1396-06-30 17:59
1002
0
44339
رییس اداره بهزیستی بندرترکمن خبر داد؛

اجرای طرح کشوری غربالگری و توانمند سازی سالمندان در بندر ترکمن

رییس اداره بهزیستی بندرترکمن از اجرای آزمایشی (پایلوت) طرح کشوری غربالگری و توانمند سازی جامعه حدود 3هزار نفری سالمندان شهرستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از آوای ترکمن ، محمود امانیان در مراسم بزرگداشت روز سالمند در بندرترکمن اظهارداشت: در این طرح با غربالگری نسبت به شناسایی ظرفیت ها وتوانمندی ها سالمندان اقدام و با برنامه های کاربردی در حوزه سلامت جسمی و روانشناختی و ارتقای توانمندی آن تلاش می شود.

وی با بیان اینکه طبق آمارها، جامعه با پدیده سالمندی رو برو است، افزود: حفظ منزلت، شأن و کرامت سالخوردگان در خانواده و جامعه؛ وظیفه ای دینی و اخلاقی بوده و سازمان بهزیستی تلاش می کند از طریق تدوین سیاست ها و برنامه های کارآمد در جهت تأمین سلامت و رفاه سالمندان و ایجاد رضایتمندی و نشاط و امید در بین جامعه سالمندان؛ موجبات تقویت پایگاه اجتماعی آنان را در خانواده و جامعه فراهم کند.

به گزارش ایرنا؛ پرداخت مستمری، کمک هزینه درمان و دارو، صدور دفترچه بیمه، اعطای لوازم کمک توانبخشی بنا به نیاز سالمند، اعطای عصا، ویلچر، واکر، سمعک و ارائه خدمات توانبخشی پزشکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، رفاهی، مشاوره و مددکاری اجتماعی به سالمندان واجد شرایط در منزل و مراکز درمانی از اقدامات بهزیستی در این حوزه است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.