1395-12-06 13:54
2012
0
35665
با شرکت 150 نفر برگزار شد:

جشنواره سواد خواندن (پرلز) دانش آموزان دوره ابتدایی بندرترکمن

جشنواره سواد خواندن (پرلز) با شرکت 150نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی در پژوهشسرای رازی بندرترکمن برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از آوای ترکمن، مرحله شهرستانی این جشنواره با حضور150نفر از دانش آموزان دختر و پسر پایه های دوم تا ششم ابتدایی تا عصر امروز به پایان می رسد و برگزیدگان هر مقطع به دور استانی راه می یابند.
مسود بیدل نامنی رییس آموزش و پرورش بندرترکمن با اشاره به اهداف این جشنواره اذعان داشت: این آزمون‌ها یک مطالعه بین‌المللی است که توسط انجمن بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی انجام می‌شود و پیشرفت سواد خواندن را در دانش‌آموزان 9 یا 10 ساله که معمولا در پایه چهارم ابتدایی هستند ، اندازه می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: هدف نهايي ارتقاي سطح يادگيري در درون نظام‌هاي آموزشي جهان و بهبود سياست‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي آموزشي مربوط به فرايند تدريس و يادگيري در آن مي‌باشد.

نامنی بیان کرد: سال گذشته این جشنواره با حضور103 نفر از دانش آموزان در مدرسه شهید رجایی برگزار شده بود و افزایش آمار شرکت در این دوره حاکی از علاقه و ذوق دانش آموزان همچنین استعداد خوب آنان برای شرکت در این جشنواره است.

رییس آموزش و پرورش بندرترکمن تاکید کرد: این جشنواره در دو مرحله خوانداری ویژه دانش آموزان پایه دوم و درپایه های سوم و چهارم و پنجم بصورت خوانداری و نوشتاری و در پایه ششم در قالب کتاب من(تالیف کتب،داستان، شعر،قصه و...) انجام می شود.

وی یادآور شد: دانش آموزان برگزیده معرفی شده از مدارس ابتدایی شهرستان با خودآزمایی در این آزمون و کسب حدنصاب و قبولی نمره به مرحله استانی راه یافته تا در رقابت با دانش آموزان استانی مورد محک قرار گیرند.

شایان ذکر است مطالعه بين المللي پيشرفت سواد خواندن (پرلز) برنامه‌اي ابتكاري براي ارزيابي توانايي خواندن كودكان در پايه ابتدايي است كه سي و پنج كشور از سراسر جهان در آن شركت دارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.