1397-04-11 07:58
1084
0
54841
انتقاد شهروندان از قطعی برق در بندرگز و پاسخ رییس اداره برق؛

تاکید رییس اداره برق بندرگز به مدیریت مصرف/ یوسفی: قطعی برق به دلیل کمبود آب، افزایش دما و مصرف رخ می‎دهد

رییس اداره برق شهرستان بندرگز گفت : قطعی برق مختص بندرگز نیست بلکه در کل کشور به دلیل کمبود آب، افزایش دما و مصرف بالا مردم در زمان اوج مصرف رخ می دهد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کناره، رمضان یوسفی رییس اداره برق شهرستان بندرگز در مصاحبه با خبرنگار کناره با اشاره به انتقادهای مردم بندرگز در زمان قطعی برق گفت: علت اصلی قطعی برق مصرف بالا در زمان اوج مصرف و کمبود آب در کشور است.

یوسفی افزود: با توجه به کمبود بارش باران در کشور و کم آبی رودخانه ها و سدها همچنین مصرف بالا با کمبود برق در کشور مواجه هستیم که شهرستان بندرگز نیز از این موضوع مستثنی نیست و با قطعی برق در این شهرستان مواجه هستیم و با تداوم این روال در آینده نیز ممکن است اتفاق افتد.

وی ادامه داد: افزایش دما در این چند روز نیز یکی دیگر از دلایل بالا رفتن مصرف برق است که باید مدیریت شود.

یوسفی با اشاره به طرح های تشویقی برای مدیریت مصرف برق گفت : طرح های تشویقی در بخش های مختلفی چون کشاورزی، تجاری، ادارات و... برای کاهش مصرف برق برنامه ریزی و اجرایی شده، به عنوان مثال کشاورزانی که در ساعات پرمصرف 12 الی 16 چاه خود را خاموش کنند 20 ساعت دیگر مصرف به صورت رایگان خواهد بود، همچنین کارخانجات نیز با کاهش مصرف در ساعات پر مصرف از تخفیفات ویژه برخوردار خواهند شد.

رییس اداره برق شهرستان بندرگز افزود : شهروندان نیز با عدم استفاده از وسایل پر مصرف در ساعات اوج مصرف و یا مدیریت پرمصرف ترین وسیله خانگی یعنی کولر با قرار دادن درجه آن بر روی 24 درجه، کمک بسزایی به مدیریت مصرف برق می کنند.

لازم به ذکر است؛ در شهرستان بندرگز حدود 23 هزار مشترک برق وجود دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.