1396-01-19 04:58
1320
0
37512
بخشدار نوکنده؛

گسترش گردشگری دینی از محورهای توسعه نوکنده است

بخشدار نوکنده گفت: گسترش گردشگری دینی و استفاده حداکثری از ظرفیت بقاع متبرکه ، یکی از محورهای مهم پیشبرد روند توسعه در نوکنده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کناره، "سعید هراتی" در گفت و گوی خبری افزود: امروزه استفاده از ظرفیت فرهنگی و معنوی بقاع متبرکه علاوه بر اثر گذاری های روحی و رفتاری موجب ایجاد فرصت های شغلی پایدار و بهبود چرخه درآمدزایی در مناطق مختلف می شود.

وی اضافه کرد : گردشگری دینی باید به عنوان یک تجربه لذت بخش زیارتی و تفریحی در فهرست سفرهای خانواده های ایرانی در مناسبت ها و ایام خاص سال قرار گیرد.

این مسوول با بیان اینکه در حال حاضر نیز آمار استقبال از اماکن و بقاع متبرکه در ایام خاص سال مانند عید نوروز در کشور بالا است تاکید کرد : می توان با کیفی سازی و گسترش امکانات و شرایط رفاهی و خدماتی بهره وری بیشتر فرهنگی در این بخش ایجاد کرد.

هراتی ادامه داد : گردشگری دینی علاوه بر تقویت روحیه معنوی ، آرامش و امنیت روانی خانواده ها موجب گسترش فضای شور و نشاط عمومی و آشنایی مردم با برخی از ابنیه های تاریخی می شود.

وی وجود امامزاده حبیب الله (ع) و گلزار شهدای گمنام را از ظرفیت های فرهنگی و گردشگری دینی در نوکنده دانست و اضافه کرد : می توان این مکان های متبرکه را محور فعالیت های متنوع فرهنگی و اثر گذار در ایام استقبال از میهمانان و مسافران و دیگر روزهای سال قرار داد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.