1397-08-13 15:02
976
0
58450
فرماندار شهرستان بندرگز:

پدافند غیرعامل موجب مصون سازی کشور در برابر تهدیدها است

فرماندار شهرستان بندرگز گفت : پدافند غیرعامل موجب مصون سازی کشور در برابر تهدیدها و پایداری ملی است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کناره، "حسین احمدی" در نشست آموزشی کارکنان نیروی انتظامی بندرگز در پارک جنگلی باغو افزود : پیشگیری و آموزش دو رکن مهم در پدافند غیرعامل است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی آمادگی در برابر حوادث پیش بینی نشده را بسیار مهم دانست و اظهار داشت : باید با اطلاع رسانی و آموزش دقیق ، مردم را برای پیشگیری از حوادث احتمالی آماده کرد.

این مقام مسوول افزود : پدافند غیرعامل از ویژگی هایی برخوردار است که محدود به هیچ دوره زمانی خاصی نیست و همه مسایل به گونه ای با این حوزه مرتبط هستند.

احمدی بیان داشت : در حوزه دفاع مسلحانه نهادهایی وجود دارند که مسوولیت مستقیم دارند و به تقویت این بخش می پردازند اما در حوزه پدافند غیرعامل همه نهادها و اشخاص جامعه نقش و سهم دارند.

فرماندار بندرگز با بیان اینکه پدافند غیرعامل زمان و مکان را نمی شناسد ، اظهار کرد : این حوزه محدودیت موضوعی ندارد و کار بسیار حساسی است که همه باید نسبت به آن آگاهی لازم را داشته باشند.

هشتم تا چهاردهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نام گذاری شده است.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات دفاعی غیرمسلحانه می گویند که موجب افزایش بازدارندگی ، کاهش آسیب پذیری ، تداوم فعالیت های ضروری ، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.