضای من از مسئولین بالاتر این است که در این زمینه هرچه زود تر راهکار هایی را تعریف کنند تا این مشکل مردم رفع شود

در پایان سال 96 و آغاز سال 97 چه آرزوی برای مردم شهرستان و کشور دارید؟

در این مدت کم باقی مانده از سال 96 آرزوی قلبی امنیت و آسایش برای مردم کشور عزیزمان و شهرستان آق قلا است. آرزوی قلبی من است که مردم عزیزمان در کنارخانواده هایشان این امنیت و آسایش را همیشه داشته باشند و همینکه دولت بتواند در این سال در زمینه ایجاد اشتغال و تولید رونق کسب و کار قدم های بسیار مثبت و تاثیر گزاری داشته باشد تا مردم ما در امنیت خاطر کامل و آسایش خوبی از نظر معیشتی و اقتصادی به دست بیاورند

از دهیاران روستا های بخش مرکزی راضی هستید؟

53 دهیار در بخش مرکزی آق قلا داریم. من قلبا از همه آنها راضی هستم. دهیاران و شوراهای عزیز ما انسان های بسیار فهمیده هستند و همراه با ما هستند هرموقع مشکلی را صادقانه با این عزیزان در میان گذاشته ایم حل شده است.

اسپی دژ نیز به نوبه خود آرزوی موفقیت برای ایشان در تمام دوران زندگی و خدمت به مردم عزیز شهرستان دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.