1397-11-08 10:41
1632
0
60713
هیوه چی خبرداد؛

فعالیت نخستین هنرستان علوم دریایی گلستان در بندرترکمن / برگزاری 218 ویژه برنامه دهه فجر در شهرستان ترکمن

فرمانداربندر ترکمن گفت: هم اکنون هنرستان علوم دریایی این شهرستان بعنوان 5 مرکز موجود در کشور و در حوزه آموزش و پرورش فعال است .

به گزارش گلستان ما؛ الیاس هیوه چی  امروز در گفتگو با خبرنگاران  اظهار کرد: 218 برنامه ویژه دهه فجر در ترکمن  برنامه ریزی شده است که 24 برنامه آن شاخص هستند.

وی با بیان اینکه ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را در شهرستان ترکمن تشکیل دادیم، افزود:11 کمیته در قالب پیگیری برنامه های دهه فجر تشکیل شده است.

فرماندار بندر ترکمن با حوزه بندی برنامه های این ستاد تصریح کرد: در حوزه کمیته فرهنگی 6 برنامه داریم که 2 برنامه آن شاخص است در کمیته روستایی و عشایری 9 برنامه، کمیته ورزش و جوانان 21 برنامه ،کمیته زنانو خانواده 6 برنامه ، سازمان های مردم نهاد 46 برنامه ، تجلیل از خادمان قرآن در حوزه روحانیت 2 برنامه، ایثار و شهادت، در حوزه دفاعی و بسیج مردمی 56 برنامه ، کمیته فرهنگی و دانش آموزی 50 برنامه و سایر کمیته ها در ایام دهه فجر تدوین کرده است.

هیوه چی با بیان اینکه شهرستان ترکمن 80 هزار نفر جمعیت دارد، بیان کرد: نرخ اشتغال85 درصد و نرخ بیکاری 15 درصد و نرخ باسوادی نیز 96 درصد است

وی با اشاره به نیازمندی مدارس شهری بندر ترکمن به نوسازی گفت: مدارس روستایی این شهرستان هم نسبتا مطلوب است .

به گفته هیوه چی؛ 1404 دانشجو در این شهرستان در دانشگاه های پیام نور و آزاد این شهرستان تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه احداث آب شیرین کن با اعتباری بالغ بر 40 میلیون تومان مورد افتتاح قرار گرفت،  افزود: به شکرانه انقلاب اسلامی از 17 روستای دارای آب باکفیت در پیش از انقلاب همه روستاهای این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی مطلوب بهره مند هستند .

هیوه چی گفت:  در حوزه خدمات بهداشت و درمان پیش از انقلاب یک مر کز و س خانه بهداشت در این شهرستان و اکنون به 5 مر کز بهداشت ارتقا پیدا کرده و خانه های بهداشت نیز به 16 باب رسیده است.

وی همچنین ادامه داد: مراکز درمان و تخصصی و افزایش کادر تخصصی در حوزه درمان  بعد از انقلاب در شهرستان ترکمن محقق شده است.

فرماندار بندر ترکمن خاطرنشان کرد: طرح هادی در تمامی روستا ها دراین شهرستان اجرایی شده است و تاکنون 5 هزار و 200 متر مربع در روستاها محوطه سازی شده است .

وی با بیان اینکه در قبل از انقلاب 20 باب مدرسه در شهرستان ترکمن وجود داشت، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی 65 مدرسه در این شهرستان فعالیت می کند.

هیوه چی با اشاره به فعالیت مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان در بندرترکمن تاکید کرد: هم اکنون هنرستان علوم دریایی این شهرستان بعنوان 5 مرکز موجود در کشور و در حوزه آموزش و پرورش فعال است .

وی در ادامه به اصلاح الگوی کشت در این شهرستان اشاره کرد و گفت: 10 هزار هکتار زهکشی، توسعه صنایع تبدیلی و ..سایر اقداماتی که در این شهرستان انجام شده است.

فرماندار بندر ترکمن در حوزه محیط زیست هم گفت: مرکز تحقیقات زیستی که  ارزش آن 30 میلیارد تومان برآور شده است و با جذب حدود 40 نفر نیرو و تحویل تجهیزت و ادوات در حال فعالیت در شهرستان است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.