1397-06-20 17:02
1403
0
56870

دورهمی دانش آموزان دبیرستان شاهپور بندرگز پس از 50 سال + عکس

جمعی از شاگردان دهه ۴۰ دبیرستان شاهپور بندرگز با استاد امیرارسلان پورحمیدی در سرای مهر ایشان دیدار کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کناره، نخستين مدرسه ابتدايى در سال 1287 شمسى در بندرگز تاسيس شده است. هزينه‌ي تاسيس آن بالغ بر 45 تومان بود. در سال 1290 شمسي اولين دبستان شش كلاسه به نام دبستان پسرانه نظام‌الملك در شهر بندرگز تاسيس گرديد. در سال 1300 شمسي با تاسيس دبستان دخترانه نوباوگان، دختران نيز از نعمت باسواد شدن برخوردار گرديدند تا سال 1307 شمسي بندرگز فاقد دبيرستان بود. در اين سال اولين دبيرستان سه‌كلاسه (سيكل اول) به نام دبيرستان شاهپور داير گرديد كه بعدها تا سطح ديپلم توسعه يافت. 

اين پيشرفت در حدى بود كه اين شهر در فاصله بین سال‌هاى 1296 تا 1325 شمسى يكى از مهم‌ترين مراكز فرهنگى و آموزشى منطقه ساحلى جنوب شرقى درياى خزر محسوب مي‌شد.

اين شهر هم‌چنين در محدوده جغرافيايى بين بهشهر و گرگان تنها شهرى به شمارمي رفت كه توانايى جذب مشتاقان تحصيل علم و دانش را تا مقطع دبيرستان داشت.

بعدها كه رفته رفته دچار ركود اقتصادى و كاهش فعاليت‌هاى بندرى شد همراه با كاستي‌هاى اقتصادى، از امكانات آموزشى آن نيز به تدريج كاسته شد تا جايى كه اقتدار فرهنگى و آموزشى خود را به شهرهاى مجاور سپرد.

16468464461

در این عکس از چپ نشسته جلو معجن قاسمی ، بیژن عبادی و پشت سرشان ، دکتر علی اصغرکردجزی ، منوچهر پورحمیدی ، احمدسفیدیان ، استاد پورحمیدی ، دکترعلی اکبر اخوین و حبیب ایثاری .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.